Alla inlägg under februari 2016

Av from-som-ett-lamm - 15 februari 2016 08:21

Firade vi i lördags.
Mannen min hade fixat och ordnat.
Vi började med lite sovmorgon, go-frukost och en (svinjobbig) teamwod på boxen.



Snabbade oss hem, lunchade och duschade sen åkte vi till överraskning nr 2
Fika och 60 minuter njutning på Rum för hälsa i Tyresö.
Precis vad jag behövde <3


Hem, drack massor med vatten och hann powernappa en stund.
Fix och piff och sen mot överraskning nr 3
M hade fixat bord på en av favoritrestaurangerna här i "byn", dessutom i viprummet.
Gullgubben hade varit där innan och piffat med blommor och grejer <3


Efter en strawberry daiquiri kom finaste vännerna och joinade oss...super trevligt <3


Jag har världens bästa man <3
Älskar honom mer än choklad ;)

PB

Av from-som-ett-lamm - 13 februari 2016 10:10

PB i marklyft i går.
Jag vet, inget att skryta med, men för 7 månader sen trodde jag väll aldrig att jag som lyft som mest 40 kg skulle kunna lyfta 75 kg och känna att jag orkar mer, jag är iaf stolt och glad :)

I dag står träning och en överraskning som min man ordnat med på schemat....kul och spännande.
Ha en bra lördag, det ska jag ha :)

Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2016 06:38

Håller på att go bananas här hemma.
Har inte tränat sedan i måndags och det börjar märkas nu, det liksom suger i kroppen av längtan till att röra på sig.
I går körde jag rörlighet, yoga och rollade/använde bollen i en hel timme, det kändes jättebra och jag trodde verkligen att jag skulle kunna träna idag, men inte då nackspärren är kvar :(
Det får bli en promenad och samma "träning" som i går, alltid nåt.
Dessutom tror jag att jag skulle behöva ett jobb att gå till (förutom det jobb jag gör till M och boken jag skriver på osv) iaf några timmar om dagen, det blir rätt så ensamt, isolerat och osocialt annars.
Har sökt ett jobb via en vännina, ett jobb som skulle passa mig som handen i handsken.
Ta hand om caféet 4 timmar om dagen i en låg och högstadieskola, fixa mackor mm och "hänga" med ungarna, lite som en fritidsledare kan man säga, dessutom i en skola som har samma sätt att se på "uppfostran" som jag (samma skola som mina barn går i fast här på orten).
Biträdande rektorn var mycket nöjd med mitt cv och nu väntar både hon och jag in ett ok från rektorn.
Tummen, håll den :)


I helgen är det ju alla hjärtans dag och vi brukar försöka göra nåt mys ihop, jag och M.
Jag började kolla runt men det fanns inte mkt som inte var bokat på söndagen, dessutom har vi planerat Ikea på söndag.
Kikade runt om det fanns nåt till på lördag och det fanns lite att välja bland, dessvärre verkade M inte ha tid (?) så jag tappade lite lusten vilket M troligtvis snappade upp för nu har han ställt in det han skulle göra på lördag och ordnat nåt för oss två, han är bra min man <3

Alldeles för sällan vi gör nåt vi "vill" en hel lördag, oftast är det ju en massa måsten.
Helgerna med barnen är vigda åt deras aktiviteter och annat som dom/vi som familj vill göra, såklart.
Och dom helgerna vi är ensamma är alltid fyllda med måsten, Ms jobb, Ikea, storhandla,fix med huset mm.
Ska bli skönt att göra nåt mysigt och roligt utan måsten en hel lördag :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 10 februari 2016 21:53

Vaknade i går morse med värsta nackspärren.
Kände mig stel och sned redan i måndags så det var väll väntat att nåt sånt här skulle komma :(
Ringde "min" kiropraktor och fick en tid direkt.
Han tyckte det var märkligt att jag inte hade ondare.
Jag hade en låsning i nacken, en i skuldran, en i ryggslutet, en i höften och en i fotleden (?) och dessutom var det ena benet kortare än det andra.
Förklarar iaf varför jag känt mig stel som en pinne de sista två veckorna ;)
Efter besöket kände jag mig mindre sned, mer rörlig och nackspärren något mildare.
I dag har jag mindre nackspärr men så pass mycket så jag måste stå över träningen :(

Håll tummarna för att jag kan träna i morgon, saknar boxen och alla fina vänner i den.....

Tjing, tjing



Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2016 08:42

Fredagens tandis-besök gick betydligt mycket bättre, trots att tandläkaren lyckades bedöva halva käften.

Trotsade dreggelläppen och tog en PW i solen med S :)
Somnade som en klubbad och vaknade betydligt mindre bedövad.
Tog mig upp till C och mötte min förstfödde stjärna för fika bara hon och jag <3
Blev ingen träning på boxen utan en familjeträning i "vår egen Box" :)
Kvällen slutade i soffan med popcorn och film :)




Sovmorgon och "Hotellfrukost" startade upp lördagen.

Jag drog till boxen och teamade med bästa S.
Resten av lördagen ägnande vi åt att baka, köpa lördagsgodis (efterlängtat efter en månad utan socker;) kolla mello och spela "leta dance"


Upp i ottan (för mig och S) och mot Norsborg för fotbollscup.
Tre matcher- en förlust, en oavgjord och en vinst senare åkte vi hem.
Väl hemma hämtade upp vi T och åkte till stallet där T och jag blev avsläppta, kollade när hon hoppade för första gången......ungen är en naturbegåvning :)
Skratt och flams avslutade kvällen :)))





Nu väntar en barnfri vecka med fokus på träning och jobbsökande....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 4 februari 2016 10:39

....i dag...
Försov oss i morse vilket innebar en aningens stress, inte det bästa för mig som har noll stresstolerans :0
Det ordnade sig iaf, M skjutsade alla till skolan och mig släppte han på vägen (tandläkarbesök eftersom jag lyckats slarva bort bettskenan).

MYCKET folk på tuben som trängdes, knuffades och surade (tur att man slipper åka tunnelbana varje morgon)
Tog en kaffe för att jag var tidig, vilket hade varit trevligt om jag hade sluppit att det satt en snubbe och STIRRADE ogenerat på mig i flera minuter tills jag gav jag honom onda ögat och han gav han upp och gick surt därifrån, alltså allvarligt???? Morr!
Väl hos tandläkaren konstaterades två hål som var tvungna att bli lagade innan bettskenan kunde göras.
Och som den mogna kvinna jag är så började jag böla.....jösses...sjukt pinsamt!
En timme senare med sned mun och 1000kr mindre i plånboken går jag förbi Ica på Åhléns för att handla.
När jag kommer till kassan visar det sig att det är en sån där självbetjänings-kassa, börjar scanna...inget funkar, tillkallar personal som kommer och helt plötsligt funkar det, personal går och jag tar över då slutar det att funka igen, byter kassa, och ja ni gissar rätt, det funkar inte där heller......vid det här laget vill jag slita sönder hela skiten men som tur är kommer personal till undsättning och får scanna allt till mig, pinsamt!
Nu åker jag hem och bakar, önska mig lycka till ;)


Av from-som-ett-lamm - 3 februari 2016 10:51

När jag var yngre levde jag efter mottot; My way or the hayway.
Mao jag tyckte alla skulle dela mina åsikter, tycka, tänka som jag annars tyckte jag dom var idioter.
Sen levde jag inte alltid som jag lärde heller vilket känns extremt pinsamt nu så här i efterhand.
Nu är jag lite ödmjukare inför att alla har olika åsikter och tankar kring saker.
En del kanske inte ens ser på saker, eller uppfattar saker som jag gör, och det är ok.
Såklart med undantag för hat, våld och liknande.
Och varför skulle människor inte ha rätt till sina tankar och åsikter om jag får ha det?
Jag fattar nu att människor kan vara rätt så ok även om dom inte delar mina tankar och åsikter i allt.
Det kan tom vara utvecklande att prata och diskutera varandras olikheter.
Det här med att bli äldre, lugnare och klokare, så så SKÖNT :)

Hur som helst.
Idag står Haninge C med S på schemat.
Ta emot barnen efter skolan.
Laga mat och äta maten ;)
Träna
Gosa med kidsen och sen avsluta med att somna dreglandes i soffan....

Tjing, tjing!!!

Av from-som-ett-lamm - 2 februari 2016 08:33


Den här bilden hade kunnat varit tagen på 80-talet.
Då hade rasisterna sitt säte vid helikopterplattan och "ägde" gamla stan.
Dom gav sig på alla med mörkt hår, mörk hy och alla dom som hängde med dom med mörkt hår och mörk hy.
Jag har blivit jagad, hotad och skrämd av dom typerna mer än en gång.
Även om rasism finns och har funnits i annan form än i den här "öppna" formen så försvann just den och har faktiskt inte funnits i så stor utsträckning som på 80-talet.
Men Nu är dom jävlarna tillbaka
Dom ansvariga är politikerna ihop med Migrationsverket.
Dom är skyldiga till allt skit som händer nu.
Dags att "steppa" upp och ta sitt jävla ansvar nu Löven, du är ju ändå folkvald



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards