Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

Going bananas

Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2016 06:38

Håller på att go bananas här hemma.
Har inte tränat sedan i måndags och det börjar märkas nu, det liksom suger i kroppen av längtan till att röra på sig.
I går körde jag rörlighet, yoga och rollade/använde bollen i en hel timme, det kändes jättebra och jag trodde verkligen att jag skulle kunna träna idag, men inte då nackspärren är kvar :(
Det får bli en promenad och samma "träning" som i går, alltid nåt.
Dessutom tror jag att jag skulle behöva ett jobb att gå till (förutom det jobb jag gör till M och boken jag skriver på osv) iaf några timmar om dagen, det blir rätt så ensamt, isolerat och osocialt annars.
Har sökt ett jobb via en vännina, ett jobb som skulle passa mig som handen i handsken.
Ta hand om caféet 4 timmar om dagen i en låg och högstadieskola, fixa mackor mm och "hänga" med ungarna, lite som en fritidsledare kan man säga, dessutom i en skola som har samma sätt att se på "uppfostran" som jag (samma skola som mina barn går i fast här på orten).
Biträdande rektorn var mycket nöjd med mitt cv och nu väntar både hon och jag in ett ok från rektorn.
Tummen, håll den :)


I helgen är det ju alla hjärtans dag och vi brukar försöka göra nåt mys ihop, jag och M.
Jag började kolla runt men det fanns inte mkt som inte var bokat på söndagen, dessutom har vi planerat Ikea på söndag.
Kikade runt om det fanns nåt till på lördag och det fanns lite att välja bland, dessvärre verkade M inte ha tid (?) så jag tappade lite lusten vilket M troligtvis snappade upp för nu har han ställt in det han skulle göra på lördag och ordnat nåt för oss två, han är bra min man <3

Alldeles för sällan vi gör nåt vi "vill" en hel lördag, oftast är det ju en massa måsten.
Helgerna med barnen är vigda åt deras aktiviteter och annat som dom/vi som familj vill göra, såklart.
Och dom helgerna vi är ensamma är alltid fyllda med måsten, Ms jobb, Ikea, storhandla,fix med huset mm.
Ska bli skönt att göra nåt mysigt och roligt utan måsten en hel lördag :)

Tjing, tjing!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards