Alla inlägg under maj 2016

Av from-som-ett-lamm - 18 maj 2016 10:31


En sittning till sen är den färdig....äntligen!
Har redan en ny på gång, men den får vänta tills efter sommaren :)
Får inte träna nu förens tidigast fredag, blir till att göra squats och situps här hemma, passar ju bra nu när det snart är bikinisäsong...hehehe ;)

Idag står det jobb och olja altanen på schemat....
Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 17 maj 2016 08:48

I går var det legday på boxen.
Har missat några måndagar och det visade sig direkt :(
Jag delade rack med en super trevlig tjej och vi skulle båda lyfta 60 kg (enligt procenten) men vi stannade på 55 kg då vi båda hade en "dålig" dag.
Jag orkade bara två lyft på varje runda (?) och var skakig och ostabil i kroppen...mhmm....ingen bra dag som sagt.
Jag lär ju masa mig ner på måndagar nu ett tag framöver ;)


Hann tyvärr inget extra jobb, var tvungna att åka och storhandla...barnen har ätit oss ur huset ;)))
En tidigt kväll med grönt te och Games of Thrones :)

I dag ska jag ligga under nålen i minst en timme....äntligen :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 16 maj 2016 08:12

Måndag morgon och jag har än så länge skickat i väg en unge till skolan, en annan äter frukost och ska snart åka till skolan, en tredje sover hos sin pappa.
Jag har inget jobb idag och för övrigt så känns inte min nya arbetsplats så seriös som den gav sken av, tråkigt :(
Men jag ska ge det en chans till annars har jag ett annat jobb på gång, dessutom ett heltidsjobb, jag ska träffa chefen på söndag (känner henne och hon har frågat mig flera gånger om jag vill jobba hos henne) sen får jag fundera lite.
Det är en tjänst på ett hvb-hem, man jobbar 8 dygn per månad (vilket troligtvis skulle passa mig) och med lite tur går det att styra så att jag jobbar mest de veckor vi inte har barnen :)

Lördag kväll med mello och jag somnade som en klubbad redan klockan halv tio (?) så jag missade hela mello, fast det känns ju helt ok med tanke på vilken låt som vann :0

I går var det match för S, vilket innebar tidig morgon (tur att man somnade tidigt i går;)
Direkt efter var det sista gången på crossfitkids, efter tog M med barnen hem.
Jag stannade och körde teamwoden med bästa teamkompisen S och allt kändes så lätt, det går framåt minsann ;)
Direkt efter träningen tog vi en snabbduch och snabblunch sen blev vi upplockade av en av tjejerna från träningsresan som körde oss hem till en vännina som säljer skor (kan man ju inte ha för många av;)
Köpte ett par med lägre kilklack och bara ett band till, har redan ett par höga med flera band till :)


Nu ska jag få i mig en till kopp kaffe, kolla Nyhetsmorgon och måla naglarna
Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 14 maj 2016 17:46

Stod över träningen på boxen både i går och idag.
I går jobbade jag och shoppade lite på H&M o mötte sen upp M och småttingarna (T var på festival med kompisar) och unnade oss en middag på Sapori MUMS :) hämtade upp T och åkte hem och fredags mös



I dag skulle jag ha oljat färdigt altanen men eftersom det envisades med att regna så blev det storstädning i hela huset istället, välbehövligt.
M och småttingarna åkte på match och jag och T hyrde romantisk film och åt godis....mysigt <3


Sen kunde jag inte hålla mig längre....var bara tvungen att röra på mig lite idag iaf
Blev tabata och fuldans ;) :)


Om en stund är det middag och sen Mello :)

Trevlig lördag på er

Av from-som-ett-lamm - 13 maj 2016 07:17

Vilade både i måndags och i onsdags, kändes som kroppen behövde det efter en vecka med 3-4 pass om dagen.
Tisdag är snatch-dag och tekniken satt (för en gångs skull) men däremot tröt orken.
I går var det ett MONSTER pass och med facit i hand borde jag nog stått över
Redan efter första varvet på tvåan hade jag mjölksyra och jag failade i running unders (varför?) så att jag var tvungen att stå över ett varv :(
Men med bästa peppen från bästa coachen så tog jag mig igenom passet och det är ju ett nytt pass idag ;)

Av from-som-ett-lamm - 11 maj 2016 07:34

Jag har ju hittat ett jobb, halvtid som boendestöd.
Boendestöd fungerar ju ungefär som hemtjänst kan man säga, fast de brukare som ett boendestöd åker hem till har för det mesta ett eller flera funktionshinder och/eller psykisk sjukdom och behöver hjälp med saker som planering, struktur, sociala kontakter osv.
Lite likt en del av det arbete jag utförde som behandlingsassistent, så det känns inte helt nytt.
Jobbade mina första timmar i går och jag tror det kommer passa mig perfekt.
Jobbar nästa gång på torsdag och fredag, skönt att komma igång :)

Nu ska jag ut i solen och jobba på tomten, har en hel del att göra där ;0

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 10 maj 2016 08:45

Hemma igen efter en underbara vecka i Turkiet.
Vi var ett gäng (9st) tjejer som åkte på träningsresan, (och inte en enda konflikt, skönt att slippa en massa tjejdrama, men det har garanterat med ålder att göra och människorna, så klart:)
Det blev en härlig mix av träning, god mat, härligt häng, lite dans/party och lite bubbel :)



Flygresan gick fort och vi somnade ovaggade.
Startade morgonen med en frukost med fantastisk vy, promenad på området och hamam :)


Även om veckan mest handlade om träning (3-4 pass om dagen) så hann vi med lite sol, bad, bubbel och babbel på kvällen :)


Bästa semester veckan på länge, träffat så härliga människor och fått njuta av massage, god mat, bra föreläsningar, trevliga kvällar och framför allt fantastisk träning.
Det här kommer jag garanterat göra om :))))

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards