Alla inlägg under april 2015

Av from-som-ett-lamm - 5 april 2015 10:19

Äntligen kom dom, våra nya familjemedlemmar :)
2 devon Rex katter.
Yoda, hane 11 år och Daisy, hona 10 år.
Yoda har hållt sig i flyttväskan och bara vågat sig ut i natt, Daisy däremot har utforskat hela huset, i morse utforskade hon lite väl mycket, och hoppade upp i värmepanne skåpet och kunde inte komma ner.....efter lite tjatande från mig fick jag hjälpa henne ner :)

Här är dom, fina visst!?

Av from-som-ett-lamm - 4 april 2015 14:48

Fick sova ut i morse också...tack för det :)
M har snickrat på tomten och vi andra har städat och gjort iordning tills senare idag när katterna kommer :)

Sen har den årliga påskäggsjakten gått av stapeln.
I år blev det ledtrådar istället för karta, gjorde dom extra svåra ändå hittades äggen relativt snabbt, barnen tyckte det var kul och var mkt nöjda och det är ju huvudsaken :)


Nu väntat vi in katterna med förväntan och spänning.....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 3 april 2015 19:17

Har varit onaturligt trött de senaste dagarna.
Tom somnat före barnen....?
Så när ledigheten äntligen kom sov jag 12 timmar i streck och vaknade inte en enda gång......skönt men hjälp!!

I dag har vi ägnat oss åt att snickra på tomten....eller M har snickrat staket och jag hjälpte till.
Fick även en lektion i snickerikonst :)

Har en hel del planer på vad som ska göras med husets utsida....
Har länge kikat på paviljonger och undrat vart det skulle få plats tills vi kom på att vi gör helt enkelt en paviljong av den delen av altanen som redan är under tak, behövs bara snickra dit panel och hänga upp gardinstänger och köpa "gardinväggar" som är för paviljonger sen en det klart :)


Friggan ska flyttas från det högra hörnet den står i nu till längst ner i det vänstra hörnet, staketet skall öppnas upp fram till sista blocket på vänster sida och altanen skall fortsätta en bit fram till friggan och staketet ska fortsätta runt den altanen.
Vid Staket snutten som lämnas kvar, där ska det byggas som ett litet förrådd till bla pool skyddet (som syns i bild)
Friggan kommer användas till övernattning men också som poolhus :)
Och där friggan står nu ska barnens studsmatta ställas.


På framsidan av huset precis när man kommer in till höger ska det byggas en carport med förrådd och en altan som står bredvid carporten, sen ska det läggas gräs från där altanen tar slut och huset börjar och även en gångväg till huset från carportområdet skall göras.

Rabatter skall göras på framsidan av huset på varsin sida om ingången och även bakom staketet på altanen mot friggan och studsmattan till.....
Idag kom vi en bit på vägen och med lite tur, hårt arbete och hjälp är vi nog klara till inflyttningsfesten i juli :)))))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 1 april 2015 16:42

Min rygg är ärligt inget vidare idag......
Jag har pratat med min kiropraktor och han sa att jag visar rätt mkt symptom på att någon disk kanske är svullen...
Asså....luften gick ur mig...
Diskskador tar avlång tid att reparera och man får INTE TRÄNA förens man är helt återställd.....fan jag började nästan böla.....
Har fått en akuttid till vårdcentralen för att få en remiss till magnetröntgen....
Håll för fan tummarna hårt nu där ute....för jag kommer bli galen på riktigt om jag inte får träna :(((((

Av from-som-ett-lamm - 1 april 2015 12:27

I går var sista träningspasset med "gänget"
Började med yoga uppvärmning och teknikövningar.
Sen gjorde vi samma wod som första gången, för att kolla om man kommit någonstans i träningen.

3 pushups
6 deathlifts (30kilo)
9 airsquats

Första gången gjorde jag 11 varv, denna gång gjorde jag 15.....jag är nöjd.
Ska testa om en månad om se om jag kan göra fler :)


Här är gänget.....jag bjuder på att jag ser ut som en galning :0


Häromdagen var jag ju hos en "trollkarl" som satte nålar på mig och vips så försvann ryggskottet :)
Kände av ryggen pyttelite i går när jag tränade och idag känner jag av ischias lite.
Trist men det är absolut på bättringsvägen (hoppas jag, för jag har verkligen extremt dåligt tålamod med smärta och att inte få träna...blä)

Vi skulle åkt till min mamma i helgen men på rekommendationer från 2 "trollkarlar" så bör jag inte sitta i bil så länge, utan ska försöka röra på mig istället....och jag gör som jag blir tillsagd ;)

Btw, på lördag flyttar våra nya familjemedlemmar in...... :))))



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards