Alla inlägg under februari 2014

Av from-som-ett-lamm - 20 februari 2014 09:40

....släpp en bomb över stället, jämna det med marken!!!!!
När man för en gångs skulle behöver hjälp på en gång, rätt så akut då har idioterna inte tid.....annars går det fan bra att klämma in en i tid och otid!!!!!
Min vanliga, skit dåliga , husläkare hade ingen telefontid så då ringde jag en annan (jävla kvacksalvare)
Hon var snäsig, kort och lät ungefär som hon pratade med en simulant......förlåt för FAN för att jag för en gång skull ringer och är sjuk på riktigt!!!!!
Hon hade ingen tid i dag, ingen tid i morgon och när jag bad att få komma nästa vecka efter halv fyra på em (vi "vanliga" människor behöver jobba mitt på dagen) då sa hon surt, du får ringa din vanliga husläkare, tack för att du ringde...klick...????????
Jag ringde distriktssköterskan för att få en tid men min skit dåliga husläkare hade så klart ingen tid i morgon utan jag fick helt enkelt ringa i morgon själv, på telefon tid, kl nio, då ALLA mina dagbarn kommer.......kommer ju gå skiiiiiiitbra verkligen!!!!!
Skiter fan i det, får väll ta en promenad till Apoteket och se om det finns nåt jag kan ta, tills nästa gång jag åker in akut!!!!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2014 18:09

Jaha så var magkatarren här igen :(( den har hållet sig borta i snart ett år, men nu är det tillbaka och med en jävla kraft.
I dag stressade jag lite på fm, framför allt så stressåt jag lunch, stressåt pasta, ingen bra ide.
(Förlåt för tydligheten) sprutdiaree, magkramper och kallsvettningar avlöste varandra i 2 hela timmar efter lunchen....kul, verkligen!!!!
I morgon är jag ledig på fm, likaså på fredag. På Torsdag ska jag ringa och boka tid och på fredag ska jag gå till läkaren...för nu måste jag, nu går det inte att skjuta upp längre.
Jag blir uppstressade av ALLT.
Av jobbet, barnen, mannen, vänner, släkten. Fan minsta lilla så känner jag otrolig stress, räcker med om ngn ringer, någon frågar hur jag mår, någon vill ses, någon vill bestämma något med mig, någon ber mig om en tjänst mm.
Precis som det var för några år sedan då min magkatarr var som värst.
Jag måste tagga ner, måste lära mig att slappna av. Har svårt att klara det själv så i början kommer jag ta hjälp av "Mr Atarax"
Sen hoppas jag på att få piller mot själva katarren så jag slipper ha problem när jag jobbar, för jobba måste jag, tyvärr!!!

Nu ska jag fokusera på tvn tills magvärken släpper.....
Hej då

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2014 12:44

Känner att jag har lite problem i relation till andra just nu. Ingenting funkar, jag tycker folk är dumma i huvet, elaka, dryga och barnsliga.
I vissa fall är jag helt klart överkänslig och larvig men i andra fall är personerna i fråga idioter på riktigt, faktiskt!!!!
Hur som helst är det ju bra att man är medveten om sin egen överkänslighet så man kan ta med den i beräkning....iaf i vissa fall ;)
I andra fall bär sig folk åt som idioter.....sa jag att folk är idioter....!!?

Skit samma, vi släpper det...för tillfället iaf.
I dag har solen skinit på mig och dagisarna så vi stannade ute länge, så skönt att se solen efter alla dessa gråa veckor. Va ska man säga, välkommen tillbaka hoppas du tänker stanna :)



I morse klagade S på magont och illamående men jag anade att det kanske låg någonting annat bakom. Hon fick vara hemma för magontet men också för att jag skulle klura ut var det egentligen var som var fel.
Och efter lite påtryckningar så kröp det fram under tårarna att det är två killar i trean som är skit taskiga mot henne, knuffas, hotar med stryk, retas, säger att hon är konstig mm, allt detta började för några veckor sedan när hon stod upp för en kamrat som för tillfället var de här två killarnas offer.
Jag är stolt över min lilla tjej, att hon försvarar en kompis och vågar säga i från till två äldre och rätt så stökiga killar.
Men jag är verkligen ledsen för att hon är utsatt och för "klimatet" i hennes (skit) dåliga skola.
Hon ska byta i fyran men tyvärr är det över ett år kvar tills dess :(
Tills dess får vi höra, lyssna, prata och lösa problemen tillsammans med (okompetent) personal och hoppas på att personalen löser det på bästa sätt så mamman slipper ta någon i örat.......för det är nog ingen bra ide!!!!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2014 07:17

Har ställt in "dejten" i helgen, har börjat förstå att jag måste ha minimalt med stress i mitt liv.
Känner ju inte familjen som skulle kommit på lördag så bra vilket hade inneburit att jag inte hade kunnat slappna av helt, dessutom hade det betytt ett barn till och helt klart mer liv i luckan.
Behöver kunna ligga i soffan och ta det lugnt med familjen.
Dessutom sa mamman i fråga när jag ställde in att hon hade velat dra iväg efter mello på ett jobb och tyckte vi skulle ha kvar hennes son när hon stack iväg....mhmmm....inte så lagom fräckt, fast jag är inte helt förvånad, personen i fråga är van att människor gör som hon ber om ;) men hon får fixa annat sällskap och annan barnvakt.
Denna vecka är inget inplanerat förutom att jag ska träna, rida och dansa, annars en ovanligt lugn vecka...skönt :)))

I går när jag ringde vårdcentralen slutade min telefon att fungera...???
Så idag måste jag ringa, inte bara magen som måste kollas upp utan mitt knä borde helt klart bli rönkat, skulle ju hänt för länge sen.
Måste som sagt ta bättre hand om mig själv.

Btw, pricksäker sjuksköterska på SÖS, visst!!?

Av from-som-ett-lamm - 17 februari 2014 12:46

Har en hemmadag i soffan och kollar housewifes of new york. Är i chock, finns såna kvinnor på riktigt!??
Dom kramas, pussas och säger kul att se dig för att tre sekunder senare baktala varandra, vem gör så?! Gillar man inte någon så borde man ju kanske inte kramas och pussas med dom...eller!?
Dom ljuger varandra rakt upp i ansiktet, varför???
Dom gör miner bakom ryggen på varandra, vem fan gör så??!
Känns ju som dom här kvinnorna har fastnat i någon slags fjortisperiod.....stackarna.
Det värsta är att det är ju inte bara dom, i New York med en massa pengar, såna här människor finns ju överallt en del så nära som bara runt hörnet....hjälp!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 16 februari 2014 14:42

Det är inte meningen att det ska vara ansträngt och krävande, det ska vara lätt och enkelt....
Så, Nu har jag bestämt mig, jag tänker inte anstränga mig nåt mer, alls faktiskt!!

Av from-som-ett-lamm - 16 februari 2014 14:08

Lördag
Jag började dagen med lite diare och magont (för tredje dagen i rad dessutom) inte sjuk på nåt sätt bara olustig i magen. Förmodligen pga av stress mm. För övrigt kände jag mitt rätt så svag, men trotsade det och drog iväg till stallet där jag genomförde en lektion på den här fina damen :)


Väl hemma igen återstod lite småfix både i lägenheten och på mig ;)
Klockan sex började folket ramla in.
Jag kände mig inte helt hundra men jag tror folket hade trevligt och det hade jag med.



Mitt i alla trevligheter fick jag enormt ont i solar plexus, en smygande värk som ökade och till slut hade jag så ont så jag knappt kunde andas. Jag drog mig undan och la mig för att vila i vardagsrummet, tyvärr tog det inte lång tid förens folket märkte att jag var borta.
Stor uppståndelse så klart, som slutade med en ambulansfärd till SÖS. Väl där fick jag smärtstillande (tror jag) och det togs EKG och blodprover.
Inget med hjärtat uppfattade jag det som, så istället för att ligga där och VÄNTA bland pundare och fyllon så åkte vi hem, utan att träffa en läkare, kanske var det dumt, men eftersom jag inte hade ont kändes det onödigt att ligga där och ta upp plats.
Nästa gång åker jag inte in, så det så.

I dag undrar jag va fan som hände...?????
Kanske borde jag gå till vårdcentralen på måndag, eller nåt....!!!

Av from-som-ett-lamm - 14 februari 2014 15:14

Här kommer en alla hjärtans dags dikt av min fantastiska T <3


I dag har jag jobbat hemifrån och hunnit med mycket eget under tiden dagisarna vilade :)
Jag hann baka, byta soffkuddar, tvätta och hänga, fixa med ljus, glas mm inför lördagen och när alla har gått hem idag ska det städas, handlas och dukas, så mycket som möjligt så jag hinner rida i morgon....för det missar jag INTE!!!!!!

Brödet blev mums, om man ska tro dagisarna iaf :)


I går kväll var sötaste J här och det kändes som i går, som att tiden stått stilla fast det hade gått mer än 6 månader, hur som helst var det jätte mysigt att träffas igen, vi avhandlade USA, dans, förhållanden och vänskap....hon är definitivt en att "behålla" <3

Finaste Judy, både på ut och insidan

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards