Alla inlägg under oktober 2014

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2014 18:57

Trött söndagsmorgon vilket delvis berodde på grannar som hade fest, dom hade kul och det hördes.
Jag är inte missunnsam, kul att dom hade kul liksom, inte lika kul för oss här hemma som hade svårt att somna om till kvinnor som skrek som om dom hade fått knivar i sig. Lät mer som en fjortisfest än som en vuxenfest om man säger så.....fast vad vet jag, det kanske var en fjortisfest.?
Hoppas dom kommer ihåg hur kul dom hade nästa gång någon stör deras eller deras barns skönhetssömn.
Annars blir det ju lite som att kasta sten i glashus om man så säger....
Anyway.
Upp i ottan för kvartsfinal med chans att gå vidare.
Den mest spännande matchen hittills, oavgjort med straffläggning, S satte sin men tyvärr förlorade dom matchen :(
Mao inga fler matcher.
Hem, städade och plockade lite, ordnade tvårätters till trött militärman som äntligen kom hem <3
Nu, efterrätt sen soffhäng

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2014 17:33

Ridningen gick bra i lördags, jag fick en av de finaste hästarna i stallet, London :)
Teori lektion för hälften och vi andra red, även denna gång var ridläraren (inte samma dock) på mig fast på ett pedagogiskt och utvecklande sett.
Jag tog mod til mig och rådfrågade och pratade med ridläraren om måndagens känsla med den andra ridläraren.
Det var smart, fick höra att det inte var första gången hon hörde detta osv, osv, hon tyckte gott jag kunde berätta hur jag kände för personen ifråga men välja mina ord.
Så skönt att få lätta sitt hjärta och mötas av en sån förståelse :)
Friskt vågat hälften vunnet.
Nu ska jag bara våga ta tjuren vid hornen i veckan


När vi kom hem åkte vi till S sista match.
Och vilken match....dom vann över Tyresö, ett lag som knappt har förlorat en enda match mot nåt lag och som tjejerna alltid fått stryk av.
Lyckan var total :)
Handlade lördags godis, lagade mat, åt och kraschade i soffan framför draktränaren 2 :)
En härlig lördag om ni frågar mig :)))

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2014 09:15

Somnade någon gång mellan reklamen och Lisas framträdande.
Huvudvärk och enorm trötthet gjorde att jag gick direkt från soffan in i sängen och fortsatte sova.
Mao ord gick jag och la mig samtidigt som barnen i går... (pensionärsvarning)
I morse vaknade jag av mig själv kl sju, har nu sovit i närmare tio timmar :0
Huvudvärk och halsont (kommer jag bli sjuk nu?)

S har jag tjatat i frukost och skickat iväg på cup.
T åker snart till sin bästis
Och jag och N åker snart till stallet, sen hem och byta om och vidare till S cup.
Men först alvedon och massor med vatten.

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 3 oktober 2014 08:21

Jag har världens skönaste vännina.
Häromdagen reflekterade jag över att min (troliga) adhd kanske har fått mig att missförstå och feltolka människor och därför brutit med en hel del folk i mitt liv.
Vi pratade lite om det och till slut säger hon; eller så är det faktiskt så att folk bara är eller har varit dumma i huvudet.
Hahahaha!!!!
Det är nog lite av båda skulle jag gissa, är ju sällan ens fel att två träter ;)
Det jag alltid har haft svårt för är att umgås med kvinnor som är otydliga, osäkra och oärliga.
Under hela min uppväxt så fungerade det alltid bäst när jag hängde med killar.
Vad det beror på vet jag inte.
De senaste 15 åren har jag nästan bara haft tjejkompisar och det har många gånger slutat i konflikt eller att dom gjort saker jag inte förstår eller vill vara en del av, saker som ibland inte riktigt gått ihop med mitt sätt att se på vänskap.
Ibland har det handlat om lojalitet.
Att leva som man lär.
Att kunna stå för det man gör.
Och i vissa fall har folk bara varit dumma i huvudet ;)) och i några extremt sällsynta fall har kanske jag varit idioten ;)

Jag är supernöjd över dom kvinnor jag har runt mig, det är en liten skara som sällan utökas.
De flesta är gamla vänner som jag har en djup förståelse och kärlek för, några få är relativt nya som jag valt med omsorg och som är mycket betydelsefulla.
Det fina med att bli äldre (och klokare) är att man lär sig vad man ska leta efter när man skapar nya relationer och att det ibland räcker med dom man har.
Man ska ju ha tid att ta hand om dom vänner man har också, inte sant!?


Av from-som-ett-lamm - 2 oktober 2014 21:12

I dag har det varit cirkus.
Jag har jobbat, städat, handlat, bakat och lagat mat och fixat med barnen........PHUST!!!!!
Vid två tillfällen idag har hjälp från oväntat håll dykt upp.
Innan M åkte hade vi familjemöte och berättade hur viktigt det var att vi alla hjälps åt här hemma och speciellt nu när det bara skulle vara en vuxen hemma.
T och N har inte ansträngt sig direkt, förutom när jag tjatat och krävt att dom ska hjälpa till
S däremot har svansat runt mig, frågat vad och om jag behöver hjälp med och på eget bevåg tömt och fyllt diskmaskinen och hängt tvätt.
Min underbara, hänsynsfulla och empatiska adhd sol.
Så fint att henne att trots surret och röran kunna se att jag behövde hjälp.
<3 <3




I kväll kom mitt gamla dagbarn och mitt framtida dagbarn på besök.
Tacos, äppelkaka och kärlek <3

Av from-som-ett-lamm - 1 oktober 2014 23:13

I dag åkte min man i väg på militärövning hela helgen.
Det är sista gången sen ska han hoppa av det där "larvet" ;)
Jag blir ensam med våra tre barn tom söndag, tre barn att styra hem från skolan varav ett åker till och från skolan med buss själv för första gången.
Tre barn att ta till och från aktiviteter (med viss hjälp av mitt x och tur är väll det, svårt att klona mig själv ;)
Tre barn att styra upp mellis, läxor, middag, och allt annat jox med.
I dag har jag jobbat, förberett till vikarien, varit på kurs, slängt i mig middag, diskat och fixat köket, tjatat på barn som skulle klä på sig, promenerat med barn til fotbollsträning, frysit arslet av mig, tröstat två barn som slog sig och ett tredje som var argt, promenerat hem med ett argt, ett trött och en halt unge, tjatat in ungar i duschen och fixat varm choklad, tjatat ungar i säng för att slutligen krascha i soffan.
Jag är slut.
Och i morgon är en lika intensiv dag.
Tur att man har så duktiga och fina kids <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards