Alla inlägg under september 2016

Av from-som-ett-lamm - 16 september 2016 08:25

I går jobbade jag igen, måste ju medge att det inte är det roligaste jobbet jag haft, men ett jobb tills jag får ett jag jag vill ha och Härligare arbetskamrater får man leta efter :))))




I dag är jag iaf ledig och har bara en sak att göra på to-do listan och det är träning kl tolv.
M var hemma i går med sjuk N och då passade han på att dammsuga och skura golv.....så SKÖNT att slippa det den här veckan :)
Vi åkte och handlade ostbågar och bänkade oss framför fotbollen, vilket slutade med "allsång" och andra tokerier istället för fotboll :))))
Älskar't <3

Av from-som-ett-lamm - 14 september 2016 22:19

Skulle igentligen ha jobbat idag men S var lite små krasslig så jag blev hemma med henne hela dan.
Förutom att vi softade så tog vi en promis till Lidl och handlade lite, jag tvättade, diskade, plockade och sen gjorde vi S läxa ihop.
Eftersom hon mådde bättre på em fick hon göra sin pappa och sina syskon sällskap på Ts klass knytis som va på kvällen.....


Jag och M åkte till boxen och körde ett av de absolut tuffaste pass vi någonsin kört.....visst det e onsdag, men det här va ju löjligt jobbigt :0

1a varvet på 8:16
2a varvet 18:51
3e varvet hann jag (innan tiden tog slut) ro 1600 meter och hoppa 102 DU och gjorde 20 burpee boxjumps
Allt som allt gjorde jag:
30 DL 45 kg
60 pullups utan band
40 thrusters 20 kg (bara;)
40 fällkniven
40 svingar 16 kg
1600 m rodd
102 DU

Godnatt Zzzzzzzzzz


Av from-som-ett-lamm - 13 september 2016 22:47

Var tvungen att vara fastande fram till ultraljudet som skulle göras i dag, inte det roligaste när man går upp kl sex och inte har tid förens tio....HUNGRIG var bara förnamnet...
Efter frukost i sjukhusfiket åkte jag till Farsta C för att hitta nåt fint till lördag (bjudna på stor "hejdå" fest för ett par på boxen som flyttar till USA om några månader).
Hittade en fin klänning och en topp, vilken jag kommer använda beror helt och hållet på vädret.
Barnen kom och åt en sen lunch/tidig middag med mig sen blev vi uppplockade av M som kom från jobbet.
Hem och byta om till träningskläder, släppte S på fotbollsträningen och åkte sen till boxen för ett snatchpass.
Det gick så där, ryggont och allmänt trött i kroppen gjorde att mina förhoppningar inte va dom bästa, trots det satte jag en hang snatch på 30 kg även denna tisdag :) trodde verkligen inte jag hade det i mig idag, positiv överraskning :))



Av from-som-ett-lamm - 12 september 2016 21:01

Lördagen ägnade vi åt träning, trädgårdsarbete och film.
Jag teamade med min fina man och jag kände mig i bra form, stark och snabb och vi hade ett mkt bra resultat :)

Söndagen var en repeat av lördagen
Jag teamade med bästis, vi måste ju öva öva öva innan tävlingen som är om 2 månader :)
Det gick bra och precis som i lördags kände jag mig stark och snabb (iaf för att vara en gammal tant som mig;)


Denna vecka har jag jobb i dagarna tre, som trädgårdsarbetare hos en vännina (samma som jag rullade gräs hos i sommar:)
I dag har jag rensat ogräs (läs:jagat stora feta spindlar) klippt buskar, släpat stora säckar med kvistar och sopsäckar med ogräs.
Super tungt och jag var så slut när jag kom hem så efter en snabb dusch somnade jag som en bebis på soffan zzzzzzzzz
Efter en powernapp åkte M på möte och jag och kidsen gjorde middag, läxor, åt och nu kollar halva gänget fotboll och det andra (jag och T) kollar idol :))

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 9 september 2016 12:35

Med onsdagens pass i kroppen (å det kändes kan jag lova;) åkte vi till 17 passet ändå.
Jag körde front squat på 45 kilo, byggde bara upp till 43 kg på cleanen, och snatchade bara 25 kilo, var alldeles för trött i kroppen för att orka lassa på mer och ändå hålla tekniken (teknik före vikt, alla gånger).
Som extra jobb övade jag på thrusters, ut med knäna, upp med armbågarna, inte tippa framåt, gå ner med knä och höft samtidigt mm mm mm mm PHUST, så mkt teknik att hålla reda på och när ska man lära sig liksom...?!

Hur som helst idag är kroppen supertrött och jag tänker unna mig en vilodag och åka till Farsta C och fika med bästis :))

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 9 september 2016 09:51

På nyheterna pratar dom om hur man med nya metoder ska kunna bestämma åldern på de ensamkommande flyktingbarn som kommer hit, dom säger att det är för att barn hamnar i flyktingboenden där det bara bor vuxna och för att om man är under 18 år är det lättare att få stanna i Sverige, båda två stämmer naturligtvis men varför nämner dom inte anledning nr 3, nämligen att vuxna män hamnar i högstadie klasser där unga människor går, det är ju också ett problem och precis lika illa som att barn bor i flyktingboenden där det bara bor vuxna, eller?
Har det blivit så i Sverige att vi inte vågar tala om hela problemet utan att vara rädda för vad andra ska säga eller tro om en?!
Jag tycker det är bra om Sverige hittar ett sätt att bestämma ålder på de flyktingar som kommer hit och jag tycker också att det vore ju bra om media levererade hela sanningar i stället för halva och sluta vara så jävla fega (och då menar jag i alla frågor inte bara i denna)
Och nej, jag är inte rasist för att jag tycker så

Over and out

HIT

Av from-som-ett-lamm - 8 september 2016 07:44

I går var det ju HIT pass på boxen och självklart åkte vi dit.
Jag planerade redan innan att skala ner och då på tempot, delvis för det här med andningen, delvis för min form just nu men mest för att försöka hitta ett tempo där jag orkar hålla på länge utan att tappa takt, bli flåsig och få mjölksyra.
Passet såg ut så här....



Jag skalade ner det till
3 burpee boxjumps och 4 pullups (såklart utan band och jag hoppade istället för att gå)
3 burpee boxjumps 8 pushpress (bara 20 kg)
10 alternative lounges (12 kilo kettelbelt i varje hand)
La fokus på teknik, flåset och på tiden och jag gjorde varje övning på samma tid förutom ett varv då jag "snavade" och körde i skenbenet rakt i lådan (aaaajjjjjj) och stod då över minut 2 och 3 och fortsatte sen när nästa varv började.
Hade ett bra tempo hela tiden och fick lagom med vila varje minut och hade absolut kunnat göra lite till, bra att veta och försöka veta i vilket tempo man ska ligga när tävlingen är.
I helgen ska vi teama jag och S, både lördag och söndag :))

Av from-som-ett-lamm - 6 september 2016 22:09

Som ni säkert ha märkt har min tränings svacka varit rätt så lång denna gång och min frustration värre än vanligt.
I morse tog jag mig en rejäl sovmorgon och efter en stadig frukost promenerade jag upp till gymmet för att öva på att jogga och köra lite mage.
Det blev 2 kilometer långsamma intervaller, vilket innebär att jag sprang 1 km, myrsteg men framåt iaf, det kändes dessutom bra i kroppen och det är ju huvudsaken.
Efter sen lunch och en powernapp åkte jag och M ner till boxen.
Det stod snatch på schemat och jag fick (som vanligt) verkligen vara sträng mot mig själv och inte hitta på ursäkter till att inte träna.
Döm av min förvåning när det för en gångs skull funkade, jag höll ett stenhårt fokus, tog det lugnt, fick mkt pepp från bästa coachen och det slutade med att jag ÄNTLIGEN snatchade mer än 25 kg (30 kg PR :) det satt så låååångt inne och har tagit så låååång tid....ingen är gladare än jag :)


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards