Alla inlägg under februari 2015

Av from-som-ett-lamm - 9 februari 2015 08:40

Jaha, här sitter jag och väntar på ett barn......alla andra är sjuka.
Man känner sig mer som barnvakt än som dagmamma.....
Det till trots blir det pulkaåkning hela fm, pannkakor till lunch sen är dagen slut, barnet går hem och jag åker hem och plockar och fixar hemma.
Vid fyra drar jag till stallet och rider en ersättartimme, tyvärr är det häxan surtant som har lektionen så det blir till att bita ihop.....eller inte....spännande ;)
Resten av veckan är det förutom jobb fokus på träning, bra mat och många kramar med min fina man <3
Sen MÅSTE jag ta mig till en vårdcentral och ta alla prover inför adhd medicineringen.
Helgen är ett oskrivet blad förutom Ms crossfit och min ridning....skönt!!
Hur ser er vecka ut?

Btw......vill ha vår NU!

Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2015 16:27


I går var det mellotime, och som vanligt röstar alla åt helvetes fel ;)
Barnen åt världens suraste godis och blev blå om tungan.
Alla tre somnade i soffan innan mello var slut, vi fick leda upp dom i sängen precis som kvällen innan.
Sen somnade vi 10 minuter in i filmen vi skulle kolla på när vi lagt kidsen......trötta familjen!


Älskar söndagar.
Då har vi inget inplanerat och ingen har någon aktivitet.
För det mesta innebär det sovmorgon till iaf nio...(skönt).
Sen en smarrig frukost med nybakat bröd och yoghurt (mums)
Skrota runt i pyjamasen en stund.
Och dagar som denna, när solen skiner försöker vi vara ute en stund....
Det blev en skogs promenad tills vi hittade en backe att åka pulka och plastsäck i.
Tog med kameran ut och lekte lite, har fortfarande inte lärt mig den än, men det blev fina bilder ändå tycker jag :)
Varsågoda......

Av from-som-ett-lamm - 6 februari 2015 13:46

Denna veckan går inte till historien som den jobbigaste, inte yrkesmässigt iaf.
Jag blev ledig i måndags, tisdag och onsdag hade jag vikarie, torsdag jobbade jag 9-12 och i dag skulle jag arbetat till 16 men sjuka barn blev hämtade tolv så 9-12 även idag.
Lyxvecka kan man lätt säga.
Skulle absolut inte ha några problem med att jobba så här lite men ändå tjäna detsamma.......inga problem alls faktiskt.
Under ett år i mitt liv, precis innan jag blev egen, "fick" jag ett år "ledigt" med lön (övertalig) och först trodde jag att det skulle bli långtråkigt och deprimerande.
Icke, det blev precis tvärtom, jag hade helt plötsligt massor att göra, träna, luncha, städa (har aldrig varit så rent hemma), kvalitetstid med familj, vänner och släktingar och annat som inte riktigt hinns med annars.
Jag var pigg, glad och rätt så vältränad :)
Så när folk säger att dom skulle fortsätta arbeta om dom blev miljonärer så tänker jag.......neeeeeeej, inte jag, jag skulle göra allt jag inte hinner och träffa alla jag inte hinner träffa, resa, träna, kvalitetstid med nära och kära.....ja, allt det jag gjorde under mitt lediga år....

Så om någon rik läsare känner sig sugen på att donera lite pengar tar jag tacksamt emot ;)

Av from-som-ett-lamm - 5 februari 2015 08:23

I morse när vi, jag och tre trötta barn, klev på bussen hälsades vi av en glad och positiv busschaufför som glatt sa godmorgon och hej till varje resenär.
Efter några stopp klev en stor, bullrig, bitter och arg man på.
Han började prata med busschauffören. Han öppnade med att säga; du är väll inte muslim...för alla muslimer är ju terrorister (?)
Sen fortsatte han att gnällde över att bussen innan var sen, att han hade ett dåligt jobb med en dålig lön mm mm och att allt som hände honom och Sverige (?) var muslimernas fel och varför släpper vi in så många i vårt lilla land när det finns andra länder som är större (?)
Jag beundrar denna busschaufför som behöll lugnet och sakligt och med glimten i ögat satte denna stora, bullriga, bittre och arga man på plats och förmodligen utan att han märkte det ens.
Jag satt där och skämdes, skämdes över att jag inte sa nåt och skämdes över att den bittra och arga mannen fick representera Sverige. Jag skämdes över att vara Svensk.
Jag ville skrika att jorden är rund och det finns inga riktiga gränser förutom dom vi har satt dit själva.
Att han borde ta tag i sitt bittra liv, ta lite jävla ansvar och sluta skylla på andra.
Att han är en skam för Sverige och borde hålla sin käft.
Nästa gång ska jag inte vara så jävla feg, nästa gång ska jag säga ifrån, även om jag har tre trötta barn med mig, jag LOVAR!!!

Av from-som-ett-lamm - 4 februari 2015 09:00

Hittills har vi gemensamt åkt bil till Kärrtorp och sedan har alla utgått därifrån varje morgon.
I morgon bitti åker vi buss och alla barn ska kliva av på olika stationer....gäller att hålla tungan rätt i mun i morgon....fokus, fokus!!


I går var jag, T och N på adhd center, Samtalsgrupp för syskon till barn med adhd.
Vi blev uppdelade i 2 grupper, en för barnen och en för oss föräldrar tillsammans med en psykolog per grupp.
Eftersom vi inte var så många blev det mer som terapi än nåt annat.
Så skönt att känna samhörighet och förtroende för människor så omedelbart.
Dessutom kändes det som barnen upplevde precis detsamma, dom babblade och berättade hur kul och bra dom tyckte det var, och det var ju för deras skull vi var där så det kändes toppen :)
Adhdcenter e bäst :)

Apropå adhd så träffar jag min nya adhd läkare idag, vi ska diskutera medicin......sen får vi se.....
Fortsättning följer......

Av from-som-ett-lamm - 3 februari 2015 21:37

Efter ett besök hos frisörskan blev jag.......trumvirvel......RÖDHÅRIG (?) inte riktig vad jag har räknad med.....
Men, men det är ju bara hår ;)


Av from-som-ett-lamm - 1 februari 2015 11:42

Vaknade en timme innan M.
Skönt att få egentid med kaffe och sorlet från morgonfyran :)


I dag ska huset städas färdigt....ja, det tar två dagar att städa....så stort och lyxigt är det (hahahah)
Hade tänkt träna men halsen är rosslig så jag får tyvärr stå över idag igen....blä!
Men i morgon (förhoppningsvis) är jag igång igen.

Min kropp beter sig lite märkligt.
Jag tränar fem dagar i veckan, äter nyttig och bra mat, mycket grönsaker och endast godis två dagar i veckan och inte speciellt mkt per tillfälle.
Normalt brukar jag rasa i vikt men inte nu, jag har gått upp 4 kilo (?) sedan jag kom igång efter julfrossan. Vilket känns som onaturligt mkt om jag tänker på hur jag lever just nu?
Min vännina (ptn och instruktören ni vet) tyckte jag skulle kolla om det kan vara nåt knas med bukspottkörteln.
Har jag tid gör jag det i veckan, eller jag gör det i veckan....det e viktigt att ta hand om sig själv :)

Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards