Alla inlägg under juni 2015

Av from-som-ett-lamm - 20 juni 2015 18:53

"Familjen" kom redan i torsdags.
Riggade inför midsommar medans barnen lekte...i regnet :(

Klockan tolv trillade de första gästerna in, vi blev allt som allt 30 st, 10 barn och 20 vuxna :)
Vi trotsade regnet och dansade kring stång och femkampade som sig bör.
Lunchade sill och grillade till middag också som sig bör.
En härlig, mysig och fin midsommar, nästa år gör vi om allt igen....fast med skinande sol ;)


Idag har vi haft en lång sovmorgon, städat, plockat och fixat.
Nu kom solen och vi njuter av rester och värmen och att "familjen" stannar ännu en dag <3


Av from-som-ett-lamm - 16 juni 2015 20:47

Nu har precis allt krånglat med poolen.
Flera dagar har ägnats åt att fixa iordning den och fortfarande är den inte helt hundra.
Köper man ett hus med pool, ska det inte funka då???
Mhmmmm....dolda fel kanske?
Blirsåjävlatrött

Så....nu lämnat vi det.
I dag har jag och tjejerna hängt i centrum,klippt hår, shoppat, lunchat och fikat.
En urhärlig dag med mina älsklingar <3


Efter en heldag i centrum drog jag till gymmet och körde skiten ur mig kan man verkligen säga.
Gjorde min ryggwod, gårdagens magwod och ett tabata benpass.....PUST!!
Kommer jag ens kunna gå i morgon ;))


Nu ska jag färga ögonbryn och fransar....
Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 15 juni 2015 22:48

Missade benpasset på boxen, dagen räckte helt enkelt inte till.
Får kör det i morgon bitti istället :)

Dagen har som sagt varit fullspäckad.
Servat kidsen med diverse inomhus aktiviteter, dvs hjälp dom att leta reda på målarfärg och annat pyssel och startat igång tv-spelen ( nä, dom kan inte det själva...ser det som ett bevis på att dom föredrar att leka ute framför att vara inne ;)
När alla tre trollisar åkt till sina andra föräldrar drog jag och M till port 73 för lite nödvändig shopping och var inte hemma förens halv åtta (?)
Nu är klockan redan halv elva och John blund lyser med sin frånvaro, antingen beror det på sena kvällar och långa sovmornar eller på säsongsFinalen av Game of thrones.....(wtf?)
Hur som helst är det svårt att ta sig från soffan in i sängen med den här numera ständig följeslagaren liggandes på, bredvid eller över mig
<3

Av from-som-ett-lamm - 14 juni 2015 14:50

I dag är det söndag vilket är lika med team wod på boxen :)
Jag teamade ihop med en ung (stark) tjej som var där för att testa.
Ett riktigt monsterpass var det.

Rft 15, detta skulle göras på 15 min
100 trusters med vikt
2 varv runt boxen (hon sprang, jag rodde)
100 kettlebelt svingar
2 varv runt boxen
80 burpees
2 varv runt boxen
100 trusters
2 varv runt boxen
100 kettlebelt svingar

Ingen klarade på 15 minuter (såklart)
De flesta hade typ de sista 3 kvar.
Så jag och tjejen jag körde med gjorde klart det vi inte hann med efter alla pass var över)

Sen var det E2M 15 min
15 situps med vikt
30 situps åt sidan med fötterna i luften med vikt


Jag är helt SLUT och i morgon är det benpass på boxen (varje måndag) och det får en ju inte missa ;)

Tjing, tjing!!



Av from-som-ett-lamm - 14 juni 2015 08:50

En ung kvinna i början av livet försvinner och hittas död.
Mördad.
Tre misstänkta häktade.
Jag finner inga ord.
Onödigt och oerhört sorgligt.
Tänker på hennes anhöriga och det gör ont i hjärtat.



En folkkär skådespelare dör.
Så många fina barndomsminnen och skratt han gav mig.
<3


Och mitt i allt elände pratas det om kärlek i tv, om en flicka som får sin prins.
Vilket får mig att tänka på hur lyckligt lottad jag är som har en sån underbar och kärleksfull familj, så fina och älskvärda vänner.
Och hur skört livet är.
Och jag lovar mig själv att påminna mig om det varje dag, att ta bättre hand om de mina och fortsätta visa och säga hur viktiga dom är varje dag <3

Av from-som-ett-lamm - 13 juni 2015 12:47

Efter en ordentlig sovmorgon (till åtta;) avnjöt jag och en aningens trött "preeteen" frukosten på altanen, resten var på fotbollsmatch.


Vi fixade undan gårdagens disk och torkade bort allt (jävla) pollendamm från alla utemöbler och la ut kuddar.
I dag ska vi vara ute HELA dagen.
Sola, grilla, klippa gräset och läsa en bok i skuggan.
Vem behöver åka någonstans när man bor så här.....?


Nu har T åkt till stallet och småchipparna leker hos grannen....kanske skulle man passa på att läsa den där boken nu och njuta av årets andra riktiga sommardag :)

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 12 juni 2015 23:48

Äntligen är kursen över.
Lärde mig lite men hade behövt bra mkt mer kunskaper innan jag gick den, men men, ändå bra, nu fattar jag vad M arbetar med ;)


I dag var det dag att rulla gräs.
Jag, S och C handlade mat, grillade, dukade och fixade, medan M och F rullade gräset.
Mysig middag i solen....VARMA solen :)

M och F borde fan ha medalj för allt arbete dom la ner på att få ut allt gräs idag :))



Av from-som-ett-lamm - 11 juni 2015 20:12

....eller rättare sagt med Fredrik, en gammal kompis från "förr", eller rättare sagt en av alla de underbara människor jag gick soc.ped med 1998 :))))
Kul att sitta med honom i klassrummet igen, trots att kursen vi är på är ASTRIST!!!
Arbetsmiljö, bas-P och bas-U....jag vet, grekiska för mig med ;) och inte det roligaste jag någonsin läst, men, men jag lär mig nåt nytt och användningsbart för framtiden och det e ju bra.


Kom hem till ljuvlig värme och bikinisolande flickor, slängde på mig bikinin och joinade gänget på altanen.....älskar huse, och barnen så klart ;)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards