Alla inlägg under november 2015

Av from-som-ett-lamm - 11 november 2015 14:16

....och alla 364 dagar om året, varje år.

Idag fick jag och S pappa det här mailet från hennes mentor.
Mitt hjärta svämmar över av kärlek och lycka <3


Att hon var begåvad, duktig och fantastisk det har jag vetat hela tiden, Mitt lilla adhd troll <3
Det enda hon behövde var att byta skola.
Hennes underbara lärare, underbara skola, angagemanget, kunnigheten och tron på att ALLA barn kan med rätt förutsättning.
Sedan hon började där har dom fått henne att tycka skolan är kul, vilja gå dit varje dag och sakna lektionerna när det är lov, hon har stått på scenen inför en hel aula och agerat med repliker och dessutom på engelska, dom har fått henne att komma ur sitt skal, hon räcker upp handen och vill svara på allt, hennes rädsla för engelska språket har förbyts till något hon älskar och dessutom lär hon sig i en rasande fart och är totalt orädd för att prata och säga fel.
Dom har fått henne att växa, att tycka att hon är duktig i skolan istället för att tycka hon är värdelös.
Dom har hjälp henne på så många sätt och jag är så tacksam och glad <3
Terminsavslutningen detta år kommer kosta en hel del, det vill jag lova <3

Av from-som-ett-lamm - 10 november 2015 15:01

Nu händer det grejer vill jag lova :)
Jag fick värsta idén till min föreläsning och drog den för teaterchefen jag känner, hon nappade direkt och tyckte dessutom att det var en toppenide, nästa vecka ska vi ses och snacka igenom idén och jag tror och hoppas verkligen på att det kan bli någonting riktigt bra av det.
Dessutom får jag hjälp med hemsidan, för fy sjutton va svårt det var att göra en själv :0

Var på arbetsförmedlingen idag, jag har nog den bästa handledaren man kan få, hon tror på mig och ifrågasätter inte alls den sysselsättning jag har förutom de 20 timmar i veckan jag jobbar pt min man.
(Synd bara att hon slutar i december och jag får en ny, håll tummen för att jag slipper en sån där nitisk jävel som tycker föreläsningar och sånt inte är jobb)

I kväll ska're snatchas

Tjing, tjing!!




Av from-som-ett-lamm - 10 november 2015 12:16

SD anhängare hatar flyktingar, socialdemokrater hatar moderater och vs, människor som hatar rasister, rasister som hatar människor med annan hudfärg.
Människor väljer att misstolka eller övertolka synpunkter och åsikter och hatar helt plötslig människor som varit deras vänner, för att dom inte har samma åsikt, för att dom tycker olika.
Media piskar på stämningen som nu råder i vårt fina Sverige. Snälla ni som hatar, gå inte på det, köp det inte, låt er inte luras.
Allt är inte svart eller vitt.
Allt detta hat gör mig rädd.
Vi måste börja lyssna på varandra istället för att höra det vi vill höra, prata med varandra, diskutera och få tycka och tänka olika.
Så länge vi hatar kommer vi ingenstans, hat föder bara ännu mera hat!

Av from-som-ett-lamm - 9 november 2015 10:49

Helgen har varit lugn, skön och rolig.
Sovmorgon til iaf nio på lördagen.
Handlade färskt bröd och avnjöt en lång frukost framför morgon 4an.
Hämtade upp S och joinade ett piggt och glatt gäng för medlem passet på boxen.
Oj, oj, oj vilket pass, 31 heroes 3 varv, bara det innan var galet jobbigt.
Jag körde med S och vi hade ett mycket bra tempo och jag kände mig stark som en oxe :))
Hade det röda bandet på pullups (bandet med minst hjälp) och även om det var jobbigt så orkade jag utan problem, dessutom kunde jag göra straight leg kipping toes to bar, det trodde jag aldrig :))


Efter passet stressade vi hem och in i duschen och blev lagom färdiga tills svägerskan och hennes man kom på lunch.
M hade gjort världens godaste (som vanligt) grönsaks soppa och svägerskan hade med sig färskt bröd, mums!
Efter trevligt babbel och kaffe med dopp åkte dom och vi la oss på soffan en stund innan det var dags att åka in till stan.



M var fantastisk i pjäsen som belyste ett mycket aktuellt ämne.
Utanförskap, rasism och hat.
Eftertanke och funderingar.
Supén efteråt ihop med M, hans vänner, lite släkt och arbetskamrater var super trevlig och vi var hemma så sent som halv ett.



Sovmorgon även på söndagen, skönt :)
S hade sin första match i sitt nya lag, ingen dålig bebut, hon spelade fantastiskt och satte fyra "baljor" mitt lilla fotbolls proffs <3
T hade fixat lite Farsdags presenter till M som öppnades i bakluckan innan alla åkte hem till sitt.
Min omtänksamma och snälla tjej <3
Resten av Söndagen spenderade vi i soffan med ostbågar, godis och film ihop med 4 trötta katter :)


Av from-som-ett-lamm - 7 november 2015 10:03

Tiden har flugit iväg denna vecka.
Jag har jobbat en del åt M, fixat hemma och tvättat tuuuuusen tvättmaskiner.
Och tränat alla dagar utom torsdag.
passet idag var galet jobbigt och morgondagen ser inte lättare ut direkt......


Förövrigt idag väntar lunch med svägerska och hennes familj och ikväll bjuds det på lite kultur (teater) och "efterfest" i form av supé med ensemblen, trevligt att göra nåt annat än sitta hemma och häcka :))))

Trevlig lördag på er alla :)

Av from-som-ett-lamm - 4 november 2015 12:46


I morse var jag hos min psykolog och pratade ur mig lite skit, så skönt och för första gången sen jag börjad gå där grät jag ingenting alls under hela timmen :)

Åt en snabb frukost sen körde jag onsdagspasset på gymmet med S.
Vilket innebar ett något långsammare tempo och det var skönt med tanke på träningsvärken jag har i HELA KROPPEN idag.
Wallballs funkar inte på gymmet så det fick bli thrusters med 5 kilos boll, allt annat funkade finnemang att göra på gymmet och faktiskt var det inte jätte jobbigt, men det kanske hade med tempot att göra ;))



Nu jobb, dusch och sen ett besök hos sväris :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 3 november 2015 23:29

I går var legday på boxen......


Super tufft pass och träningsvärken idag har varit hemsk....men skam den som låter lite träningsvärk komma i vägen....på't igen idag :)




Jag börjar liksom hajja det här med clean & jerk nu.
I dag blev det 38 kg på stången, ökat med 3 kilo....jiiippi!
S tog bilder och som ni ser så shruggar jag verkligen.....äntligen liksom :))))))


I morgon är det onsdag vilket är lika med grispass, bäst att gå och lägga sig så man orkar i morgon ;)
Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 3 november 2015 23:15

I går var legday på boxen......

[Bild]


Super tufft pass och träningsvärken idag har varit hemsk....men skam den som låter lite träningsvärk komma i vägen....på't igen idag :)

[Bild]




Jag börjar liksom hajja det här med clean & jerk nu.
I dag blev det 38 kg på stången, ökat med 3 kilo....jiiippi!
S tog bilder och som ni ser så shruggar jag verkligen.....äntligen liksom :))))))

[Bild]


I morgon är det onsdag vilket är lika med grispass, bäst att gå och lägga sig så man orkar i morgon ;)
Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards