Direktlänk till inlägg 26 september 2016

Ta träningen till en ny nivå

Av from-som-ett-lamm - 26 september 2016 08:50

Nu har jag tränat crossfit i över ett ett år och det är först nu som jag kan utläsa något slags resultat.
När jag började var jag extremt orörlig, så pass så att vissa övningar var helt omöjliga att utföra, jag hade lyft fel teknikmässigt på gymmet så många år så jag var tvungen att lära om dessutom lyfte jag alldeles för lätt på gymmet för att få något slags resultat alls.
Jag hade knappt nåt flås alls och att stå på händer, göra armhävningar på tå och pullups var saker som jag aldrig hade gjort förut.
Jag hade jätte problem med knän och rygg.

Nu ett år senare är jag betydligt mkt mer rörlig och de flesta övningar gör jag utan problem (förutom snatch;) de flesta lyft vet jag nu hur jag ska utföra sen är det långt kvar till perfektion rent tekniskt såklart.
Jag har ökat vikterna på alla lyft och dessutom till vikter jag inte ens trodde var möjligt att lyfta för en sån trasig kropp som min.
Mitt flås är betydligt mycket bättre och numera står jag på händer utan vägg i ca 4 sekunder, jag gör alla armhävningar på tå, och häromveckan gjorde jag 90 pullups utan band.
Mitt knäproblem känner jag sällan av och ryggen var ett år sedan jag hade ont i.

Jag startade för ett år sedan med bara stången på 15 kilo och visa övningar kunde jag inte ens lyfta den utan använde då teknikstången som väger 7 kg, i dag lyfter jag det här, jag känner mig nöjd :)


Jag kommer fortsätta med crossfit tills jag e så gammal så bara promenader funkar, att gå tillbaka till gymmet är inte ett alternativ och till er som tränar och inte når resultat, vill tappa vikt, har ont, tycker gymmet är anonymt, stelt och tråkigt, vill utmana er själva och prova något nytt finns bara en sak att göra.....kontakta er lokala crossfitbox och kolla när dom har prova-på-pass, ni kommer tas emot med öppna armar och ni kommer troligtvis älska träningsformen, iaf om ni är som mig ;))

Tjing, tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards