Alla inlägg under juli 2015

Av from-som-ett-lamm - 22 juli 2015 20:32

Efter en natt med inte mindre än fem klimakterie svettningar sov jag bort halva morgonen, men hann ändå till lunchpasset på boxen :)

"Mitt" gäng gjorde våra varsina 5 varv på 31,37 minuter, rätt bra tycker jag med tanke på att passet verkligen var kräkjobbigt.....bokstavligt talat!
Superbra coachning i dag, fast det är det ju nästan alltid :))


Resten av dagen har bestått av av-och-på klädning beroende på sol eller skugga ;)))
"Familjen" kom och hängde och S följde med för att sova över och O blev kvar här med T.
Nu blir det film och godis.....eller iaf för tjejerna....

Tjing, tjing!!!

Av from-som-ett-lamm - 18 juli 2015 20:00

Jag har stora problem med att sova borta och var helt slut efter bara fyra timmars sömn och rätt så mycket rosé så i morse vaknade jag(vi) inte förens tio :0
Åt en sen frukost och drog sen iväg för att kolla bil till Ms företag (och till oss=förmånsbil;).
Vi hade tittat runt redan innan så i princip hade vi bestämt oss redan, det blev en sån här, fast pärlemo vit.
Jag hade velat haft en röd men eftersom företagsloggan har vit bakgrund så bestämde vi att det skulle passa bättre med vitt.
Hur som, vi får den på fredag och då måste vi sälja Volvon, men det blir absolut inge svårt, har redan lite på gång där ;))


När bilaffären var färdig åkte vi och köpte fikabröd inför fikat med tjejerna och deras pappa.
Dom hade köpt massor med fina presenter till sin gammal mamma (och plastpappa)
Bla en söt liten plånbok med plats för telefonen också, gullungar <3






Eftermiddagen har jag vigt åt bakning (knäckebröd och Kokoskaka a la LCHF) medan mannen har "spikat" på friggan.

Snart blir det Johan Falks senaste och Kokoskaka med nutella.
MUMS!!!

Av from-som-ett-lamm - 17 juli 2015 15:47

Kom hit igår.
Hade en superhärlig em och kväll med grill, vin, nutella och skratt :)
I dag har vi "skött" oss och gjort följande:
Jag hoppade hopprep/övade på D.U medans dom andra sprang 1,6 km.
En WOD som såg ut så här:
10 armhävningar smala
10 situps
10 air squats
10 burpees
10 varv på 30 min
Sen körde vi lite övningar med kettelbelt och band :)

Snart middag på byn och sen åker vi hem så tanten kan sova ;0


Av from-som-ett-lamm - 15 juli 2015 16:20

I dag har det verkligen bjudits på svensk sommar.
Ena sekunden 23 grader varmt nästa det här.....


Jag har försökt fånga solen då den varit framme, dvs kastat mig ut i solsängen och pressat som en dåre.
När solen lyst med sin frånvaro ;) har jag passat på att göra saker som hör molniga och regniga sommardagar till, som att måla naglarna och klippa gräsmattan


Nu sitter jag i soffan med en kopp kaffe och längtar ihjäl mig efter dom här godingarna....


Och redan i kväll får jag pussa på en av dom.....ÄNTLIGEN kommer Han hem <3 <3

Men först ska här städas och tränas.....


Ha en fortsatt härlig onsdag alles, det ska jag ha...
Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 15 juli 2015 16:09

Hittade denna i telefon som min dotter tagit i smyg....hahaha....varsågod, bjuder på dagens skratt :)

Av from-som-ett-lamm - 15 juli 2015 11:38

Uppe i ottan, hängt tvätt, plockat och packat.
Städningen och träningen får vänta tills i kväll, nu tänker jag ta tillvara på solens sällsynta strålar :)

Av from-som-ett-lamm - 15 juli 2015 01:24

I morse unnade jag mig sovmorgon, snoozade i en timme innan jag masade mig upp.
Välbehövligt och skönt.
Frukost framför TV4 nyheterna.
Han plocka undan lite sen kom M över för att joina mig på altanen, låg i solstolarna till två och snackade skit med endast ett avbrott för lite omelett och sallad.


Tog en cykeltur upp till centrum och hittade billiga bikinitrosor, dom jag har är för stora (?)
Förresten så konstaterade min adhd läkare att jag gått ner från 74,9 till 67,7 sedan i slutet på februari.
Sakta men säkert, bra kost och träning lönar sig :)
Hur som, Cyklade vidare till boxen och körde ett teknik/styrke pass.
Snatch....fan va svårt det är, jag kan inte ha mer än 10 kg, svag som attans och måste vara rädd om ryggen, men jag försöker öka sakta i vikt för att kunna lyfta tyngre och bli starkare.
Däremot vågade jag öka i vikt till 35 kg när vi gjorde Halting snatch DL och snatch pull.....duktiga mig :)))

Efter träningen fick jag spontanbesök av E och hennes söta son, dom lagade middag medan jag duschade...mysigt med middagssällskap och god mat som jag slapp laga själv :)))

Nu är det dags för lite skönhets sömn, i morgon står träning, städning och packning på schemat :)

Tjing, tjing!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards