Alla inlägg under februari 2015

Av from-som-ett-lamm - 24 februari 2015 07:17

Borde kanske sluta rida....
Eller iaf göra ett uppehåll.
De sista 10 gångerna (minus en lördag) har jag haft svårt att få till det, känns nästan som utvecklingen har gått bakåt.
I går var det dags igen och ingenting stämde, var iofs häxan surtant som hade lektionen men jag kan inte låta henne ta hela äran, jag sög big time.
Tom hästen verkade tycka jag var dålig, stampade och var astjurig.
Har bytt alla mina pass då jag har crossfit och jag börjar stark överväga om jag ska sjukanmäla mig de få gånger jag rider under crossfit perioden.
Tror jag behöver vila från stallet, hästarna och ridningen...ja, så får det bli.


Av from-som-ett-lamm - 23 februari 2015 08:20

Den här veckan hjälper jag en sjuk kollega vilket innebär 7 barn mellan tiderna 6.30-17.00 ..pheew!!
Tur att jag var ledig nästan hela förra veckan och har T här som hjälper till hela veckan :)

Rider ikväll och på torsdag och däremellan ska det klämmas in träning.
På lördag börjar crossfit kursen....lite läskigt men helt klart en rolig utmaning :)

Nästan hela helgen redan uppbokad.
På lördag är vi bjudna till Ms syrra som fyller år sen åker vi direkt därifrån till våra bästisar, hänger och käkar middag :)

Mycket nu, men nästan bara roliga saker och då orkar man ju liksom :))

Av from-som-ett-lamm - 22 februari 2015 22:06

Försökte få till en hammarbytårta......
Gick så där, men måste väll ändå vara nöjd för att vara jag liksom....


Storhandlat och ätit pizza (som jag aldrig äter)
Nu ligger jag utslagen i soffan och tittar på 12 years a slave.....ensam, någon annan sover

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 22 februari 2015 10:17

Helgen har bjudit på det mesta.
Halvdag i stallet
Samma häst fast utan aha-upplevelsen
T fick galoppera....lyckan var STOR!!!


Bästa vännerna kom på spontan middag <3 <3


Idag är det kalas för väldens finaste 10 åring <3

Av from-som-ett-lamm - 20 februari 2015 18:33

Den största och den vanligaste
Att jag inte ska känna igen mig själv
Tappa mig själv

En annan
Tänk om jag blir slö, trött, likgiltig
Tappa min energi, som är underbar när jag kanaliserar den åt rätt håll

En annan är ångest och depression
Tänk om jag känner mig låg och ledsen

Allt är biverkningar och kan faktiskt hända....
Tänker dock att lösningen är enkel egentligen....
Jag kan sluta direkt om jag känner någonting av detta
Jag bestämmer själv
Men med det i åtanke känner jag ändå lite oroar och rädsla inför medicineringen....
Det kommer gå bra, visst!?

Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2015 17:55

Jag vill få bort surret i huvudet.
Min lättstördhet.
Jag tappar ofta fokus när jag pratar med någon och börjar tänka på annat.
En del människor tror att jag är en dålig lyssnare och det kanske jag är ibland, men inte alltid, jag tappar bara fokus väldigt lätt.
Allt omkring stör mig, en skrikig tavla, vad som händer utanför fönstret, ibland också vad personen mittemot säger.
Mina tankar vandrar och gör det snabbt.
Det har blivit värre med åren men jag antar att det handlar om att kraven och stressen har ökat.

Jag vill få bort utbrotten.
När jag går från glad till arg på två nanosekunder.
När en fest som jag sett fram emot slutar gråtandes mig till sömns bara för att valet av kläder blev alldeles för svårt.
Jag måste planerar "svåra" uppgifter så som revisorfix för är jag i fel sinnesstämning slutar det i ilska, gråt och utmattning.
Jag vill slippa det.
Orättvisor och vuxna som inte tar ansvar gör mig galen.
Jag vill känna lugnet och slippa ilskan som bor i min kropp.

Det är det primära, resten är bara en bonus.



Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2015 17:24

I dag tog jag tag i en av de "jobbiga" grejerna jag skjutit upp alldeles för länge.
Äntligen tummen ur arslet så att säga.
Lämnade prover på labb inför eventuell medicinering.
Hade också ett besök inbokat hos sjuksyrra som tog diverse tester och diskuterade vilka förväntningar och farhågor jag hade inför medicineringen.
Hon bokade in mig på ett besök för att prova ut kedjetäcke....intressant!
Hinner min läkare få labbsvaren i morgon så börjar jag med medicinen på lördag.

Känner mig lite ambivalent inför medicineringen.
Har ju både dåliga och bra erfarenheter av det när det gäller min dotter.
Hon hade ju nästan ett års uppehåll då hon fick rätt så svår ångest av medicinen och då främst när den gick ur kroppen på em.
Nu äter hon medicin behovs baserat och det funkar klockrent och det är väll lite så jag tänker att jag ska göra också.
Men först måste jag hitta rätt medicin för mig och jag hoppas på en kort resa innan jag hittar rätt.

Btw, en av biverkningarna är att man tappar vikt.....oh nej va tråkigt ;)))))))


Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2015 08:45

I går var jag på en föreläsning "livet före och efter adhd diagnosen" med Georgios Karpathakis, grundaren till underbara adhd.
Inspirerande, roligt och mycket bra :) rekommenderar den varmt
Jag passade på att anteckna lite hur han la upp sin föreläsningen och fick ännu mer idéer och tips.
I helgen ska jag fila lite mer på mitt manus......men först jobb och allt annat jox som kommer innan helg

Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards