Alla inlägg under oktober 2014

Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2014 12:51

Passar inte riktigt mig
Mannen som var här i går la först ett skambud, sen när vi sa vårt gick han med på det men ville att vi skulle bygga om (?) åt honom, sjukt fräckt om ni frågar mig.
Vi sa nej och la ett nytt bud.
Nu väntar vi på att han ska höra av sig igen.......tiden står fanimig still.
Jag vill ringa upp honom och tvinga fram ett svar.
Men....is i magen ska man ha.....suck!
Vi har fått kontraktet på vårt hus och ska träffas för påskrivning 18.30 ikväll.
Innan dess måste vi ha ett svar från att mannen som var här eller ngn av de andra familjerna som vill köpa........
Is i magen......pyttsan!!!!

Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2014 07:43

Nu är filmen filmen jag och S var med i färdig.
Fick ett mail med en länk för att godkänna vår medverkan.
S var en strålande stjärna, en talang skulle jag nog säga :)
Och hon var med jätte mkt.
Jag, jag var ok och var bara med en gång.
Men jag kände det på mig, kändes inte helt hundra.
Tur att min trollis representerade familjen på ett strålande sätt :)

I dag vaknade jag med en yrsel som är helt galen.
I dag ska vi på teater.....hjälp...hur ska det gå!!??
Kanske blir bättre med frukost och frisk luft

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2014 18:24

Denna väntan gör ju vem som helst GALEN!!!!
Kl åtta kommer vår eventuella köpare och tiden sniglar sig fram.
Vi har plockat undan lite och städat så det är fint här hemma iaf.
Hoppas, hoppas!!!

Jag är ju just nu en rätt så stressad person
En person som kanske är på väg in i väggen, eller vad vet jag
Extremt ljudkänslig
Enorm trötthet
Grinig
Ledsen
Arg
Känslig
Har som en stressklump i halsen hela tiden
Att köpa hus är igentligen inte det bästa för mig just nu
Men, men jag biter ihop och försöker låta bli att känna stress
Och tuggar atarax, som för övrigt inte gör någon skillnad, vilket i sig är ett tecken på hög stressnivå

Vad gör man när man inte kan sluta att känna stress?
Hur hanterar man det?
Hur lugnar man ner sig?

Just nu dricker jag te och hoppas det mixat med en atarax lugnar mig lite
Har ni nåt annat bra tips, så hit me

Tjing, tjing!!!

Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2014 14:22

.....håll den.
Vi hittade det i förgår
Drömhuset.
Nybyggt = ingen renovering ALLS :))))
Perfekt storlek
Perfekt i färg och form
Pool
Gräsmatta
PERFEKT ALLT
M ringde mäklaren och frågade vad ägaren ville ha
Vi accepterade priset
I kväll kommer en potentiell köpare på vår lägenhet hit och tittar
I morgon ska vi kika på huset och skriva kontrakt (om vår köpare vill ha vår lägenhet)
Så....håll tummen hårt för att allt klaffar
Det gör vi....det hårdaste vi kan

Av from-som-ett-lamm - 19 oktober 2014 17:51

Det började med att M tjattrade på om hur mkt grannarna i området fått för samma lägenheter som vi har, fast orenoverade.
Och om ett hus i Tallkrogens som var UNDERBART!
Mitt intresse gick från ointresserad till irriterad vidare till intresserad och hamnade till slut "på hugget".
När mitt intresse hade väcks visade det sig att det redan var för sent :(
M ringde tom husägaren själv och berättade att vi var villiga att lägga mer än vad huset skulle säljas för, men papperna var redan påskrivna....blä!!!!

I dag åkte vi runt lite och kolla på andra hus i området och i närliggande områden, men inget var lika bra och hade samma fantastiska pris.
Så vi väntar och hoppas det dyker upp ett snarlikt hus i Tallkrogens.......suck....vad är oddsen för det liksom...???!!!!


Av from-som-ett-lamm - 16 oktober 2014 12:41

Hösten är ingen rolig årstid, tom vintern är roligare iaf om den är vit.
Visst alla färger på höften e ju skoj.
Men det gråa, slaskiga, blöta och regniga är inget vidare.
Blir lite extra trött och lite låg under den här perioden.
Tur att man har en massa kul framför sig.

Nu på Fredag- middag med favvofamiljen
1/11 Halloweenfest med annan favvofamilj
8/11 ev champagne party med härliga vänner
22/11 middag hos grekvännerna
Sen är det ju julafton och nyår.....
Efter det blir det bara ljusare och ljusare och vips så är våren och sommaren här....ingen hemlighet vad jag känner för dom årstiderna :)))
Och i år är semestern (förutom en vecka med grekvännerna) ett oskrivet blad.....förslag mottages tacksamt :)


Av from-som-ett-lamm - 16 oktober 2014 09:21

Väntar in dagisar och kollegor.
Reflekterar, känner och saknar lite



Av from-som-ett-lamm - 15 oktober 2014 23:56

Ibland funderar jag verkligen på hur folk är funtade.
Här kommer historien, döm själva.
När jag blev ihop med M hade han vänner som han hade umgåtts med i flera år. Såklart fortsatte han umgås med dom, jag hakade liksom på trots att kvinnan och jag inte klickade direkt. En ytlig relation mao.
En serie av händelser ( en av dom att hon på en fest, som vi hade, satt och himlade med ögonen åt allt jag sa, bakom min rygg) ledde till att jag till slut sa hur jag kände, alltså att vår relation inte kändes innerlig utan ytlig. Hon "spelade" oförstående....???? Och jag fick bära hundhuvudet och ta skulden.
Vilket jag iofs skiter i, och faktiskt är stolt över, jag har iaf varit ärlig och sann mot mig själv.
Hur som helst.
Den här kvinnan har tagit bort min man från Facebook...trots att dom känt varandra länge och dessutom har ju dom inget otalt med varandra, så varför??
M tog faktiskt, som den snälla diplomat han är, lite illa vid sig och blev nog lite ledsen tror jag.
Frågar ni mig tycker jag det är omoget och gör mig ännu mer övertygad om att jag tog rätt beslut som bröt.
Mhmmm....så, nu är det borta.
Skönt att spy ur sig ibland....
Tjing, tjong!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards