Alla inlägg under januari 2016

Av from-som-ett-lamm - 7 januari 2016 12:00

I dag hanns inget Boxbesök med så det fick bli till att öva lite gymnastik hemma, fördelen med att öva hemma är att hela familjen kan vara med <3
Och igår vågade jag äntligen stå på händerna...tjohoooo :)))))


På fm shoppade vi loss på budofitness som hade värsta rean.
Det blev ett par lyftarskor (äntligen, nu kan jag inte skylla på skorna längre;) två par träningsbh och ett lyftarbälte :)
Nu ska jag lägga fokus på att bli starkare så istället för att göra så många reps som möjligt ska jag lyfta tyngre och fokusera på tekniken.



Idag gick jag och M upp i ottan för ett möte.
Sen står plock och fix här hemma, träning och kanske bio med kidsen på schemat resten av dagen :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 5 januari 2016 20:54

Ibland är det bra att bli filmad, man ser vilka fel man gör och/eller vad man behöver öva på.
Jag börjar hela cleanen helt fel, visst jag shruggar, MEN armbågarna är alldeles för långt ner när jag shruggat färdigt.....nä det här blir det bakläxa på!!!



Men för att kompensera dålig teknik så satte jag tekniken idag, och dessutom när vi snatchade :)))
Fick jättebra hjälp av coachen idag och snatchade riktigt bra och i 5rft kunde jag ha 25 kilo utan att faila, det får en vara nöjd med iaf, snatch e ju sjukt svårt faktiskt och helt klart min akilleshäl....

Av from-som-ett-lamm - 5 januari 2016 11:52

Jag har de senaste två månaderna känt mig ovanligt arg, ledsen och sovit extremt dåligt.
De sista tre veckorna har jag vaknat med huvudvärk varje morgon och knaprat både alvedon och Ipren.
Har provat att lägga mig tidigare, sova ut, gå upp tidigare, äta mer, äta mindre, äta nyttigare mm mm mm
För ca en vecka sedan bestämde jag mig för att göra ett uppehåll med min adhd-medicin.
Sedan dess har huvudvärken försvunnit en helt, jag har börjat sova bättre och mitt humör är helt annorlunda.
Det får en ju att undra lite på vad det är i medicinen egentligen....?????
Läskigt att inte känna igen sig själv och inte riktigt förstå varför tills man slutar med medicinen man äter och märker att det är den som gjort en personlighetsförändrad.
Och Efter att ha provat tre adhd-mediciner och blivit påverkad negativt av alla tre så har jag bestämt mig för att sluta helt med medicinen.
Jag må vara virrig, ofokuserad, rörig och trött men det är absolut bättre än att vara arg, ledsen och lida av sömnbrist, eller hur!?

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 3 januari 2016 18:27


Sov minimalt nyårsnatten, dessutom hade S feber och var hostig, så det blev till att mest hasa omkring i pyjamaser hela nyårsdagen och klappa febrig unge.
Barnen åkte till sina andra föräldrar på kvällen och jag och M handlade thaimat och fortsatte sen kvällen i pyjamasen.

Sov till tio (?) dagen efter och fick snabba på lite med både frukost och att komma i träningstajtsen (som f.ö sitter lite extra spänt över magen, tur att frossahelgerna är över;)
Året första träningspass var både förvirrande och roligt.
På kvällen blev det bio och restaurangmat med finaste vännerna <3
En mycket bra början på det nya året :)

Av from-som-ett-lamm - 1 januari 2016 18:43

Eller med i bilder denna gång ;)


Nu hoppas och tror vi på ett fantastiskt 2016.
Ett år utan socker (löftet är iofs en månad, men klarar jag det, klarar jag ett år, right?!)
Ett år med fokus på att bli starkare och nyttigare, mer kärleksfull och gladare :)
Gott nytt på er alles <3

Av from-som-ett-lamm - 1 januari 2016 17:51

Familjen kom redan på onsdags em/kväll
Det blev en mysig em/kväll med snöänglar, tjejsnack, PS-spel och nagelfix :))


Trots en relativt sen kväll gick vi upp i tid och åt en stor frukost.
Sen var det dags för lite nyårs boxning med sköna människor från boxen :)


Efter dusch, piff och fix kom våra kära vänner.
God mat, samtal om ditten och datten och både sport och dans spel avslutade vi kvällen med att titta på smällare, tända tomtebloss och ett gigantiskt snöbollskrig :)
Super fin nyårsafton, bästa på länge faktiskt <3




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards