Alla inlägg under augusti 2015

Av from-som-ett-lamm - 12 augusti 2015 15:13

I måndags sken solen och vi var lite trötta på att hänga vid vår egna pool (jag veeeet, lyxproblem;) så vi tog bussen till nypan.
Väl där ångrade vi oss skapligt, MYCKET folk, MYCKET ljud och MÅNGA barn i poolen.
Vi stog ut en timme sen drog vi till Farsta och mötte upp S och fikade tills tjejerna blev hämtade av sin pappa, blev kvar själv en timme extra så jag och S kunde prata ostört...det var länge sen och välbehövligt....vad skulle jag göra utan dig hjärtat <3


I går jobbade jag dvs, sorterade in Ms företagspapper i pärmar, tejpade mina kvitton till revisorn och ringde lite samtal.
Det tog hela dagen, med en lång lunchrast inräknad då jag drog till boxen och körde lunchpasset :)

I dag har jag faktiskt inte gjort många knop....jag och T kollade en romantisk komedi och slappade hela fm, sen drog jag på ännu ett lunchpass, och onsdag innebär ju kräkpass....MEN idag var det inte så jobbigt faktiskt....inte så jag ville kräkas iaf ;)
Jag körde med S och vi hann avverka fem varv :)


Nu ska jag städa hela huset...pust!

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 10 augusti 2015 20:11

När lugnet lagt sig och insikten har vaknat då tas det mogna och viktiga beslut och samtalen blir därefter.
Ett tufft dygn är till ända...jag pustar ut med vetskapen om att det ALDRIG mer ska hända och att beslutet inte är taget av mig gör mig en aningens mer trygg även om tilliten inte är den bästa.

Av from-som-ett-lamm - 10 augusti 2015 14:50

Om man gjort bort sig BIG TIME, borde man inte tugga i sig då och vara ångerfull och visa det....eller är det så enkelt som att det bara är ett bevis på att man inte bryr sig ett jävla dugg?
Att man bara tänker på sin egen smärta, sig själv..?
Troligtvis va!?



Av from-som-ett-lamm - 9 augusti 2015 23:54

Ibland händer saker i livet som inte ska hända.
Saker som en själv inte råder över eller kan ta ansvar för.
Onödiga och dumma saker som går ut över människor som inte ska behöva utsättas för sådana saker.
Oacceptabelt och sorgligt.
Det här kommer bli en lång natt.....


Av from-som-ett-lamm - 7 augusti 2015 11:58

Vaknade förra alla andra och njöt av ensamtiden en stund innan alla andra vaknade till liv, ibland behöver jag bara en lite stund ensam och idag behövdes det verkligen, tror bestämt jag vaknade på fel sida i morse.
Men efter en cykeltur till Willys med saga på pakethållaren (jag veeeet, farligt och dumt och förmodligen förbjudet, men det skiter jag i)
och ett aktivt val att i nästkommande 2 timmar skita ialla måsten (hänga tvätt, vika tvätt, diska, städa, klippa gräsmattan, rensa rabatter) och bara ängna mig åt att från solstolen kika på när mina hjärtan njuter av solen och poolen, så börjar det ordna upp sig :)))

Av from-som-ett-lamm - 7 augusti 2015 07:55

Den här veckan har verkligen gått fort....redan fredag :0
Gårdagen innehöll inga måsten direkt (förutom frissabesök för mig ).
Jag började morgonen med ett tabatapass på altanen sen passade vi alla på att hänga vid poolen och njuta av solen, luncha i centrum och avsluta kvällen med grillat i kvällssolen, en perfekt dag om ni frågar mig :)

Av from-som-ett-lamm - 5 augusti 2015 20:40

OMG ....hårdaste passet på boxen (hittills) idag....lite av en nära döden upplevelse faktiskt :0

Uppvärmning:
15 kilos stången utan att lägga ner den, om man gjorde det fick man 10 straff burpees :0
10 Marklyft
10 Frivändning
10 Sträck upp armbågen 10 varje arm
10 Utfall
10 Knäböj
10 Push press
Började med marklyft och byggde sen på och sen började man "plocka av" när man gjort ett helt varv med allt
Så Mao blev det 70 av allt (tror jag?)

Woden för dagen såg ut så här;
15 kettlebelt svingar (16 kg)
10 m lounges med 2 kettlebelt (8kg x 2)
12 burpees boxjumps

Blir nog vila i morgon :0

Av from-som-ett-lamm - 5 augusti 2015 14:04

I går behövde jag ta mig hemifrån, jag jobbar hemma, solar hemma, badar hemma, "partar" hemma, umgås hemma, hänger med barnen hemma mm mm så det var dags.
Åkte och möte upp S och hennes döttrar (weird att dela vin med tjejer man sett växa upp) på söder, det blev snaps i solen, hur länge sen var det egentligen.....??!


I dag har vi mest slappat, pysslat och kollat film.

Snart är det dags för det här......hjälp :0



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards