Alla inlägg under juni 2014

Av from-som-ett-lamm - 13 juni 2014 23:41

Vilken lång fredag det blev.
Jobb med kalas och mellis hos ett av dagisarna med jordgubbstårta och lekar....mysigt!!
Middagsfix och sen iväg på fotbollsmatch


Kallt som fan men fnitter och flams vid planen och jag diggar verkligen föräldrarna i Ns lag.
Kan ju iofs ha att göra med att jag känner dom bättre och umgås med en del lite då och då.
Inte samma med päronen i S lag, men dom känner jag ju å andra sidan inte alls.

Skulle ha tränat när jag kom hem men det kändes alldeles för sent och liksom inte värt det.
Mer värt att mysa resten av familjen i soffan , läsa lite i min nya favvobok och dricka lite vin.
( det blir vassen i år ändå, men jag blir nog inte ensam så det känns ok ;)
Barnen var trötta, vissa mer än andra ;)

Fina ungen min <3 <3 <3

Av from-som-ett-lamm - 13 juni 2014 10:51

Har nog världens bästa frissa och nagelterapeut (
Blev som vanligt supernöjd.
Dessutom hittade jag den perfekta tvblusen :) kommer iaf känna mig fin på söndags, alltid nåt ;)


Föresten så har jag hittat nåt som på riktigt tar bort ålderstecken....vem behöver lägga sig under kniven liksom :)
Varsågod

Av from-som-ett-lamm - 12 juni 2014 10:50

Veckan har bjudit på fotbollsmatcher, träning, sjukt mkt jobb och en hel del skolavslutningar.


I dag har min äldsta dotter skolavslutning, utan sina föräldrar.
Dom skulle inte sjunga eller nåt utan titta på femmorna när dom sjöng och sen göra nåt mysigt med klassen.
Vi var liksom lite överflödiga och ärligt talat tror jag hon ville gå själv.
Första året vi inte går med henne.
Hon köpte blommor till fröken alldeles själv.....min stora tjej <3


Så fort jag är färdig med hårfix och nagelfix ska jag bjuda henne på lunch :)

Tjing, tjong!

Av from-som-ett-lamm - 10 juni 2014 07:18

Det blev en tung helg.
Åkte upp redan på torsdag kväll, med alla andra som flydde sthlm över helgen.
Det tog 6 timmar!!!!!!
Bodde på hotell första natten och fatta glädjen när vi hittade det här på rummet....





Upp tidigt på fredag och iväg för att skruva möbler och ställa iordning.
När flyttlasset kom på em jobbade vi på ngr timmar till men gav till slut upp, man måste ju äta också ;)
Lördagen bestod i att packa upp, ställa iordning till sent på kvällen.
Sen bjöd vi mamsen på kinamat och sa hej då och började åka mot sthlm.
Smarta vi, det tog 3,5 timmar och inte en bil i sikte :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 5 juni 2014 19:13

Vaknade med nackspärr.....tack för det!!!
Jobbade arslet av mig, eller rättare sagt jobbade så jag fick stressmage, perfekt inför bilresan på 4 timmar.
Stresspackade och kom i väg i bra tid, precis som alla andra i hela sthlm måste ha tyckt.
KÖ!!!!!!'
Det tog 2 timmar att ta sig ut ut sthlm....suck!


Nu har kön släppt och vi är snart i Gävle.
Måste försöka tänka positivt, right!?
Fan, nu är jag bajsnödig också......
Hej då!

Av from-som-ett-lamm - 4 juni 2014 18:31

Fan, va mycket jag har att göra innan semestern börjar.....och den börjar om bara 2 veckor!!!!

Storhandla
Lämna mat mm i lokalen till vikarien
Laga mat och ställa i frysen i lokalen också till vikarien
Packa
Tvätta
Egen avslutning
Några kalas
Skolavslutningar
Fotbollsmatcher
Fixa boendet till mormor och morfar
Rida
Städa
Jobba
Träna
Fixa fotopärmar till tre barn som slutar
mm
mm
mm
mm.........

Jag tycker vi bestämmer att dygnet borde ha fler timmar, någon som håller med!?

Av from-som-ett-lamm - 3 juni 2014 22:40

Massor att hinna med innan vi åker på torsdag.
Försökte hinna med både jobb, träning, städning och middag.
Jag hann med jobb, träning och middag sen va klockan halv nio (?)
Så, jag tog ledigt, eller rättare sagt, jag fixade vikarie tills i morgon.
Nu hinner jag med allt.
I morgon ska jag roa mig med att städa, träna och tvätta.
Nu ska jag roa mig med att borsta tänderna och sova....
Gonatt

Av from-som-ett-lamm - 3 juni 2014 08:27

Vet att jag tjatar, men HJÄLP va trött jag är....!!!!!!!
Somnar framför tvn mellan nio och tio, går upp halv sju men är fortfarande onaturligt trött....va e det för fel!!?
M är precis likadan....mhmmmm....vädret, renoveringen, utbränd light eller kanske att vi typ aldrig har en obokad helg!!!
Helgen som kommer är precis så där fullbokad som bara våra helger kan vara.
Mormor och morfar är ju dementa och kan inte längre klara sig själva, vilket innebär att dom måste in på äldreboende.
Nu har vi hittat ett jätte mysigt ställe, bara 12 st inneboende, jättefin lägenhet och supergullig personal.
Det ligger i Ljusdal. Anledningen till att vi valt att ha dom där är för att min mamma bor där och hon är den av oss som har mest tid att hälsa på osv.
Vi andra jobbar, har barn osv och kan inte komma ifrån lika ofta.
Meningen är ju att det ska bli så bra som möjligt för min älskade mormor och morfar även om det känns tungt för oss som inte kommer träffa dom så ofta.
På torsdag åker jag och M upp dit, skruvar möbler och hänger upp gardiner.
På fredag kommer flyttlasset så resten av helgen ska vi packa upp och ställa iordning.
Vi åker hem på söndag, sen är det arbetsvecka igen.
Men helgen efter då jävlar ska det vilas, ska inte planera in en enda grej, så det så!!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards