Alla inlägg under september 2014

Av from-som-ett-lamm - 21 september 2014 17:56

I morgon är ledig dag för mig och S.
Först ska hon till läkaren sen är det dags för filminspelning här hemma.
Lite pirrigt är det allt, trots att jag numera är rutinerad ;)))) hahahahaha!
Skämt å sido, det ska bli roligt och lite spännande.

I dag har vi inte gjort många knop här hemma.
Barnen har lekt med kompisar både ute och inne.
Jag och M har skruvat ikeadörrar till garderoberna......minst sagt krångligt men nu sitter dom på plats :)

Nu är det snart dags för hemmagjorda köttbullar och Hammarby match.
Ha en härlig söndags kväll....det ska jag ha :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 21 september 2014 11:12

Trots sovmorgon vaknade vi alla runt sju på lördag morgon....varför??!
Grabbarna var på fotbollsmatch, kvar blev vi tjejer, handlade nybakat och hade mysfrukost :)
Fick skjuts till stallet och publik, som dessutom filmade.
Märkligt det där när man ser sig själv.
Det kändes bra när jag red, när jag tittade på filmen såg det inte riktigt lika bra ut som det kändes, fast jag får ändå vara nöjd (måste sluta vara så jvl självkritisk)


På em drog N till en kompis och M tog med O och T på bion och middagen.
Kvar blev jag och S, vi bunkrade upp med gott och kollade film och pratade om allt mellan himmel och jord..supermysigt att vara bara hon och jag en halv dag <3



Av from-som-ett-lamm - 20 september 2014 14:49

I går firade vi min älskade, kloka unge.
Det blev en mysig, varm och rolig kväll med nära och kära


När alla gått hem slumrade jag en stund med mitt andra underbara barn sen tog jag hand om köket, Nice att vakna till ett städat kök :)

Av from-som-ett-lamm - 18 september 2014 21:12

Dimma = huvudvärk
Och för tredje dagen i rad...blä!


Veckan har sniglar sig fram.
Jag har iofs hunnit med att rida och träna två ggr denna vecka.
Har kommit fram till att 2 ggr på hästryggen och två ggr på gymmet per vecka när vi har barnen är precis vad som hinns med.

I morgon fyller min underbara, fina, vackra och bästa T 11 år......11 år....herregud va tiden går fort.
Vi ska fira henne med pompa och ståt. Middag med de allra närmsta, tjejernas pappa och hans tjej, min bff och bästisfamiljen.
Home made Burgers med milkshake och godistårta har flickebarnet beställt.
Och jag ska unna mig ett glas vin minsann :)


På lördag ska jag till stallet och hoppas på att det blir en bra timme, för timmen i måndags fick mig nästan att börja gråta, inte mitt bästa moment på hästryggen så att säga :(


Nä nu ska här slås in presenter :)

Tjing, tjing!!!!

Av from-som-ett-lamm - 15 september 2014 12:34

Ännu en helg som svischar förbi.
Tiden går för fort, livet går för fort.
Jobb, ridning, träning, fotboll och födelsedagskalas för T är innehållet för kommande vecka.
Helgen är inget inplanerat förutom att M ska iväg med T och hennes bästis, dom ska få gå på bio och käka middag själva (men M på behörigt avstånd;)
Det är Ms födelsedags present till henne, fint av honom <3

I lördags red jag dubbeltimme.
Har varit lite orolig att få en häst som alla har pratat om.
Mandy, ett sto som skulle vara tjurig och bitit i boxen, och alla har tjatat om att hon är skit svår att rida, att så fort man tar i henne så springer hon bara ännu fortare.
Så andra lektionen fick jag henne.
Kände mig skit nervös och lite spänd.
Hade jag inte behövt.
Jag och Mandy klickade direkt och jag kunde slappna av och rida en av de bästa lektionerna jag haft :)
Jag fick henne i skit fin form och jag upplevde det inte som att hon var svårriden alls dessutom var hon ju super kelig i boxen...?
Ska sluta lyssna på vad andra säger så jag slipper ha förutfattade meningar och istället bilda min egen uppfattning, både i stallet och annars.

Av from-som-ett-lamm - 14 september 2014 21:01


Gonatt!!

Av from-som-ett-lamm - 12 september 2014 12:46

I dag kommer den, aset.
Mellan 17-22 ska den levereras och med vår otur kommer den väll fem i tio :0
Den andra är bortkörd till lokalen, kuddarna har vi sparat här hemma och legat på under veckan....men idag blir det till att sitta i köket tills den anländer.

Så här ser den ut, aset.
Fast vår har två divaner, extra stor....ett as helt enkelt ;)
Ska bli skönt att ligga där på söndag kväll och trycka ako kolor ( som har kommit tillbaka) lyckan kommer vara total ;)


I morgon har jag två ridlektioner efter varandra inbokade, gött som fan.
Direkt hem för fix och piff sen bär det av till god vän som fyllt år och lite party :)
Söndagen innehåller fotbollscup, hemmafix, träning och soffmys.

Nu...kaffe...
Tjing, tjing!!!

Av from-som-ett-lamm - 12 september 2014 12:18

Den här veckan har renoveringen stått på vänt.
Vi har helt enkelt inte hunnit med det.
Istället har det ridits, tränats, haft möte på adhd-center, blivit utredd,fikat med underbara flickor, ätit alldeles för mkt socker, somnat framför tv varje kväll, jobbat, handlat, städat, dejtat bästis mm mm mm

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards