Alla inlägg under juli 2015

Av from-som-ett-lamm - 6 juli 2015 17:31

Ursch..jag vill bara hem, att man aldrig lär sig liksom ?
Barnen uttryckte att dom längtade hem redan i går.
Det finns liksom ingenting att göra här....och då menar jag INGENTING, inte för att mina barn gör nåt hemma hela tiden, men någonting på en hel dag vill dom ju göra, speciellt S med sin oro och frustration, hon börjar bli ruskigt irriterad och uttråkad.
Sen är det ju skillnad på att vara hemma och all sina saker omkring sig när man har tråkigt, här finns ju absolut ingenting för barn att göra.
Tjejerna blev asglada när jag berättade om hotellnatten, morsan blev sur som en citron, såklart.
Vet inte riktigt vad hon förväntar sig liksom, hon är dryg, ogästvänlig och osocial i ett smutsigt och stökigt hus, vem pallar att vara här längre än några timmar....note to self....ÅK ALDRIG MER HIT!!!!
Btw, i går annonserade hon att hon ska sova hos oss på söndag då jag har min tjejfest.
Hon blev lite brydd när jag sa att jag skulle ha tjejfest....
Hennes första kommentar var; jag får väll säga till er om ni är för högljudda och jag inte kan sova.....????
Då sa jag direkt, du lär nog få gilla läget, det här bokades innan du talade om att du skulle komma, alternativt köpa öronproppar. Efter i går kväll/nu så lär ju minimalt med hänsyn tas till henne den söndagen ???

Hur som helst, Vi har bestämt att vi ska åka in tidigare till stan och strosa lite och sen käka ute, naturligtvis kunde inte mamma först strosa och sen äta middag med oss för hennes hundar kan ju omöjligt vara ensamma dom ca fyra timmarna det tar.....suck!
Så hon lämnar oss för att strosa och checka in på hotellet, och dyker sen lagom upp till gratis middagen som jag bjuder på ;)
Jag och tjejerna ska efter middagen basta och ha lite spa på hotellet tillsammans, det ser vi fram emot men pratar inte högt om.....min missunnsamma mamma skulle inte uppskatta sånt prat ;) hehehe!

I dag hälsade vi på hos min underbara mormor och morfar.
Dom har blivit så gamla och skröpliga och det skär i hjärtat samtidigt som det är betryggande att dom verkar må så bra och trivas så bra här, men åh vad jag saknar dom ibland <3 <3



Av from-som-ett-lamm - 6 juli 2015 00:02

Håller fan på att tappa förståndet här.
Klockan är snart tolv och lilla mamsen har tvn på halvhög volym och när jag säger till henne att det är svårt att sova säger hon, men jag kan inte gå och lägga mig nu JAG måste titta på tv innan JAG kan sova. Frågar henne då om hon har ngn bok, så pekar hon på ungdomsböckerna hon gett tjejerna och säger; du kan ju läsa dom där ???
Under hela kvällen har hon suttit klistrad vid paddan och knappt pratat med oss...
På tisdag tar vi in på hotell ?

Av from-som-ett-lamm - 5 juli 2015 12:18

I går körde jag medlems teamwoden på boxen med en tjej som både ser ut och är starkare än mig.
Fast till min förvåning inte starkare än mig på allt, också ett kvitto på att jag utvecklas mer än jag någonsin gjort på gymmet och blir starkare och starkare för varje dag som går, dessutom är ju träningsformen beroende framkallande, uppmanar alla som hänger på gym att prova, ni skulle älska det, tro mig :)
Prova på pass på söndagar kl 12 på crossfit unique Tyresö :)))

Det här gjorde vi i går :)
Jag gjorde mest C2B och burpees och min teamkompis flest OHS och hon sprang och jag rodde.


Av from-som-ett-lamm - 5 juli 2015 11:58

I dag bär det av till Norrland och min mamma :)
Jag och tjejerna ska vara där tom onsdag.
Det ska regna (såklart, alltid när vi är där:( men vi har dagarna fulla ändå bla ska vi hälsa på min mormor och morfar <3 och shoppa loss på dollarstore, annars får vi väll roa oss med att äta ;)


I går packade vi picknickkorgen och åkte ut till Tyresö slott med "bästisarna"
Grillade fläskfilé, åt fetaostsallad, jordgubbar och lite bubbel.
Mysigt, roligt och trevligt som vanligt :))


Föresten så fyller världens underbaraste, finaste, roligaste, bästa, smartaste och mest fantastiska unge 10 år i dag, vi firar henne med tacos och tårta i em när vi kommer fram :)
Älskar henne härifrån och till evigheten <3

[Bild]

Av from-som-ett-lamm - 3 juli 2015 17:58

Plockat bort STOR spindel (hur vågade jag?) Städa, fixa lunch till trollisar och baka.
Resten av dagen/kvällen har sett ut så här...

Av from-som-ett-lamm - 2 juli 2015 22:50

Hahaha, jag är så jvla klantig.
I dag när jag skulle dra av vikterna från stången som låg på ett rack så tog jag i så förbannat (har ju blivit sjukt stark ;) så jag tjongade i läppen i vikterna.
Värsta fläskläppen, eller snarare en sprucken läpp.....kan man bli mer osmidig...hahaha!!!

Bra pass var det iaf och idag fick jag lägga på lite mer vikt än vad jag kunnat ha förut, för ryggen ni vet.
Kändes mycket bra, men jag försökte hålla tekninken hela tiden och jag tror fan jag lyckades :)
Tjohoooo, nu kan jag äntligen börja lägga på vikter utan att känna av eller få ont i ryggen :))))
Tjing, tjong!!!

Av from-som-ett-lamm - 1 juli 2015 19:51

Man har ju hört talas om folk som både svimmat och spytt när dom kört crossfit.
I dag var det nära.
Jag var tvungen att ligga på golvet en lång stund innan jag kunde börja bege mig hemåt.
Det värsta jag någonsin gjort träningsmässigt någonsin.

7 varv 42 minuter
Minut 1 - 1 varv Cindy, de flesta skalade även jag, så 5 pullups, 10 pushups, 15 Airsquats
Minut 2 - 5 power snatch
Minut 3 - 1 varv nate, skalade även där, 4 pullups, 6 pushups, 8svingar
Minut 4 - 5 clean & jerk
Minut 5- Karen, Max reps ( Karen är 150 wallballs, men i det här fallet så många man orkade)
Minut 6 - vila
Sen börja från början igen tills alla sju varv var gjorda.
Kruxet var att om man failade, dvs inte lyckades göra det man skulle varje minut så fick man nästa minut göra 10 burpees sen stå över en minut och sedan fortsätta där man slutat.
En av oss failade, men har lyfte tungt som satan så det kan man ju förstå.
Jag trodde aldrig jag skulle klara alla sju varv.
Efter fem varv ville jag (och alla andra) dö, eller iaf kändes det så. Spyan i halsen och läskigt yr men jag genomförde det och är fett stolt :))))



Av from-som-ett-lamm - 1 juli 2015 11:47


....känns livet rätt så fantastiskt ?

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards