Alla inlägg under mars 2016

Av from-som-ett-lamm - 13 mars 2016 20:16

Jag är sjuk......eller rättare sagt går omkring med känslan av att jag håller på att bli sjuk, ni vet känslan precis innan influensan...
Sedan i fredags har jag känt av halsen svagt, varit super trött och energilös.
Stått över träningen under veckan och det har nog varit klokt.
I morse var det aktiviteter för S och eftersom hon sov här från lördag-söndag så skjutsade vi.
Aktivitet nr ett var lagfoto med fotbollslaget, aktivitet nr 2 var crossfitkids premiären.


Efter alla aktiviteter hämtades S av hennes pappa, M åkte med N på fotbollscup, jag åkte hem, åt och somnade och sov i princip hela dagen eller iaf lagom tills M kom hem med hämtmat och glass :)
Min man <3 Han vet hur man tar hand om sin sjuka kvinna :)

I morgon är det ju en fördel om jag blir frisk eller iaf bättre, barnveckan startar och förutom det har vi (jag) massor att fixa.
Pass, tatueringstid (måste man vara frisk då?), läkartid mm mm mm

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2016 08:07

Ny vecka, och som vanligt när vi inte har barnen så lägger vi fokus på träning och saker som behöver fixas hemma.
Valde att vila i måndags och låg i sängen och kollade film och unnade oss en varsin glass.
Tisdag=snatch och även om det tog emot så tvingade jag mig dit och det gick ovanligt bra :))))
Nytt PR i OHS 26 kg, vilket jag är nöjd med, det är ju trots allt min akilleshäl.
Nytt PR i muscle snatch 34 kg.
Det går framåt minsann.
I går däremot, borde lyssnat på min kropp (som kändes supertrött) jag hade dålig form, var tvungen att byta övningar under passet för att mitt knä krånglade....blä, som ett brev på posten så vaknade jag med huvudvärk och halsont, det blir till att shotta massor med ingefära, jag tänker fan vägra bli sjuk, och lite sur blir jag när jag tänker på alla sjuklingar som hängt i boxen och spritt sina influensa baciller så halva boxen ligger däckade hemma....morr!!

I går fick jag en del av mitt arv efter min underbara morfar. Har ju massa hål att stoppa pengarna i bla periodieringsfonder som ska öppnas dvs skatt som ska betalas (inte så kul, men nödvändigt) och en del av pengarna ska läggas på huset och en del ska sparas.
Den sista delen ska vi resa för, och med tanka på hur utarbetad min man e och hur lite semester han hade i somras så bokade jag en sista minuten resa till oss i går, så om tre veckor åker vi till Kap Verde.
Njuta av lugnet, solen, havet, maten och varandra....längtar <3

Av from-som-ett-lamm - 6 mars 2016 20:59

Helgen med min galna och härliga familj har varit superbra.
I fredags överaskade jag och barnen M med trerätters middag, vilket var precis vad han behövde efter en stressig arbetsvecka.
Lördagen bjöd på sovmorgon, lång mysig frukost, träning (jag och M teamade:) och avslutades med film, mello och snarr :)
I dag vaknade vi tidigt (en viss katt försökte kloa sig in i vårt sovrum, svårt att somna om då liksom) kaffemaraton (nödvändigt) ännu en lång frukost och sen boxen (teamade med S och K :) middag på o'learys och film med mannen min när kidsen lagt sig.
Helgen har bjudit på mycket flams och skratt.......precis som det ska vara <3 <3

Av from-som-ett-lamm - 6 mars 2016 14:22

Ibland, inte ofta utan mer då och då, tänker jag och saknar (?) de människor som en gång i livet stod mig nära men som av olika skäl inte gör det längre.
Saknar (antar jag) det förtroliga vi hade och dom vi var då.
Och även om jag tror det finns bra orsaker till varför vi inte finns i varandras liv längre och förmodligen inte ska göra det heller så minns jag våra bra och fina stunder.
Nyttigt och fint att kunna minnas med värme och kärlek istället för att minnas med bitterhet och hat.
Det funkar för mig iaf, det gör mig till en lyckligare, gladare och mer kärleksfull människa :)

Tjing, tjing

Av from-som-ett-lamm - 3 mars 2016 16:16


Upp i svinottan, tjata i ungarna frukost och springa till bussen.
Idag stod hinderbana och gladiatorer (vi trodde samma som superior kids, vi trodde fel;)
Barnen tyckte, trots det, att det var superkul, så kul att dom sprang hinderbanan oavbrutet i en timme.


När vi kom hem hann vi precis få i oss lite lunch sen fick vi fikabesök :)
Efter kanelbullar stora som tefat studsade barnen (alla utom tonåringen, såklart) omkring helt sockerstinna så besöket tog med sig sin son och småttingarna till fotbollsplanen som ligger en bit härifrån och jag och tonåringen blev själva hemma och ligger nu och slöar i soffan framför hennes favvoserie...


Om en stund är vilan slut och det här monsterpass står på schemat, önska mig lycka till :0

Tjing, tjing!!



Av from-som-ett-lamm - 2 mars 2016 17:53

I går låg vi i spat i säkert tre timmar, ok för barnen dom e ju vana, mindre ok för mig, vaknade med snorig näsa i morse.
Hur som helst, jag simmade 700 meter medans barnen lekte, deltog sen (under tvång;) i ett hinderbanerace med S och åkte vattenrutschbana så många ggr så jag blev illamående, men kul va det :)



Vi promenerade fram och tillbaka vilket blir nästintill milen, så vi rörde på oss en hel del i går vilket märktes på alla på kvällen.
Jag frammanade oanade krafter och rev av ett pass i "vår Box"
Stretchade som uppvärmning och gjorde sen 100 smala armhävningar, 200 situps och 50 strikta pullups (med lila band) och övade sen på handstående mm, lagom träning för en trött en :)

Idag gick vi upp tidigt och åkte till MAO och hängde där nästintill hela dagen :)


Av from-som-ett-lamm - 1 mars 2016 07:24


Innan träningen i går kände jag mig stel och svag i kroppen.....tänk vad lurad man kan bli ;)
Under lyften i går kände jag mig urstark och det blev ett nytt PR, 70 kg i benböj...det ni :)))
I dag är benen rätt så stela men "glada"


Sportlovets andra dag och vi drar och badar och försöker låta bli att tappa bort ännu ett Visakort ;)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards