Alla inlägg under februari 2014

Av from-som-ett-lamm - 26 februari 2014 17:24

I dag var jag ledig och jag ägnade dagen åt att vila.....faktiskt :)
Hittade en gammal klassiker, nostalgi på hög nivå :)


Knät e bättre i dag, jag kan böja det...tjohoooo....alltid nåt :)
I kväll ska jag ta mig till gymmet och trampa på crosstrainern i en timme, det klarar knät med all säkerhet :)
I helgen har vi lite uppbokat; kalas, ridning och en lite överraskning till min man som kanske avslutas med en kväll på stan, vem vet :)
Bara härliga och roliga saker och inget man behöver känna stress inför, kommer bli en bra helg :)

Vad gör ni i helgen?

Av from-som-ett-lamm - 25 februari 2014 19:13

Har bölat halva dagen och tyckt MYCKET synd om mig själv, men nu räcker det, nu får jag skärpa mig och bita ihop lite, så det så!!!!
Fast ibland hjälper det att tycka lite synd om sig själv, det stärker en på nåt märkligt sätt, iaf mig ;)
En annan sak som hjälper är att ta hand om sig själv lite, och då menar jag inte på "det" sättet ;)
Jag har målat naglarna, både på händerna och tårna, tagit ett långt bad till tonerna av Veronica Maggio, rakat ben och "annat" förvisso utan vin men det gick bra ändå....pust! Smörjt in kroppen med cocosolja så nu stinker jag cocos men är len som en babyrumpa :)
Har även hört att cocosolja är bra mot det mesta, så har jag lite tur blir jag inte bara len utan både snygg och smal ;)
Tjing, tjing!!!

Btw

Av from-som-ett-lamm - 25 februari 2014 14:21

Av from-som-ett-lamm - 25 februari 2014 14:13

Min kropp förfaller och det känns fruktansvärt, vidrigt och sorgligt.
När jag styrketränar svullnar mitt knä, när jag dansar svullnar mitt knä, när jag tränar mitt nya program svullnar mitt knä. Just nu är ett av mina knän (det som gled ur led när jag dansade i söndags) så dåligt så jag knappt kan gå :(((
Hittills detta år har jag haft 4 skador på min kropp, det är februari, va säger man!
Jag har haft ryggskott, nackspärr, muskelinflammation och två trasiga knän.
Nu har jag bestämt mig för att ta tag i det här på allvar, vilket innebär idrottsläkare och idrotts sjukgymnast, för till vårdcentralens läkare och sjukgymnaster går jag INTE!!!!
I dag fick jag mina knän röntgade på dalens skitsjukhus och förhoppningsvis blir det sista gången jag behöver sätta min fot där!!
Häromdagen fick jag fel tabletter (för min magkatarr) utskrivna, orkade inte ens bry mig. I dag när jag skulle till röntgen hade idioten till husläkare bara remitterat ett knä......ehhhh....jag har två knän, liksom!!!
Känner mig sjukt less och inte fan kan jag trösttrycka godis heller, kan ju liksom inte kompensera med träning....blä!!!!


I morgon verkar det som att jag blir ledig iaf, eller rättare sagt jag fick tag i en vikarie, tyvärr bara för en dag, men iaf, vila, vila, vila!!!
Hade tänkt hitta på nåt skojigt i helgen, prova Stockholm tolv tex men nu känns det som att kan man knappt gå så kan man helt klart inte traska omkring där och spela minigolf och ha sig.
Det får bli en soffhelg med (lite) vin och inget godis.....kul verkligen!!!!
Bitter.....nä, inte det minsta faktiskt :(((

Av from-som-ett-lamm - 24 februari 2014 13:09

Känner mig helt slut, fysiskt iaf, ni kommer ihåg mitt besök på akuten mitt i natten mellan lördag och söndag?
Iaf fick jag då reda på att mitt rygg/nack ont i början på förra veckan troligtvis hade varit ett ryggskott och att jag då hade kompenserat och överbelastat framsidan av kroppen, vilket resulterade i muskelinflammation i bröstet som strålade ut i armen....inget med hjärtat, tack och lov för det iaf :)
I går när jag var och dansade var det ett fasligt snurrande vilket gjorde att mitt i en snurr fortsatte kroppen min att snurra men benet var kvar = knäsomhopparurleochsentillbaka :( så idag känns mitt knä helskumt och det andra knät är som vanligt svullet.
Jag går omkring som en ostbåge här hemma, Fan börjar bli dags för rullator snart ;)


Men samtidigt som solen tittade fram i lördags försvann min låghet jag känt ett tag, alltid nåt :)


En glad överraskning i helgen har varit sällskapet jag haft tidvis, en fotbollsmamma som jag gillar skarpt.
Har gett mig fin energi och många skratt :)
Överhuvudtaget har den sociala biten känts mkt bättre denna helg, iofs beror det med all sannolikhet på mig och hur jag mår.
Men jag måste säga att människor är riktigt duktiga på att dra sig undan när man mår dåligt, det e ju då man behöver sina vänner som mest. Inget gnäll nu alltså, bara ett konstaterande och jag har med all sannolikhet gjort precis detsamma någon gång, även solen har ju fläckar ;)

Eftersom det inte bara är min kropp som är skruttig utan även mitt face så "fett med filter" bild kommer här, håll till godo ( tänk om det där filtret fanns irl, fan va bra det skulle vara ;)

Av from-som-ett-lamm - 24 februari 2014 12:15

Den här helgen har svischat förbi och det känns som att jag knappt har umgåtts med någon i familjen.

I lördags åkte jag iväg till stallet, T till dansen och sen vidare till sin pappa och flashdance, M och småttingarna stannade hemma och tog hand om lunch och den städning som var kvar :)
Efter stallet plockade gänget upp mig och vi åkte till den första utomhus matchen för säsongen, efter lite missförstånd och strul och en hel timme extra utomhus i kylan spelade dom äntligen match....dom var så klart grymma och vann med 7-3 :)
På vägen hem slängde vi i oss lite korv med bröd och införskaffade lite lördagsgodis, väl hemma blev det mys i soffan framför mello.

Söndagen började med födelsedagsfirande för N :)
Sen följde kalas1, kalas 2 och dans (iaf för mig)
När jag med ett skadat knä (va FAN) kom hem från dansen var det dags att lämna våra juveler till deras andra föräldrar :(
Som sagt känns som att vi knappt har hunnit med varandra i helgen....vilken tur jag har som snart får fika besök av iaf två av dom <3

Av from-som-ett-lamm - 23 februari 2014 01:26

Jaha då satt man ännu en lördag på ännu en akutmottagning, denna ggr på st Görans. Mindre folk här och förhoppningsvis mindre väntetid.
Denna helg sitter jag här för smärta i övre bröst som strålar ut i armen, har haft sedan i torsdags, troligtvis någon slags muskelinflammations historia.
Var ju och red idag och efteråt blev det värre, ringde till vårdguiden och blev beordrad att åka in omedelbart.
Sagt och gjort.
Har precis lämnar massor med blod och tagit ett EKG, som var ok, nu väntas svar från blodtester och träff med doktor.
Suck......boring, men nödvändigt......fast hade jag fått bestämma hade jag väntat till på måndag!!!!

Har annars haft en skön lördag, sovmorgon, 2 timmar i stallet och en ridning där allt klaffade perfekt. Åkte direkt till fotbollsträning/match för småchipparna, utomhus kan tilläggas.
Kallt som fan var det men i sällskap av roliga och sköna fotbollsföräldrar så gjorde det inte så mycket :)

När vi äntligen kom hem turades vi om i badkaret, alla behövdes tinas upp. Sen slog vi läger i soffan framför mello, som även denna lördag SÖG!!
Älskar att hata melodifestivalen. ;)

Av from-som-ett-lamm - 21 februari 2014 09:33

Du har plats 3458 i kön.........nja, inte riktigt va, men det är i princip omöjligt att ens komma fram till telefonkön hos husläkaren, och när man väl kommer fram får man vänta minst 15 minuter i köhelvetet.
För en människa som mig dvs intesåhögstresströskeljustnu är det minst sagt frustrerande!!!!!

Jakten på lycka verkar vara ett hett ämne för människor omkring mig, eller människor i allmänhet.
Och för många verkar ytlighet vara mer viktigt än innerlighet.
Väldigt många verkar tycka att lyckan kommer i formen smal och snygg....."bara jag går ner några kilon till, blir smalare och snyggare, då, då blir jag lycklig".
Borde vi inte jaga stark och hälsosam och varför låter vi utseendet ta så stor plats i våra liv!?
Andra jagar efter pengar och karriär, så viktigt är det för en del att dom inte längre ser sina barn, sin partner eller sina vänner.
Borde vi inte istället värdesätta familjen och kärleken framför framgång och pengar?!
Jag jagar själv efter ytlighet lite då och då men påminner mig själv oftare och oftare att låta bli, och ju äldre jag blir ju mer ökar vikten av innerlig lycka.
Jag är hellre stark och frisk än smal numera och såklart vill jag ha ett jobb och tjäna pengar men mina barn och min man kommer alltid FÖRST....jämt!!!!
För tillfället är jag rätt så låg och jagar lyckan hemma, med de mina, och jag tror det är rätt väg att gå, iaf för mig!

Kram och härlig helg på er!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards