Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Idioter överallt

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2014 12:44

Känner att jag har lite problem i relation till andra just nu. Ingenting funkar, jag tycker folk är dumma i huvet, elaka, dryga och barnsliga.
I vissa fall är jag helt klart överkänslig och larvig men i andra fall är personerna i fråga idioter på riktigt, faktiskt!!!!
Hur som helst är det ju bra att man är medveten om sin egen överkänslighet så man kan ta med den i beräkning....iaf i vissa fall ;)
I andra fall bär sig folk åt som idioter.....sa jag att folk är idioter....!!?

Skit samma, vi släpper det...för tillfället iaf.
I dag har solen skinit på mig och dagisarna så vi stannade ute länge, så skönt att se solen efter alla dessa gråa veckor. Va ska man säga, välkommen tillbaka hoppas du tänker stanna :)



I morse klagade S på magont och illamående men jag anade att det kanske låg någonting annat bakom. Hon fick vara hemma för magontet men också för att jag skulle klura ut var det egentligen var som var fel.
Och efter lite påtryckningar så kröp det fram under tårarna att det är två killar i trean som är skit taskiga mot henne, knuffas, hotar med stryk, retas, säger att hon är konstig mm, allt detta började för några veckor sedan när hon stod upp för en kamrat som för tillfället var de här två killarnas offer.
Jag är stolt över min lilla tjej, att hon försvarar en kompis och vågar säga i från till två äldre och rätt så stökiga killar.
Men jag är verkligen ledsen för att hon är utsatt och för "klimatet" i hennes (skit) dåliga skola.
Hon ska byta i fyran men tyvärr är det över ett år kvar tills dess :(
Tills dess får vi höra, lyssna, prata och lösa problemen tillsammans med (okompetent) personal och hoppas på att personalen löser det på bästa sätt så mamman slipper ta någon i örat.......för det är nog ingen bra ide!!!!!!!!

 
 
Ingen bild

Sussi

18 februari 2014 13:18

Nej, min fina lilla Saga!! Stackars liten, hoppas hon står på sig! Hon är så mycket coolare än alla andra ungar! Puss

from-som-ett-lamm

18 februari 2014 16:27

Tack :) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards