Alla inlägg under april 2014

Av from-som-ett-lamm - 19 april 2014 17:34

Började lördagen med hotellfrukost, mums!!
Tog med mig T och drog till stallet.
Fick en ny häst, Exxon, duktig häst och jag var för dagen också duktig vilket resulterade i en sjukt bra dressyrupplevelse :)
Hästen gick i kort trav och galopp och på tygen hela tiden, najs!!
Och jag ska få rida den här hästen 2 ggr till......jiiiippiii!!!!


Kom hem till ett nystädat hem, min man e BÄST!!
Fixade äggjakt till barnen och åt sedan påskmiddag


Nu ligger vi och jäser i soffan, jag och tjejerna, killarna är och gästar sväris.
Snart ska tjejerna åka till sin pappa och vi fem blir tre under de närmsta 2 dagarna.
Blir soffan resten av kvällen

Tjing tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 18 april 2014 19:46

Vi tog en aningens sovmorgon och åt långfrukost framför morgonfyran.
Efter det drog jag direkt till gymmet, T slängde sig i soffan och resten tog en joggingrunda........Ja, vi är familjen hurtig ;)
Efter en massa duschande och piffande tog vi bilen till sthlm tolv.
Åt GOD mat på o'learys, spelade minigolf (ja, jag vann, såklart;)))) och avslutade kvällen med frozen yoghurt, mums!!!!
Efter ett besök hos finaste svärmor ligger vi däckade i soffan och kollar Grease.
Hoppas ni har en skön långfredag.

Tjing tjing!!!!

Av from-som-ett-lamm - 17 april 2014 23:34

Fick en liten sovmorgon.
Jobbade i 4 timmar.
Sen kom dom, vår underbara "bästis" familj.

För 9 år sen hade vi våra småtjejer på samma dagis och våra "tvåor" i magarna.
En em sprang vi på varandra i trappen där vi bodde.
Det visade sig att vi bodde inte bara i samma trapp utan också på samma våning.
Våra småtjejer då 1,5 år blev snabbt oskiljaktiga bästisar och våra "tvåor" föddes med en dags mellanrum på samma sjukhus.
Sen dess har vi hängt ihop, i början för barnens "skull" men allt eftersom åren gott också för vår skull.
Och nu idag känns vi mer som familj än vänner.
Vi ses inte jätteofta men när vi gör det känns det avslappnat, familjärt, mysigt och kärleksfullt.


Påskkärringar och påskgubbar


Det lagas fisksoppa


<3

Av from-som-ett-lamm - 16 april 2014 08:47

Sista "riktiga" arbetsdagen.
Jobbar i morgon men har bara två dagisar och bara i 4 timmar, räknas inte som jobb tycker jag.
Sen är det lov, och vi har massor med mys inplanerat.
I morgon kommer vår "bästis" familj över och hänger hela dagen <3
På fredag ska vi luncha på tolvan och spela minigolf, mysigt.
På lördag drar tjejerna i väg på en liten mini semester med sin pappa och jag drar till stallet.
På söndag ska jag försöka dansa lite, vill ju gärna att koreografin ska sitta tills det är dags.
På måndag ska jag gå en hoppamedhäst kurs, spännande, lite läskigt men framför allt roligt.
Tjoho, vilken härlig påskhelg det kommer bli :)

Glad påsk!!

Av from-som-ett-lamm - 14 april 2014 21:13

I dag hände en rätt så konstig grej, eller mer obehaglig grej.
En mamma i parken skällde ut mig för att jag tillrättavisade mitt minsta barn, hon klättrade upp och ställde sig på ett bord, jag sa nej ajajbaja och lyfte ner henne kanske 20 ggr och till slut blev hon riktigt arg. Jag tröstade henne sittandes (lyfter jag barn hela dagarna så blir jag inte långrandig i det här yrket).
Mamman var riktigt upprörd och tyckte jag var dum mot barnet, hon är ju så liten, hon tyckte jag var hård och att jag var dålig mm mm.
Jag svarade knappt, blev så jävla paff.
Nu har jag haft hela dagen på att fundera, rannsaka mig själv och nu är jag redo att ge henne ett svar......synd att hon gått hem för länge sen.
Ser jag henne fler gånger så måste jag fråga vad det var som gjorde henne så upprörd, för på riktigt fattar jag ingenting!!!???

Men det är väll som det är
Barn i dag får ju varken vara ledsna eller arga utan ska vara glada, nöjda och aktiverade 24/7.
Och helst ska barnen själva bestämma, ta ansvar och aldrig ifrågasättas eller tillrättavisas.
Fy fan, vilka egoistiska, självupptagna, ouppfostrade och vidriga vuxna det kommer finnas i samhället om några år.
Och jag är en av få som kommer utan att kunna ljuga säga att jag INTE var med och skapade dom!!!!

Av from-som-ett-lamm - 14 april 2014 16:28

Kl 17 ringde det på dörren och de första gästerna kom då :)
Kl 03.30 stängde vi dörren om dom sista gästerna :)
En härlig kväll i gamla och några nya goda vänners lag.
Allvarliga samtal, roliga snack, skratt, glädje och med flera en hel del år att ta igen och beta av.
Länge sen jag hade en sån rolig kväll.


Piffad och förväntansfull


Några gamla, några nya <3


Lite suddigt var det nog när kl började närma sig tre...


Nu dröjer det ett tag tills nästa party......
Eller ;)

Av from-som-ett-lamm - 13 april 2014 12:56

Lyckad fest ger baksmälla, iaf den här.....berättar mer när jag återhämtat mig

Av from-som-ett-lamm - 11 april 2014 11:00

Har en sån där härlig dag med dagisarna <3
Vi är inne och leker, dom leker, jag tittar på och nu skriver jag lite :)
Harmoni i gruppen ger harmonisk och fin lek.
Skönt sätt att avsluta jobbveckan på :)

Har Ändrat mig lite angående dansen.
Jag har bestämmt mig för att fortsätta ändå, fast byta lite spår.
Blev tipsad av min danslärare om ett bra ställe där dom har hiphop för 30 plussare :)))
Testar en termin, tror det kommer bli askul.
Ju äldre jag blir ju mer saker "vågar" jag testa och ju mer stadig, stabil och klar känner jag mig, både med mitt eget kaos och i relation till andra, väljer både inre och "yttre" strider och en del släpper jag bara, inte värt det liksom, tar inte allt på så stort allvar som jag tidigare gjort och allt det går väll hand i hand antar jag.
Skönt för själen och roligt med nya spännande saker och nya och gamla spännande människor, och allt med en nypa salt.
Är det det här som kallas att mogna ;)
Hahaha

Nä nu ska jag sjunga en stund med dagisarna

Tjing tjing!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards