Alla inlägg under juli 2014

Av from-som-ett-lamm - 6 juli 2014 14:53

Efter städning, shopping av kalas saker, träning och tvagning kom alla S gäster och kalaset drog i gång :)
Vattenkrig, glass, chokladsås, rpesentöppning och lek.


Gick direkt på kalas nr 2
Grill, musik, dans, vin och massor med fina samtal /)


Kul och kalaset dag.
I dag är jag så trött och har inte rest mig ur soffan sedan frukost, kollat true detektive och tryckt i mig massor med socker.
Snart kommer barnen så nu måste jag snart masa mig in i köket och plocka disk....blä
Tjong, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 5 juli 2014 00:41

Jag rökte mellan 15-30 år, sen bestämde jag mig och slutade.
Så har jag agerat med alla mina "beroenden" eller "missbruk".
Har man bra anledningar, som tex sina barn (barn gör som man gör inte som man säger) eller har cancer i släkten då borde det vara en tillräcklig anledning till att inte röka eller göra annat som är skadligt för en själv eller för sina avkommor, eller?!
Om man har alkoholism i släkten och reagerar på alkohol på ett "beroende" sätt borde man inte då akta sig, eller tom låta bli alkohol!?
Eller har man narkomani i familjen så borde man hålla sig extra mkt undan från narkotika, eller!?
Kanske är jag extremt stark eller nåt, men jag upplever det som ett misslyckande eller en svaghet om man inte kan avsluta någon, tex sluta röka, om man väl bestämt sig.
Bara en åsikt och en fundering....
Godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 4 juli 2014 08:54

Mens, är inte jag i klimakteriet??!
Svullen, ont och fisig...blä!
Men, men skit samma det finns ju alvedon liksom.

I går bestämde vi oss för det vi hittade på Bauhaus.
Billigare än på de andra ställena och faktiskt också snyggast :)
Gjorde en beställning på bubbelbad, handfat, kommod, skåp, toalett och handdukshängare.
M passade på att ta en powernapp, eller så svimmade han när han hörde priset på kalaset ;)




I helgen blire mycket fest.
Först ska S ha kalas i solen ute på gården sen ska vi träffas ett gäng, några grannar, några vänner och grilla på gården.
Mysigt och sköj!!

På söndag kommer barnen och skiner solen kommer vi slå läger vid nåt bad :).

Trevlig helg alles

Av from-som-ett-lamm - 3 juli 2014 08:17

Skulle ha stått sociala medier som rubrik på förra inlägget, barasånivet

Av from-som-ett-lamm - 3 juli 2014 08:16

Gör det möjligt för människor att vara någon annan, stå för något dom inte tycker, eller tycker egentligen.
I bloggar öser folk ur sig skit om andra men skriver att dom hatar skitsnack och skenhelighet.
På Facebook slänger folk ur sig åsikter dom sen inte kan stå för eller har grund för.
På Instagram lägger folk ut bilder som inte stämmer överens med verkligheten, och kan sen inte stå för att bilderna är filtrerade.
Människor Twitter osanningar på bekostnad av andra.

Folk borde skaffa sig lite mod, kunskap och jävlar anamma.
Stå för det du tycker.
Inhämta kunskap innan du öppnar käften, var säker på din sak.
Hyckla inte. Man kan inte hata vad andra gör när man gör precis detsamma själv.
Skriv bara sanningen.
Stå för det du gör.

Varsågod!

Av from-som-ett-lamm - 2 juli 2014 21:10

Tränade ju pass typ varje dag på Kanarieöarna och tappade närmare tre kilo (WOW)
Så nu snor jag cirkelpassen/intervall/HI/tabata ellervadetnuheter passen.
Kommer ju så klart inte ihåg på pricken men nära iaf.

Väljer ut tio bland dess godingar
Kålmasken
Burpees
Vaggan
Mountainklaimer
Knäböj med hopp eller vikt
Utfall med hopp eller vikt
Plankan sidan med hantel
Hopprep
Upplopp
Armhävningar på tå/knä
Armhävningar mellan två bänkar med hopp tillbaka
Upphopp
Kettelbeltsvin
Kör sen 30 sekunder och vilar 10. 3 varv (ska öka på till fyra nästa vecka) 1 minut vila mellan varven.
Detta ska jag försöka göra tre dagar i veckan och sen styrketräna 2 dagar.

Kommer bli great, känner mig stark :)

Tjing, tjing!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards