Alla inlägg under april 2015

Av from-som-ett-lamm - 16 april 2015 08:49


I går yogade jag och sträckte mig.......hahahaha, hur är det ens möjligt, snacka om att ha otur med kroppen just nu!


Efter att ha legat prick still i ett tajt rör (ursch) i tio minuter så får jag inom en vecka veta om jag har ett riktigt illa ryggskott som kiropraktorn och massageterapeuten kan ta hand om eller om jag har en diskskada som måste få tid att läka vilket innebär yoga, promenader och inte träning på ett antal månader....tummarna håll dom HÅRT!!

Nu har våra nya familjemedlemmar börjat ta lite plats här hemma.
Yoda är som en åldrande zen master med ett lugnt och långsamt och meditativt sätt :)
Han hänger mest på övervåningen men kommer och myser med mig på kvällen.
Han föredrar T och sover med henne om natten och ropar efter henne när hon går ner på morgonen <3
Men är fortfarande rädd för M.


Daisy är en helt annan historia.
Hon blänger på oss som vi vore hennes undersåtar och har lite divalater för sig som att hon nafsar när det inte passar henne längre, när man fyar henne så springer hon iväg med en mycket förvånad och kränkt min men stannar på behörigt avstånd och blänger argt på en.
Hon gillar alla men lyssnar mest på mig och föredrar att ligga hos M på kvällarna.
Hon är också den av katterna som pratar mest :)

Av from-som-ett-lamm - 14 april 2015 08:53

Efter flera års misshandel av mina naglar börjar stackarna nu ta sig


I går yogade jag. Jag blir verkligen helt slut, både fysiskt och psykiskt efteråt.
Det är betydligt mycket jobbigare än man tror...


Idag är det dags för magnetröntgen och sen får jag äntligen veta om/när/hur jag kan träna.
Hoppas och vill kunna crossfita och yoga, det blir ju en perfekt mix :)

Nu ska jag försöka få i mig nåt...alternativt tvinga i mig nåt ;)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 13 april 2015 13:12


Har under de senaste veckorna trappat upp min adhd medicin.
En erfarenhet som både har gott och ont med sig.
Jag har på tre veckor tappat 3 kilo, gör väll inte så jätte mkt iofs, schysst och va snygg i bikinin i sommar liksom ;)
Skämt å sido, ingen fara att gå ner lite MEN när det beror på att jag tappar aptiten av tabletterna då är det värre.
Än så länge behöver jag inte vräka i mig direkt och får i mig så jag klarar mig, men så fort min rygg är ok så börjar ju crossfiten igen och då MÅSTE jag kunna äta annars kommer jag aldrig orka träna :(
Får hoppas aptiten kommer tillbaka när allt stabiliserar sig.

En annan sak som händer när jag äter medicinen är att det är tyst i hjärnan...eller tankarna kommer långsammare.
Jag är van att det studsar på rätt bra med tankar där uppe, nu är allt klarare, lugnare, jag kommer ihåg saker, jag kan fokusera på en sak i taget och människor utan adhd kan hänga med i mitt "tempo" :)
Så på det stora hela fungerar det bra med medincinen.

För S däremot fungerar det inte alls med medicinen, hon blir deprimerad, låg och ledsen när hon tar den, har provat en annan men den hade samma effekt så vi slutade med den efter bara tre dagar, längre än så stod varken hon eller jag ut.
Frågan är vad vi gör nu..?!
Personligen tycker jag hon kan vara utan medicinen och att skolan kanske kunde anstränger sig lite mer.....vilket aldrig kommer hända i den skolan hon går i nu, och då har vi ändå suttit i möte efter möte, erbjudit personalen gratis utbildning osv osv men det händer absolut INGENTING!!!
Men det är bara tre månader kvar i den skolan sen börjar hon i en ny skola, som dessutom är kända för att hjälpa barn med särskilda behov på ett mycket bra och proffesionellt sätt, dessutom verkar dom ständigt utbilda sina anställda inom området :)
Tur också att hon har, iom flytten, hamnat hos världens bästa adhd-läkare.

Skolan, läkaren, familjen och S, vilket dreamteam vi kommer bli, tillsammans löser vi allt :))



Av from-som-ett-lamm - 12 april 2015 08:59

I morse vaknade jag och såg ut så här på ögat


Kunde knappt få upp ögat och det är svullet runt om.
Det blir någon slags allergisk reaktion av nåt (?)
Har haft det förut men det var så länge sen så jag hade glömt bort det.
Det brukar ta någon vecka innan det går över och bli mer svullet och typ blått, kul, ser jag fram emot ;0

Det här året har verkligen varit skadeåret för mig. Ryggen, nacken, ryggen, höften och nu ögat.
Men på tisdag får jag iaf veta vad det är för knas med ryggen, och det är ju bra :)
(Always look on the bright side of life...)


I går köpte vi blommor och buskar som ska sättas i de rabatter och krukor vi ska ha runt huset.
Jag ska börja lite idag :)
Sen ska jag skruva i de sista skruvarna och måla sista vändan på soffan.
Vi kommer ha den snyggaste och mysigaste altanen/trädgården i hela området och jag kommer bosätta mig där hela sommaren :))

Av from-som-ett-lamm - 11 april 2015 00:02

I dag fick jag den briljantaste idéen att lastpallarna skulle kläs in, blir mer en "riktig" möbel då och kommer helt klart se lyxigare ut ;)
M jobbade på, jag försökte hjälpa till men efter ett mosat (av skruvdragaren) finger gav jag upp och njöt av solen istället.
I morgon ska jag måla ASET och sen ska det till madrasser och kuddar :)


P.s jag har världens bästa man som varje gång jag får en idé bara genomför utan frågor och med glatt humör <3 <3

Av from-som-ett-lamm - 9 april 2015 22:14


Nu vågar dom sig äntligen fram, leker, gosar, pratar och myser :)
Dom är fina våra nya familjemedlemmar <3

Av from-som-ett-lamm - 8 april 2015 12:54

Om tre veckor har jag inget jobb :(
Jag har fått några jobb erbjudanden men dom är alla lite osäkra och börjar inte förens i augusti troligtvis.
Jag har lagt ut lite krokar hos folk jag känner som kan hjälpa mig till ett jobb, men än så länge har det inte genererat något.
Jag har varit på en anställningsintervju men eftersom jag inte kunde börja direkt så det sket sig :(
Fast det känns ändå ok.....jag kan ju alltid skriva lite på mina böcker som jag hittills bara har idéerna till, kanske utveckla mina uppfinningar och vi överlever faktiskt ett tag utan en inkomst och akassa är pengar det med (även om det är skit dåligt betalt)
Hur som jag tror det kommer ordna sig.....eller jag är övertygad om att det löser sig :)


Också kommer jag sälja av det mesta i lokalen (stor fet loppis i slutet på april)
Det genererar förmodligen också lite pengar....eller som ni ser mycket pengar :)


Btw.....
Ni vet att jag varit på nåt slags "beomursäkt" tåg genom gamla vänner/bekanta och nu känns det som att jag har bett om ursäkt för de felheter jag gjort mot andra färdigt....känns som ett avslutat kapitel och så skönt att lämna bakom sig och känna sig "skuldfri" och tillfreds :)
Try it you like it <3

( det här och yogan......håller jag på att bli spirituell minsann...;)

Av from-som-ett-lamm - 8 april 2015 07:11

Fick en tid för magnetröntgen redan nästa vecka (jippi:)
Och även om jag inte haft ont utan mest känt mig trött i ryggen så avvaktar jag med träningen tills jag vet vad som är fel med ryggen.
Är det någon diskskada så kan träning göra mer skada än nytta och det vill jag INTE.
Men som tur är så kan och får jag träna yoga, det är bara stärkande och bra för trasiga ryggar :)
Har aldrig provat på yoga förut men kör en halvtimmes nybörjar yoga per dag och det är mycket jobbigare än vad man tror och dessutom roligt.....glad överraskning :)
Kommer helt klart fortsätta med en halvtimmes yoga per dag även när jag kan börja träna igen...


I går var jag ledig tillsammans med tjejerna.
S hade en läkartid som hon och jag åkte iväg på, soffpotatisen (T;) stannade hemma med kissarna.
Förresten så har katterna börjat ta kontakt med M.....det går framåt och ingen är lyckligare än han :)


Eftermiddagen spenderade jag i solen målandes på några av pallarna.....det kommer bli sååååå fint :))))


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards