Alla inlägg under december 2014

Av from-som-ett-lamm - 16 december 2014 08:09


I bland träffar jag mina kollegor, sist hade vi lucia ihop.
Mina kollegan brukar jobba närmast ihop, inget jag bryr mig om, dom känner varandra bättre och jobbade ihop innan så det känns rätt så naturligt att dom jobbar närmare ihop.
I går jobbade jag med vår gemensamma vikarie, vi brukar arbeta ihop då när hon jobbar.
När jag frågade henne vad hon skulle göra i morgon svarade hon inte riktigt utan undvek frågan.
Tänkte inte mer på det.
Men när en kund till henne frågade vad som skulle hända i morgon kläcker människan ur sig att dom ska ha jul lunch........hon och mina kollegor......?????!!!!
Den brukar vi ha tillsammans.
Jag blev med ens nåt jvl andrahandsval med en utebliven inbjudan till jullunch.
Kul liksom, men jag vet varför.
Jag sa ifrån gällande städningen förra ggr dom lånade lokalen, det var liksom droppen för kärringarna.
"Inte ska hon säga till oss vad vi ska göra i hennes lokal"
Well, well skit samma, jag jobbar på och med lite tur har jag en ny arbetskamrat nästa år....men bara kanske :))))
Håll en tumme eller två :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 15 december 2014 12:35

Vilken helg det blev hörni.
Stallet halva lördagen sen eftersom Soffan, bordet och sängen hade kommit under tiden jag och T var där var det bara att kavla upp ärmarna och hjälpas åt att få ihop allt.



Väl färdiga med det var det dags för det traditionsenliga lördagsmyset :)

På söndagen kom jag på att revisorn ville ha alla papper i GÅR.
Familjen drog på äventyrsbad jag blev sittandes med pappers arbete i 1 timme och ägnade sen resten av tiden dom var borta till att städa.....
Det tar tid att städa 175 kvm.
Men det blir fint när det är klart :)



Jag och T tog oss till vårt nya centrum och shoppade lite grejer till julen och fikabröd till dagens gäster :)
Gamla arbetskamrater/vänner kom på besök, mysigt och roligt och vi bestämde att det måste bli oftare när vi bor "väg i väg" :)



Idag är jag så trött så jag ser dubbelt.
Tyvärr kan jag inte åka direkt hem utan har en nagelfix tid kl sex......
Ska man vara fin får man vara fin......eller hur va det nu igen...!?

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 12 december 2014 11:14

Vi gick till en park i morse, jag och dagisarna, som vi alltid gör.
Skillnaden idag var att efter 45 min frös ALLA och ville gå in.
Det är ruggigt kallt ute, det kryper liksom in under skinnet på en.
Fryser fortfarande fast vi varit inne i värmen i säkert 20 minuter.
När jag blir stor (pensionär) tar jag gubben och vårt pick och pack och flyttar bort från mörkret och kylan.
Jag mår inget vidare av mörkrer och kyla. Känner mig trött, låg och hängig och dessutom ser jag ut som ett spöke :0
Blä för vinter, tjoho för sommaren!!!

Idag har vi lucia på jobbet, myspys.
Efter det ska jag köra ett pass med S på gymmet.
Sen blire fredagsmys med familjen :)

Av from-som-ett-lamm - 11 december 2014 08:56

Jag är ju egen och mao beroende av att andra människor "väljer", mig så att säga.
Jag får utbetalningar var tredje månad och har en viss dag månaden innan som sista dag att godkänna underlaget för utbetalning gör jag inte det får jag inga pengar fören tre månader senare, ni fattar vikten av att det görs i tid..visst?!
Denna månad är sista dagen idag.
Jag har haft en kund som skrivit kontrakt och reserverat en plats med start i januari, eftersom jag har kö och måste ha sex plaster för att gå runt talar jag alltid om hur viktigt det är att dom är säkra på sin sak.
I GÅR ändrade dom sig.........dagen innan min sista dag att godkänna för utbetalning.
Knappast så jag hinner skriva in en ny kund och få pengar för kommande tre månader.....!!!!!
Snacka om noll framförhållning och avsaknad på respekt.
Och det är inte första ggr det här händer.....hur tänker folk???!

Tänk om jag hade gjort detsamma;

"Hej!
Jo nu är det så här att eran lilla guldklimp kan inte börja i morgon för att jag har ändrat mig och tar in någon annan...
Jaha, ni måste börja jobba och tjäna pengar....mhmm....oj va tokigt det blev nu, men det löser sig nog...lycka till!!!!"

Då skulle det bli annat ljud i skällan!!!!!!

Så nu släpper jag det.........phust!!







Av from-som-ett-lamm - 10 december 2014 13:53

I dag tänker jag lite extra på min ängel i himmelen.
Noah <3
Det är sex år sedan, på dagen, ändå är smärtan densamma.
Älskad för alltid, aldrig glömd <3 <3 <3

An angel in the book of life wrote down my baby's birth.
Then whispered as she closed the book "too beautiful for earth".

Av from-som-ett-lamm - 10 december 2014 12:30

I går körde vi ett boxpass, bara jag och S i aerobics salen, eget hopsnickrat boxpass bara för mig, så jävla lyxigt att få träna med ett sånt proffs :)
Om jag kan gå idag?......not so mutch ;)
Fast så farligt är det inte, men det känns och förmodligen känns det mer i morgon och då ska vi köra nåt slags crossfit program....önska mig lycka till ;)

I kväll kommer en gammal dagis på besök, jag och mamman har ju blivit vänner genom åren så vi ses ibland.
Och så kommer sväris över också
Blir många runt middagsbordet i dag .....mysigt <3

Det närmar sig jul, hörni.
Hektiska dagar innan, lucia och avslutning med dagisarna, två julbord och sen ska det förberedas hemma inför julafton.
Jag skickade efter en julklänning från h&m som kom häromdagen, den satt som en smäck, ovanligt att något man skickar efter funkar, visst?!
I love it :)


Så även om allt inte är färdigt till jul så kommer jag iaf att vara snygg....hehehehe

Tjing, tjing!!!

Av from-som-ett-lamm - 9 december 2014 12:41

Måste komma igång med träningen ordentligt igen, Hann bara med ett pass förra veckan, och då kunde jag inte gå på flera där, snacka om otränad.
Jag behöver träna, både fysiskt (får ont annars) och mentalt (blir lite knäpp om jag inte rör på mig ;)
Denna vecka står tabata, Box och afrodance på schemat, förutom ridningen i helgen, hoppas verkligen jag hinner med alla tre pass, behöver det som sagt.
Föresten ska jag på "ridläger" under jul ledigheten, det är bara en dag men ridning två ggr och en massa nyttig teori, ska bli skit sköj :)))
T ska också men i tre hela dagar......*tänkommanvorebarnigen*

Det blir tidiga mornar för mig nu.
Jag har dagisar som börjar halv sju och tyvärr på våra barnveckor,( som turligt nog ska ändras efter jul och nyår :)
Hur som helst så ringer klockan 05.20......okristlig tid om ni frågar mig.
Vid den här tiden är jag mer död än levande....kaffe nån!!?

Av from-som-ett-lamm - 9 december 2014 08:16

Slet som ett djur hela helgen men hann ändå inte bli färdiga.
Tog ledigt på måndagen, tur att jag har en flexibel vikarie.
Blev näst intill helt färdig, lite gardiner och taklampor och barnens sängar (som fortfarande lyser med sin frånvaro?) sen är övervåningen färdig :)
Väntar in soffan och bordet till "vårt vardagsrum sen är det också färdigt, tvättstugan är fortfarande rörig, men det får vänta.
Den här veckan tänker jag bara vara med barnen utan att fixa något alls i huset.
I helgen vankas det lussebulle bak och utforskning av området :)

Tjing, tjing!!!

P.s älskar köket....älskar huset :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards