Alla inlägg under februari 2014

Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2014 15:11


I dag blev jag lite "kär" i den här killen
Sån mysig och gosig häst, lite som en hund...ville följa med en när man gick ut ur boxen :)



Skulle jag ha råd då skulle jag lätt rida två dagar i veckan....i love it!!!
Samspelet mellan hästen och mig, förstå och få allt att funka och sen när det gör det, då känner man sig så bra, duktig och nöjd :))
I dag var det lite smått kaos när hästen tyckte vi skulle ha en takt (full fart framåt) och jag en annan. Efter lite diskussion vann jag kampen och det blev mitt (något lugnare) tempo....sjukt nöjd med dagen lektion, längtar redan tills nästa lördag :)

Nu ska jag passa på att lägga mig i ett varmt oljebad, kanske lite vin och definitivt Melissa horn, medan resten av familjen är på fotboll.
Trevlig helg, alles!!

Av from-som-ett-lamm - 7 februari 2014 08:27

Om ni kommer ihåg så skulle jag ju prata med min kollegas svärson, jag var ju rätt så irriterad på människan.
Impulsiv som jag är blev jag arg, ville svara upp och sen rann det av mig rätt så omgående och nu orkar jag inte bry mig faktiskt. Han är en dryg och otrevlig människa och det är ju hans problem inte mitt.
Imulsivitet och hett temprament är ingen bra kombo men att sen kunna skaka av sig väger upp det hela rätt så bra faktiskt :)

Btw, jag har (trots lite fusk) gått ner två hela kilon på 2 veckor, skönt att kunna ha kläderna igen, utan att dom sitter åt :)
Några kilon kvar tills bikinin ska på, MEN jag lider inte av samma kroppsfixering som jag gjorde för nåt år sedan.
Iofs tror jag att mkt av min kroppsfixering berodde på att jag hade människor i min närhet som själva var väldigt kroppsfixerade, inte så att det var deras fel men kroppsfixering smittar liksom av sig på nåt sätt.
Nu för tiden har jag inga människor runt omkring mig som är kroppsfixerade iaf inga jag pratar med ofta. Det är klart jag bryr mig om hur jag ser ut, men jag känner ingen panik över mina små valkar eller över mina bubbliga ben......jag är 45 år, livet gång liksom :)
Killar har det lättare, helt klart!!!!

Av from-som-ett-lamm - 5 februari 2014 13:46

Btw, agerade härmapa och rensade på Facebook.
Jag tog bort de jag inte har någon som helst kontakt med varken irl eller på Facebook, tog bort människor som jag retar mig på och/eller som är dryga och människor jag helst vill slippa både där och irl.
Kändes skönt och härom morgonen insåg jag att sedan jag gjorde det har jag inte irriterat mig en enda gång......måste ju eliminera energitjuvarna, right!!?

I går smsade jag ju den där jvla pajasens svärmor, har fortfarande inte fått ngt svar, men i dag när vi sågs lämnade hon över hans nummer precis efter att han själv klampat in och hånflinat mig rätt upp i ansiktet.
Ehhhhh....känns ju som han redan fått informationen, men för all del jag kan upprepa mig och den här gången tänker jag ta hjälp av den mest raffinerat sarkastisk och dryga jag känner.....min man :) ska bli kul att tota ihop ett sms i kväll, för dom ska fan inte inbilla sig att jag backar nu......tar som sagt inte skit från människor som inte känner mig eller vet något om mig.....
To be continued ;)

Om två veckor ska vi ju ha mellofecke här hemma, med mat, bubbel, spel och röstandepåfavorit.
Det var länge sen vi hade ett sånt stort gäng här hemma, och det verkar som att nästan alla kan komma, vi borde kunna bli 10 st iaf :)
Det enda kruxet är att M och en till i sällskapet kommer direkt från fotbollsträning och kommer bli lite sena.
Hur ska man göra då, ska man vänta in dom och äta trots att mello har börjat när dom kommer, eller ska vi andra äta och så får dom äta när dom kommer, hur skulle ni gjort??????


Av from-som-ett-lamm - 5 februari 2014 12:53

Mår nog inte så bra....psykiskt alltså.....men det har ni väll redan märkt.
Misstänker att det är en mix av olika saker men mest av allt att jag haft mens i 3 JÄVLA veckor nu :((((
I dag ringer jag till gyn, så det så!!!!
Nu ska jag avnjuta den här.....för det är jag värd :)

Tjing tjing

Av from-som-ett-lamm - 4 februari 2014 18:59

Saga kom hem med lösshelvetesjävlar....jagblirsåinihelvetestrött!!!
!!
Faaaaaaaaaaan!!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 4 februari 2014 16:27

Ihiiiiiiiii såg precis på fejan att en av dom där få nära fina underbara vännerna har kommit hem från äpplet, åh precis när jag behövde det :)))) välkommen hem sötnos, snart ses vi och då vill jag ta del av ditt äventyr :)

Av from-som-ett-lamm - 4 februari 2014 12:47

Min morgon började med en superfin komplimang;
"Det borde finnas fler "mitt namn" i världen. Det värmde och fick mig att orka jobba trots att jag fortfarande är sjuk, tack för det <3

Av from-som-ett-lamm - 4 februari 2014 12:42

En sak har gnagt mig sedan förra veckan.
Förra veckan fick jag ta obefogad kritik från en person som absolut inte känner mig alls och definitivt inte vet vad hen pratade om.
Så idag kunde jag inte låta bli...smsade personens svärmor och bad om numret eller om hon kunde vidarebefordra meddelandet till hen.
Jag skrev följande; "hej, jag tar gärna emot kritik det är bara utvecklande och lärorik, men då ska den vara befogad och i det här fallet tycker jag inte den var det, alls faktiskt.
Du känner inte mig och vet inte hur jag arbetar eller vem jag är. Du är välkommen att spendera tid med mig i mitt arbete och sen får du gärna kritisera mig, eftersom du då vet vad du pratar om.
No hard feelings men jag tyckte det var obehagligt och jag accepterar inte att bli tilltalad på det sättet."
Jag skickade det för ett tag sedan.....det har varit tyst och jag tror jag vet varför. Ni kom ihåg min kollega jag berättat om, hon med alla åsikter och no maners, det är hennes svärson och jag misstänker att det han sa var tankar och funderingar från henne.....töet var lite därför som jag smsade henne. Trist att en vuxen kvinna inte vågar ta den diskussionen själv utan måste gömma sig bakom en man...???? Men å andra sidan, hade hon gett mig samma kritik hade det varit ett gigantiskt kast i det glashus hon sitter i, så ta hjälp kanske inte var en sån dum ide ;)
Hon kanske borde ha tänkt på att jag är en person som inte tar skit från människor som inte känner mig!!


Min morgon började med en superfin komplimang; det borde finnas fler "mitt namn" i världen. Det värmde och fick mig att orka jobba trots att jag fortfarande är sjuk, tack för det <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards