Alla inlägg under november 2015

Av from-som-ett-lamm - 18 november 2015 22:48

Nu är det andra veckan som träningen inte funkar så bra.
Ökar inget på vikterna och ALLT jag gör känns galet tungt.

I går var det teknikpass och snatchdag, jag orkade knappt 20 kg (?) för tre veckor sen ökade jag till 28,5 på snatchen.
I dag var det onsdag och som vanligt grispass.


Kul att testa tänkte jag.
Hann inte på hela dan så det fick bli basicpasset vid halv åtta.
Coachen skalade lite och tog bort boxjump så vi gjorde bara Hr burpees, tur det jag orkade knappt göra burpees.
Sprang inte utan rodde.
Även i dag bara 20 kilo på stången, tom på power clean wtf? Trots det kändes det astungt.
Ctb fick bli pullups, som jag knappt klarade, gjorde 3 åt gången, normalt brukar jag göra iaf 10 st unbroken.
Gjorde pistol squats och hade 16 kilo i svingarna, alltid nåt ;)

Helt klart en rejäl svacka och när fan ska det vända...?
Jag gjorde allt på 22:34 och igentligen borde jag vara nöjd med det.....men det e jag inte :(
I morgon och på fredag tänker jag vila och se om nåt händer, kanske blir jag superduper stark tills på lördag och svackan försvinner, en kan ju alltid hoppas....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 17 november 2015 13:10

Natten till i går sov jag knappt nåt alls.
Masade mig upp och väckte barn och fixade frukost och tjatade i väg till buss, sen gick jag faktiskt och la mig igen.
Delvis för att jag var helt slut men också.....vem kan motstå det här myset (S rum)


Sov till tio (?)
Tryckte i mig lite kvarg, filade händerna och drog till dagens lunchpass.
Som var delvis roligt och delvis (Karen) svin jobbigt.
Gjorde "henne" på 10:27 med 6 kilos bollen och är faktiskt helt nöjd med det :)
Fick lite tips vid sidan om av coachen som var där och tränade själv, och det funkade finnemang och blev inte alls så tungt som jag föreställt mig, missförstå mig rätt, det var tungt, tro inget annat ;)


Spenderade kvällen i soffan framför film med godis....MUMS!

Sov till halv tio...oops!
Men har fått en hel del gjort iaf :)
Har jobbat på innehållet till hemsidan och kl halv två idag får jag hjälp med att göra den....det går framåt :)))
I em står shopping och träning på schemat :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 15 november 2015 23:11

I morgon åker barnen till sina andra föräldrar och vi får längta en hel vecka, men vi har haft en fin helg :)
Lördagen bestått av träning, teamade med skönaste A och blev kvar en stund efter och övade pullups ihop, gjorde 2 st utan band....boooooom!
Lunch häng med hela familjen sen kom kompis till N och dennes mamma på besök.
Fisksoppa, nutella kaka och fotbollsmatch.
En trevlig och lagom em/kväll.

I dag har T haft ett gäng tjejer här i några timmar, dom huserade på övervåningen med twillight film och chips. Vi andra hängde och fikade lite i centrumet här i "byn".
Em/kvällen har vi myst framför 3D film, kramats och myst extra mycket både under filmen och vid läggning.....en vecka kvar tills nästa gång....saknar dom redan <3

Av from-som-ett-lamm - 15 november 2015 22:37

Alltså dom här som antar, tror sig veta och förutsätter hur andra människor tycker och tänker.
Som tycker att deras jävla tolkning alltid är den rätta, den sanna.
Det måste ju vara som en förbannelse att vara sån.
Att alltid misstänka, anta, spekulera i och förutsätta hur människor runt omkring en tycker och tänker, man måste ju näst intill bli paranoid, eller?
Undrar man, fundera man nåt är det ju betydligt mkt enklare att fråga än att anta osv.
Eller kan det helt enkelt vara så att den här typen av människa på riktigt tror sig veta och faktiskt också har rätten att tolka friskt och därför inte behöver fråga, eller att den här människotypen tycker sig vara lite förmer, lite bättre än alla andra och därför har rätten att anta och tro sig veta?
Lite som en narcissist.......?

Av from-som-ett-lamm - 13 november 2015 20:37

I dag efter att ha skickat iväg extremt pigga och glada barn, fixad vi oss och tog bilen till Mall of Scandinavia.
Vi var där när dom öppnade och då var det inte många människor där, när vi åkte därifrån vid halv tre var det knökfullt.
Schysst centrum faktiskt, många nya affärer som inte funnits i Sverige förut, kul!
M shoppade tre par jeans, två mjukisbyxor och lite under armour.
Jag letade efter en blus men hittade nada, hittade massor med träningskläder jag ville ha och ett par drop-dead stövletter som jag motstod (som jag med all säkerhet kommer åka tillbaka och handla nästa vecka;) och kom slutligen hem med 2 par kompression strumpor....suck, en skulle ju ha passat på liksom :0



Efter att ha hämtat småttingarna i skolan och T i stallet åkte vi och handlade fredagsmys-middag.
Det blev ost och kex och lite pizza till barnen och Jag unnade mig ett halv glas vin (det är precis så mkt man kan dricka dagen innan medlems woden på 1 1/2 timme....hehehehe!
Nu ska jag slänga mig i soffan med kidsen, äta en choklad protein pudding och kolla in idol....
Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 13 november 2015 07:32

Den här veckan har träningen gått mindre bra.
Har märkt att formen verkligen går i vågor.
Visst har jag märkt det förut när jag tränade på gym också men det blir lite mer påtagligt och irriterande nu.
Jag kan ha en formtopp i flera veckor och sen helt plötsligt så dalar jag och formen är urusel, ibland några dagar, ibland i veckor.
"Proffsen-dom som tävlar och är starka som oxar" på boxen berättade att det är precis detsamma för dom, skönt att höra att dom också drabbas, speciellt när deras dalar inte ens märks ;))




Hur som, den här veckan har jag hunnit med fyra pass, varav två teknik/lyftarpass.
I måndags tog jag PR och ökade 10 kg sedan jag gjorde front squats sist, inte illa alls faktiskt :)
Tisdagens snatchpass gick mindre bra, 20 kg kunde jag snatcha.
Onsdagen borde jag ha vilat men körde två AMRAPS hur "hello africa" på gymmet, och jag var verkligen inte i form.
I går var det ännu ett teknikpass och shruggen satt inte alls och jag ökade ingenting i vikt utan utgick från det senaste PRet.
Back squats fick bli på 75 % (45 kilo) och det var för att det kändes ovanligt tungt, dålig form som sagt.
I cleanen var jag något starkare och körde på 80% (32 kilo) på senaste PRet men ökade ingenting :(
Men, men nya friska nästa vecka :))



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards