Alla inlägg under februari 2014

Av from-som-ett-lamm - 13 februari 2014 08:44


Det är bara en och en halv månad kvar tills jag fyller år.
Jag fyller 45, är det typ som att fylla jämt och ska man ha en liten fest kanske?
För några år sen var jag superstressad för varje födelsedag men nu, skit samma man blir äldre, går ju inte att stoppa tiden direkt ;)
Jag jagade skönhetsoperationer för att se yngre och fräschare ut men nu, äsch va gör väll lite rynkor.
Jag ville vara smal men nu, stark och komma i jeansen räcker gott.

Dom här tjejerna har gått lite för långt, eller vad säger ni??

Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2014 18:41

Frisk och skadefri.....och har hittills denna vecka kunnat träna. Hade vilodag i går men annars har jag hållet i gång. Min PT har ju producerat ett riktigt tufft pass som jag flåsar mig igenom på ca 45 minuter och ikväll är det dags igen, skönt att vara igång igen...känner mig stark!!!!!!
Och faktiskt lite lättare, har varit duktig med mat och minimalt med socker både förra veckan och den här, vilket har resulterat i 2 kilo ner och i går när jag köpte jeans hade jag gått ner en storlek, dessutom kommer jag i de mesta av kläderna igen....lite till bara så slipper jag trycka mig i mina gamal jeans ;)

I morgon är jag ledig och spendera dagen på mig själv. Hårfix, nagelfix och fika med sötaste J, senare kommer S över och gosar och hjälper mig att bakar bröd till helgen :)
Vi blir nio stycken härliga människor, 4 par och en singel :) det ska verkligen bli rooolit!!
Men veckan blir lite småstressad med allt som ska hinnas med, man vill ju gärna hinna städa och fixa lite extra, och baka, och duka fint och...och...och.
Sen när lördagen väl e här är man så slut så det räcker med ett glas vin så e man plakat...hehehe ;)

Nä nu ska här tränas...
Tjing, tjing!!!!

Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2014 07:55

Strattera, är den lindrigaste formen av adhd medicin och är "amfetamin" fri.
Som ni vet har jag varit tveksam till att låta S fortsätta med medicinen, hon har dessutom fått biverkningar av sin gamla medicin. Det blev tydligt när hon under jullovet slutade med medicinen, vilket fungerade jätte bra hemma, sen när hon började skolan igen så fungerade det inte alls, så vi började med medicinen igen och då dök biverkningarna upp.
Bokade en tid hos hennes adhd läkare och vi kom fram till att vi provar stratteran.
Den fungerar klockrent, inga biverkningar alls och ändå är huvudvärk och trötthet vanligt förekommande i början av medicineringen.
Det känns ju som att välja mellan pest och kolera. Jag vill inte att hon äter medicin, men jag vill att hon ska klara skolan. Äter hon inte medicin då kommer hon inte klara skolan, känna sig värdelös mm mm mm.
Så beslutet är taget, hon får äta medicin, förhoppningsvis inte så länge.
Är iaf glad över att hon äter den här medicinen nu, inget amfetamin i, hoppas den fungerar, för att ge henne amfetamin igen känns inte som ett alternativ!!!!

Av from-som-ett-lamm - 11 februari 2014 12:24

Den här helgen har vi ju lite folk över på mellofecke. En av dom som kommer är en relativt ny vänskap, jag känner hennes man, vi har gått i samma klass :) och han och M är fotbolls tränare ihop. För ett tag sen blev jag bjuden hem till henne på tjejmiddag, supertrevlig kväll och jag gillar henne, hon är rak (me like) och rolig, en vänskap jag gärna utvecklar :)
Bjöd även in en annan relativt ny vän, hon och M har barn som går i samma klass, spelar i samma fotbollslag och dessutom är dom bästisar.
Hon och jag går alltid om varandra, hon bjuder in mig på saker men jag kan nästan aldrig eller så kommer nåt emellan och samma är det för henne när jag bjuder in henne på nåt, även så denna gång.
Men nu har vi hittat en dag som passar både henne och mig, så nästa helg har vi mellomys med barnen :) om inget kommer emellan ;)
Hon är rätt så lik mig, samma humor, samma sätt och vi klickade på en gång, också en relation jag gärna utvecklar :)
Kul med nya vänner, har ju liksom inte så många, vilket iofs är självvalt, man blir ju petigare med åren ;)

Hur många vänner har du?

Av from-som-ett-lamm - 9 februari 2014 23:39

I dag fick jag/vi påfyllt med lite kärlek.
En gammal god vän/familj kom över och hängde idag, man skulle nog kunna säga att vi är mer som familj än vänner, vilket min vännina så fint sa <3.
Iaf så ses vi alldeles för sällan, måste bli bättre på det både för våra barns skull och för vår egen.
Trevligt var det iaf.


Dansade i kväll efter ett LÅNGT uppehåll och snacka om ringrostig!!!
Om ridningen är boost för min självkänsla så är dansen raka motsatsen, efter 1,5 timmes förnedring satte jag på skämsmössan och åkte hem......




Väl hemma väntade god och lyxig middag med min härliga familj :)
Nu har precis Fair Games slutat och jag ska stappla i säng.
Håll tummarna för att jag kan träna i morgon...frisk och skadefri :)

Tjing tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2014 22:35

Har raderat vänner på Facebook. Tänk om verkligheten vore densamma, om man bara kunde radera vänner med ett klick, det skulle vara nåt det ;).

Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2014 21:18

JAM wow, tävlingen är avslutad, skickar vi dom vinner vi hela konkarongen!!

The refreshments, clowneri på hög nivå ;)

Manda, sjukt cool och snygg synd att låten var världelööööös!

Panetoz, ett hjärta för glädjen dom sprider och låten var inte så tokig!

Pink pistols, bandet rymde från fritidsgårdsrepet ;)

Sanna Nielsen, otippat med en ballad....boooring!!

Little great things, kisspaus

Martin Stenmark, en schlager absolut, bra...nä inte så mycket!!

Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2014 17:00

Jag och san valentine......tur att det är "samkväm"nästa helg....längtar efter lite party :)))

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards