Alla inlägg under oktober 2015

Av from-som-ett-lamm - 15 oktober 2015 17:03

Det går fan aldrig över, både hostan och snuvan sitter i :(((((
Saknar träningen och boxen galet och har börjat känna av ryggen igen (hjälp!)
Men siktar på söndag och teamwoden, håll tummen att jag är frisk tills dess.

I dag var jag hos remitterad sömnpsykolog för att se om dom tycker jag behöver sömnterapi, och det behöver jag tydligen, kanske inte så konstigt om man knappt sovit en hel natt sen 2003 ;)
Hur som så börjar behandlingen om några veckor och det är kbt som gäller.
Ska bli intressant och se om det hjälper och förhoppningen är att jag ska få börja sova hela nätter när behandlingen är slut.

Veckan har rullat på med fotbollsträningar, lunch med svägerska, möten som lett fram till ett beslut om att lägga ner projektet jag hade ihop med vännina, dejt med person som ska hjälpa mig att marknadsföra min föreläsning, köpt nya bokhyllor till alla barn, rensat på alla barns rum, shoppat på Buttericks, kastrerat två små kattungar och iom det jagat och hittat lösningar för kattunge (honan) att ta det lugnt så inte stygnen går upp.

I morgon är det redan fredag, skönt :))
Och helgen är ett oskrivet blad, nice!!!!

Av from-som-ett-lamm - 12 oktober 2015 22:40

I dag köpte vi två begagnade bokhyllor till N och S "nya" rum.
Alla tre ska få lite mer inredning som passar deras ålder så att säga.
I veckan ska vi dessutom rensa alla tre rum från leksaker som inte leks med längre, en tredjedel av allt som finns i rummen nu ligger bara och tar plats och samlar damm.
Ska sälja en del av möblerna och de flesta leksakerna tänker vi skänka bort.

Näsan rinner fortfarande och hostan ger sig inte i första taget så ingen träning för mig tyvärr.
Och det börjar kännas, i dag började ryggen säga ifrån, eller iaf göra sig påmind....hjälp!!
Är verkligen rädd för att diskbråcket ska börja krångla igen :(

I morgon ska småmissarna kastreras, vilket innebär att jag blir "fast" hemma veckan ut för att passa dom små liven, fast det gör mig ingenting, gillar att vara hemma :)


Av from-som-ett-lamm - 10 oktober 2015 18:20

Herregud, jag däckade i dagarna tre, feber, halsont och supersnorig.
Nu känner jag mig bättre, förutom att jag förmodligen kommer hosta upp lungorna och snyta ut hjärnan innan det här är över ;)
Ingen träning på ett tag till mao :( saknar inte bara träningen utan alla människor och stämningen på boxen, snälla kropp bli friskt snabbt!!

I går masade jag mig iväg på en dejt med en vännina/kompis till S mamma, hon arbetar och har mkt erfarenhet inom det område som jag och min vännina ska starta vårt projekt.
Fick svar på de flesta frågorna men det känns mer komplicerat än vad vi föreställt oss, men inget är ju omöjligt så det är bara att köra :)

I morse vaknade jag sex......och kunde inte somna om...suck!
Har trots hosta fått en hel del gjort i dag, både jag och M.
Belysning på framsidan är riggad till elektrikern som troligtvis kommer nästa vecka, fönstren på nedre våningen är putsade, två tvättar är tvättade och hängda, viktigt dokument till Ms jobb är skrivet, nästan alla rabatter är rensade, lördagsgodiset är inhandlat och medan jag skriver det här lagar M kalvfärsbiffar med rostade rotfrukter och kantarellsås, film ligger redo i dvdn.
Lördags kvällen är här.


Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 6 oktober 2015 18:38

Har så ONT i halsen, kan knappt prata och näsan rinner.
Min annars så trivsamma energi existerar inte alls, orkar knappt ta mig upp ur soffan....stackars mig :(
Kan det vara halsfluss tro...?


Av from-som-ett-lamm - 6 oktober 2015 14:09

Ni vet häromdagen, närmare bestämt i fredags, när jag mådde illa, kände mig yr och mådde allmänt dåligt.
Jag trodde det berodde på magkatarr eller nåt....men......
I fredags innan passet hade jag lite huvudvärk och tog i stressen fel tablett, det jag trodde var en pronaxen var i själva verket en sertralin.
Sertralin är en antideprisivtablett, M åt dom för några år sen när han gick in i vägen.
Inte konstigt att jag mådde som jag gjorde......hehehehe, typiskt mig.

Helgen har vi vigt åt trädgårdsarbete, jag fick äntligen gräsmattan klippt och M byggde färdigt mur och började med staketet på altanen på framsidan, kommer bli så fint.
Jag har kvar rensning av rabatter och lite gräs som ska köras med trimmern, sen kan vintern komma ;)
Avverkade söndags teamwod ihop med bästa E, värsta dreamteamet :)))






I går fixade jag håret medan S (som var lite halvkrasslig) surfade och sipade frappino :)



Tränade i går trots en aningens halsont.
Vad säger man, är huvudet dumt får kroppen lida, vaknade i morse med värsta halsontet, huvudvärk och lite feber :(
I dag har jag och S, som fortfarande var krasslig i morse, mest kollat film och ätit glass....för det får man när man e sjuk, visst?! ;)


Av from-som-ett-lamm - 3 oktober 2015 13:13

Har sedan i går mått konstant illa, gissar att det är min "gamla" magkatarr som spökar, eller rättare sagt mitt bråck på magmunnen....blä!!
Hoppade över träningen, hade varit svårt att göra 100 Wallballs, 600 m med 10 kilos viktplatta på raka armar över huvudet och 100 pushups och sen uppvärmning mm på det utan att jag hade kräkets ner hela stället ;))
Sparar mig tills i morgon och hoppas att det här förbenade illamåendet har lagt sig tills dess.

Sovmorgon till åtta i morse, mysfrukost sen har det rullat på med disk, tvätt och detta eviga plockandet.
Snart ska jag ta en promenad upp till centrum och köpa presenter till Ts bästis och sen får vi skjuts av M hem till "familjen" för att gratta och äta middag ihop....mysigt <3

Av from-som-ett-lamm - 2 oktober 2015 08:27

I går gick jag upp med tuppen och såg till att barnen gjorde detsamma vilket resulterade i en lång mysig och tjatfri frukost


Bra start på dagen mao.
När alla barnen, utan N som var ledig, åkt till skolan satte jag mig med lite pappersarbete och städade sen av nedervåningen, skönt att ha det gjort innan helgen.
Efter ett långt och "tungt" samtal hos min "psyksköterska", där vi kom fram till att fler samtal behövs fast då med psykolog, piffade vi oss inför S första föreställning- Jack and the beanstalk.
Och dagen till ära hade jag jeans, alltid lika förvånad när jag ser mig själv i något annat än träningskläder eller mysbyxor.
Fan, jag e rätt snygg ju...hahahah! ;)


Hon var såklart fantastisk , pratade högt, tydligt på finfin engelska, och verkade inte ett dugg nervös :)
Min lilla skådis <3


I dag ska jag och min "kompanjon/vännina" jobba på projektet, som troligtvis blir större än vi tänkt :)))
Sen ska det fredagsmysas, först på boxen sen hemma....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 1 oktober 2015 21:20

Ofrivillig vilodag med massor att göra, och nu när hela dagen gått och jag fortfarande har ont i kroppen så anar jag att det var rätt så välbehövligt :)
I dag kom dom här i posten.....är det ok att ha dom varje dag i resten av mitt liv ;)
Supersköna och superfina, visst?!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards