Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Andra halvan av påsken

Av from-som-ett-lamm - 21 april 2014 19:55

Söndag var fem tre och vi åt ännu en god frukost i lugn och ro :)
M och N var ute och gjorde saker mest hela dagen.
Jag gjorde behövligt pappersarbete och softade halva dagen.
Tog sen en promenad och fixade mina naglar uppe vid Globen.
Köpte en ny bikini,......modig visst??!


När jag kom från Globen hade mina pojkar handlat och börjat grilla, så det var bara att sätta sig vid ett färdig dukat bord och äta och dricka gott.


N ringde en kompis som ville komma och leka.
Mamman (ny bekantskap som jag hörs med ibland) stannade också kvar och lekte en stund.
Några grannar hängde på gården också, blev ett skönt gäng med fina och roliga samtal.
En bra kväll som avslutades sovandes framför tvn redan kl elva....zzzzzz!


I morse vaknade vi härligt utvilade vid nio och åt den sista mysfrukosten för den här ledigheten.
Jag åkte till stallet för hoppkursen.
Lite nervös var jag nog allt och inte blev det bättre av att jag fick den största hästen i stallet ( lång fallhöjd tänkte jag;)
Men att hoppa är som att cykla, har man gjort det mycket och en gång lärt sig så sitter det liksom i ryggmärgen.
Min häst var inte bara störst utan och den hästen i stallet med mest driv, så stundtals gick det fort, lite för fort för min smak.
Men när jag och hästen hade rätt ut vem det var som avgjorde takten (jag) då gick allt som på räls.
Jag har det fortfarande i mig.
Nästa helg ställer jag mig i kö till hoppklassen som är på fredagar.
För, fy fan va roligt det va och va lycklig jag blir av hästar och av att rida :)))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards