Alla inlägg under juli 2015

Av from-som-ett-lamm - 13 juli 2015 23:52

I dag har det inte gått snabbt, men ändå har jag fått mkt gjort :)
Frukost i solen vid nio.
Rensat rabatter och pallkragar, klippt gräsmattan på baksidan, avverkat Arbetsförmedligen och adhd-läkaren och tvättat av altanen.
Resultatet blev fint, fint, förvirrande, positivt och rent :)

Nu e det godnatt....godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 13 juli 2015 19:55

Jag är så tacksam för att vi bara på några dagar hittade och köpte huset vi bor i nu.
Känns som jag flyttade bort från allt "drama", fyllebrölen kl ett på natten, slagsmålen utanför fönstret mm mm.
Missförstå mig rätt, jag gillade att bo där också.
MEN här är jag lyckligare, gladare och lugnare, mer tillfreds, mer harmonisk.
Jag saknar varken drama, fyllebrölen eller slagsmålen.
Jag vill ALDRIG flytta härifrån....här ska jag sitta i solen på altanen på ålderns höst (inte så långt kvar ju;) med barn och barnbarn och njuta av fågelkvittret, lugnet och kärleken <3

Av from-som-ett-lamm - 12 juli 2015 23:55


När katten är borta dansar råttorna på bordet, eller vad säger man?
Riktigt så "illa" är det inte...hahaha!
Men medan M solar och badar i fjärran land ;) drog jag ihop ett gäng med sköna brudar och hängde på altanen och passade på att premiär bada :))
Även om bilderna talar för sig själv så hade vi en fin dag med skönt häng, god mat och många skratt <3




Av from-som-ett-lamm - 12 juli 2015 01:02

Kalas för trollungen idag :)
Lek i poolen, hopp i studsmatta, fika, glass och till slut middag och ett glas vin med "familjen" <3
När delar av familjen åkte hem glodde vi andra på film.
Nu är John blund på intågande...så....godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2015 20:06

Skulle ju vila från träningen i dag men när det dåliga humöret höll på att ta över bestämde jag mig för att köra lite light på gymmet.
Det blev mage och lite ben :)

120 fällkniven
60 russian twist med 6 kg
Plankan 1 min x 4 med 10 kg på ryggen

Sen körde jag en amprap på 15 min (det blev 11 varv)
3 frontsquats 20 kg
6 utfall på varje ben 2KB/6 kg st
9 goblets squats 1KB/12 kg

Nu middag och "riktig" vila ;)

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2015 10:49

Jag lyckades ju träna en gång uppe hos mamma med S som sällskap
Vi gjorde 100 burpees 100 pushups 100 situps 100 Airsquats, delade upp allt i tio som varv och hade en timecap på 30 minuter så det blev 3 minuter per varv vilket resulterade i ca 1 minus vila varje varv vilket verkligen behövdes, sista två varven var svinjobbiga.
Kolla in min starka dotter, skit i fånet som står bakom ;) hahahaha!


I går var jag tillbaka på boxen och som vanligt på onsdagar var det kräkjobbigt, flera gånger under passet ville jag lägga av, men jag genomförde det...fan va bra jag är och vad stark jag kommer bli ?

Det till vänster är passet, det till höger är uppvärmningen
Jag sprang inte utan rodde samma längd som de andra sprang.
Pullupsen gjorde jag strikta med grönt band, (fick bakläxa sist för att jag kippade, för att bli starkare så ska jag göra strikta med det gröna och om typ en vecka gå över till det lila bandet och fortsätta med strikta)
Swingarna gjorde jag med 12 kilo, om två veckor ökar jag till 16, om det känns bra med ryggen.
Gjorde inga D.U eftersom hoppa inte är så bra för min rygg, jag cyklade istället (någon slags asjobbig och udda cykel?)


I dag är det vila för trött kropp och ont huvud.
Ett besök på arbetsförmedlingen ska göras och några andra måsten.

Ha en bra då alles :)

Av from-som-ett-lamm - 8 juli 2015 10:44

Efter en mumsig hotellfrukost och lite smått kaos med att hitta reda på allt på rummet är vi äntligen på väg hem :)
Jag har sovit minimalt och har en begynnande huvudvärk...blä!
Fast en ska inte klaga, finaste vännerna hämtar oss på centralen <3 och i kväll är det träning :)


Tack Netflix ;)

Av from-som-ett-lamm - 7 juli 2015 23:58

Och vi lyxar till det och bor på hotel.
Drog tidigt in till byn och shoppade, bla på dollar store....lovely :))
Fikade och fortsatte sen att shoppa medan mamma åkte hem en sväng för att ta hand om hundarna.
Halv sju mötte vid upp mamma och käkade kinamat :)
Efter middagen hängde vi på rummet, jag och mina fina flickor <3
Nagelfix, bubbelbad, godis och film.
Precis vad jag/vi behövde efter ett par dagar hos mammsen.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards