Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Samtalet jag väntat på

Av from-som-ett-lamm - 18 december 2014 12:53

I går kom samtalet från min så kallade chef (stockholms stad) som jag väntat på.
Hon ringde när jag stod på Ica, presenterade sig snabbt, frågade inte ens om jag kunde prata eller om jag hade tid, det togs för givet att jag kunde prata (?).
Sa sen i en rätt så hård och otrevlig ton att jag minsann bedrev verksamhet som jag inte var godkänd för och att jag kommer bli återbetalnings skyldig.
Samma kvinna som för ca 2 månader sen sa, när jag frågade, att jag skulle fortsätta bedriva min verksamhet som vanligt medan jag väntade in det nya godkännandet.
När jag påpekade detta för henne, snappade hon av mig med att hon minsan inte kunde komma ihåg allt hon hört eller sagt (???)
Fortsatte samtalet med att med en ännu otrevligare ton tala om för mig att kontraktet var fel då det stod att lokalen var en kontorslokal, ( när vi lagt på tog jag reda på att det är samma krav på kontors lokaler som på barnomsorgslokaler....?)
Hon fortsatte med att vi behövde bygglov för köket som var byggt, (vilket visade sig inte alls behövdes...?)
Sen som en sista slutpoäng (tyckte hon) gick hon upp en oktav i rösten och förkunnade att jag hade skrivit fel adress på ansökan, för jag hade ju flyttat och det var ju väldigt förvirrande för henne när det stod fel adress fast hon visste att jag hade en annan (?)

I går kände jag mig ledsen och lite arg.
Idag undrar jag vilka kriterier dom har när dom anställer på stockholms stad?
Kanske oproffsig, otrevlig och pinsam...??!!!!
Suck!
Tur att jag har världens bästa man som snabbt fixade ALLT idag och lite till.....tanten kommer inte ha en grej att klaga på eller slå ner på när hon besöker mig i januari :)))))

Tjing, tjing!!

 
 
Ingen bild

Sussi

18 december 2014 22:45

Jag tror folk hatar sina arbeten och tar ut det på andra. Byt jobb då för fan har jag lust att skrika ibland. Ingen tvingar dig liksom. Häromdagen åkte jag buss och frågade chauffören om den här bussen stannade vid en viss hållplats, och fick svaret att om jag ville att bussen skulle stanna kunde jag bara trycka på knappen. Tack för info liksom. Arsel. Morrr!

from-som-ett-lamm

19 december 2014 12:28

Vill skrika en hel del annat också.....tur att man klarar att bita ihop ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards