Alla inlägg under maj 2014

Av from-som-ett-lamm - 10 maj 2014 23:00

Efter att storhandlat en halvtimme innan takeoff hann jag precis slänga mig i soffan men ett glas vin och en lakrits plopp.

Och Som vanligt bjöd eurovison på det mesta.....
Mjukporr, Titanic ripoff, avancerad koreografi (not), new kids on the block ripoff, en vacker kvinna med skägg, Pinks hemliga syster, snygga kläder, mindre snygga kläder, en favorittippad svenska, ett ryskt tvillingpar som sjöng om kärlek (?), roliga framträdanden, mindre roliga och en hel del frågetecken, en italiensk gudinna....eller nåt, regn, fågelbur och fyrverkerier på scenen, visslingar, pratsång, ylande,och skönsång, udda instrument, en dansk Bruno mars, en holländska som blivit rullad i tjära och fjädrar, en hel del "Bond" bidrag.
Och hemma hos mig bjöds det på extra underhållning i form av en rastlös man som lekte med nya kaffemaskinen och serverade smakprov tills jag nästan mådde illa ;)

Mhmmmmm.......jag undrar om det hade varit roligare på tele2 i kväll ;)

Av from-som-ett-lamm - 9 maj 2014 09:27

Somnade sent i går, typ kl ett.
Inte mitt piggaste jag när klockan ringde halv sju.
M satt på akuten halva natten så han hade sovit ännu mindre.
Resultatet blev så klart irritation vid frukost.
Halv åtta klev två "byggjobbare" in genom dörren för att fixa vår nya "trasiga" diskmaskin.
Då kläcker den ena neandertalaren ur sig; ja, du har väl varit mest sur, för du har väll fått diska.....!????
Ehhhh...ja, just det jag är ju kvinna.
Det var liksom droppen den här morgonen.
Nu ska jag fokusera på att resten av den här dagen blir bättre, kanske tom bra!!!!



Av from-som-ett-lamm - 8 maj 2014 13:04

Upp och ner, ner och upp.
Jag är en pendlare, i vikt alltså.
Men som tur är pendlar jag bara Max 2 kilo upp och ner, värre för dom som pendlar 10 kg eller mer.
Det är ju svårt det där, med att alltid låta bli.
Det som funkar för mig är att jag får unna mig ibland, om jag (vilket jag gjort tuuusen gånger) avhåller mig helt så funkar det max tre veckor sedan unnar jag mig varje dag i typ 2 veckor, ingen bra lösning alls mao.
För tillfället funkar det bra och det e ju toppen....lagom till sommaren liksom :)

Av from-som-ett-lamm - 8 maj 2014 08:39

Mitt nya kvälls snacks

Måste ju få plats i den nya bikinin jag köpt ;)

I helgen är det dags för mello.
Och av bidragen att döma blir det till att ha skämskudden till hands.
Kollade häromdagen på semifinalen (ellervadetnuheter) och det var ju bara en massa skit.
Ja, Sanna kan sjunga...men hjälp vilken tröööökig låt.
Men, men jag är ett story fan av mello så jag tittar hur som.
Antar att man blir det när man som barn växer upp med bara två kanaler ( till mina yngre läsare, ja det är sant) .
Så när det väl var något annat än aktuellt, språka på serbokroatiska eller vilse i pannkakan (hjälp) satt varenda Svensson bänkad framför tvn med popcorn eller hemmagjorda chokladbollar.
Så, i love mello :)

Av from-som-ett-lamm - 7 maj 2014 07:35

Inte så ofta man gör typ ingenting så igår efter jobbet valde jag att ta ett bad och mysa i soffan framför sista säsongen av LOST istället för att träna.
Och i dag känns det så skönt i kroppen, ingen träningsvärk och ingen trötthet.
Känner mig laddad inför träningen idag istället :)
Tyvärr blir det inte så mkt styrketräning den här veckan, hinner nätt och jämt köra igenom kroppen en gång.
Men jag har ridit en gång och ska rida två ggr till sen dansen så klart, som för övrigt har ett helt annat tempo nu än då jag började...pust!!
Jag har föresten bestämt mig för att börja med hiphop nästa termin, kommer bli sköj!!

På fredag ska min äldsta tjej och hennes kompis ha tjejmiddag här hemma, det är ju egentligen inte vår vecka men just därför passade det så bra.
Dom har bestämt meny själva och ska direkt efter skolan hem och duka och göra färdigt efterrätten.
Hon har blivit så stor!!!!!!
Fick ett brev från hennes lärare häromdagen om att tjejerna i klassen har någon slags pågående konflikt.
Det tisslas och tasslas, retas och kan bara lekas två.
Va ska man säga, tjejer, (och det värsta är att många flickor beter sig precis på samma sätt som vuxna, tisslar, tasslar och kan bara leka två...suck!!)
Min lilla pärla säger inte taskiga saker men jag kan tänka mig att hon mer blir tyst och uteslutande, inte trevligt det heller.
Det kretsar kring en tjej som säger taskiga saker och blir arg eller ledsen om de andra säger ifrån.
Det är verkligen svårt att på rätt sätt säga till min tjej att och hur hon ska säga ifrån, hon är inte jätte bra på det, men hon blir bättre och bättre.
Hade det varit min yngsta då hade det inte behövts ;)
Hon är ju mer lik mig där, hon leker med killar och då är det mer direkta puckar som gäller.
Fast då uppstår ju andra problem, som att det är mer "rått", tufft och "fysiskt".
Det är en svår balansgång hur man ska berätta, tala om och lära sina barn att hantera sina konflikter.
Dom lär sig ju dessutom på hur vi vuxna gör och det är ju inte alltid vi löser alla konflikter på ett bra sätt.
Man anstränger sig och gör så gott man kan då räcker det långt, det är jag säker på.

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 4 maj 2014 13:42

Hård träning har ju en baksida också, även om det ger mer än det tar....så att säga.
Jag har ständig träningsvärk och känner mig stundtals rätt så trött och sliten i kroppen.
Vet att kroppen behöver vila och det får den också men kanske inte tillräckligt.
I kväll är det dans och den måste jag ju gå på.
I morgon är det ridning och den måste jag ju gå på.
På tisdag ska det styrketränas, också ett måste.
Men på onsdag då, DÅ SKA JAG VILA :)



Av from-som-ett-lamm - 4 maj 2014 13:23

Är det inte meningen att man ska vila på söndagar?
Mhmm....inte den här familjen iaf.
Vi fick sova till nio, alltid nåt ;)
Efter en relativt snabb frukost packade vi in oss i bilen och drog till ännu en cupmatch för S.


Spännande match som slutade med ännu en vinst för våra duktiga tjejer :)

Åt en korv på stående fot samtidigt som S böt om till kalaskläder, in i bilen och mot lek & bus.


Nu sitter jag här på lek & bus och försöker stänga av surret (inte det lättaste)
Men nu kan jag iaf stressa av lite innan vi ska vidare, jag till dansen och resten av familjen på Hammarby match.....
PUST!!!!

Av from-som-ett-lamm - 3 maj 2014 17:07

Bara lördag, fast det känns som söndag.
Man fick liksom en extra dag, eller närmare bestämt två. :)

I går var det full rulle.
Städade, fixade cyklarna, handlade och tränade.
Sen kom vår favvofamilj på besök.
Vi grillade, drack vin, åt morotskaka och tjattrade till sena kvällen.


I morse var det segt att komma upp, men det var bara att bita ihop.
S spelade cupmatch.
Dom vann med 17-1 :)


Jag blev skjutsad till stallet.
Och idag fick jag rida en ung, känslig och rätt så outbildad häst, Musse.
Svårt men intressant.
Gick så där, men det kommer gå bättre nästan gång, det är jag säker på :)


Efter ännu en cupmatch för saga (som tyvärr slutade med förlust) ligger vi däckade framför lassemajas detektivbyrå.
Eller ja somliga av oss, andra sover ;)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards