Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Välkommen tillbaka ...NOT!!!!

Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2014 18:09

Jaha så var magkatarren här igen :(( den har hållet sig borta i snart ett år, men nu är det tillbaka och med en jävla kraft.
I dag stressade jag lite på fm, framför allt så stressåt jag lunch, stressåt pasta, ingen bra ide.
(Förlåt för tydligheten) sprutdiaree, magkramper och kallsvettningar avlöste varandra i 2 hela timmar efter lunchen....kul, verkligen!!!!
I morgon är jag ledig på fm, likaså på fredag. På Torsdag ska jag ringa och boka tid och på fredag ska jag gå till läkaren...för nu måste jag, nu går det inte att skjuta upp längre.
Jag blir uppstressade av ALLT.
Av jobbet, barnen, mannen, vänner, släkten. Fan minsta lilla så känner jag otrolig stress, räcker med om ngn ringer, någon frågar hur jag mår, någon vill ses, någon vill bestämma något med mig, någon ber mig om en tjänst mm.
Precis som det var för några år sedan då min magkatarr var som värst.
Jag måste tagga ner, måste lära mig att slappna av. Har svårt att klara det själv så i början kommer jag ta hjälp av "Mr Atarax"
Sen hoppas jag på att få piller mot själva katarren så jag slipper ha problem när jag jobbar, för jobba måste jag, tyvärr!!!

Nu ska jag fokusera på tvn tills magvärken släpper.....
Hej då

 
 
Ingen bild

Sussi

19 februari 2014 23:18

Fy fan! Vet hur det känns dock, denna stress, helt i onödan liksom, över ingenting. Bananas! Lycka till hos läkaren!

from-som-ett-lamm

20 februari 2014 08:48

Tack :)

 
Ingen bild

Christel

21 februari 2014 20:41

Jobbigt! Vet hur det är, fast jag har IBS, ibland har jag varit nära att svimma för att det är som tarmvred. Mjuk bröd, choklad och kaffe och oro brukar oftast funka dåligt så jag försöker låta bli, finns ett pulver som man blandar i vatten och dricker, ProIBS, inbillar mig att det funkar..

from-som-ett-lamm

21 februari 2014 21:05

Trodde ett tag att det var ibs men läkarna har uteslutit det så jag har väll bara känsliga tarmar, eller känslig mage helt enkelt :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards