Alla inlägg under september 2016

Av from-som-ett-lamm - 5 september 2016 13:32


Vi unnade oss 0'learys i går ihop med S och M, trevligt som vanligt :) men utan trollis som var hos sin pappa....


I morse vaknade jag och T med halsont och huvudvärk och en stund senare klev S in genom dörren med detsamma så i dag är det sjukstuga här hemma :(
Fast lite mysigt är det att få rå om tjejerna <3

Av from-som-ett-lamm - 4 september 2016 16:52

Vi åt en snabb frukost och åkte sen till våra gamla hoods där det var loppis, foodtrucks, caféer och uppträdande på varje gård.
När vi bodde där stod vi alltid och sålde själva, skönt att kunna gå runt i lugn och ro och kika på lite saker, äta en bit mat, fika och säga hej till gamla vänner :)
S och hennes dotter med familj kom dit, vilket gjorde dagen ännu lite bättre.
Jag fyndade en blus och ett par örhängen, barnen fyndade en hel del och M fick sitt sociala behov tillfredsställt ;)
Alla nöjda Mao



Nu ska jag hjälpa jag teenisen med läxan och slafsa i mig en chokladpudding...

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 3 september 2016 23:22

Unnade oss sovmorgon och lång frukost innan min lilla "Marsta" skulle ha match.
Dom spelade mot Sätra i svår grupp ett tufft motstånd men med ett nästintill perfekt passningspel, galet många skott på mål och ett riktigt bra försvarspel vann vi med 3-2 och S gjorde ett av målen, supersnyggt dessutom :)


Vi åkte direkt till festivalen som hölls på vår ort, men den va så trist så vu busade runt lite och åkte sen hem för filmkväll med lördagsgodis :)

Av from-som-ett-lamm - 2 september 2016 22:24

Ren och skär magi.....jag vaknade i morse utan halsont, det lönade sig att sova i omgångar en hel dag :)

Efter att ha skickat iväg barn och gubbe till skola och arbete städade jag hela nedervåningen i rask takt.
Sen ringde dom från skolan om en liten S med huvudvärk, hon blev hemskjutsad av pappan och efter en alvedon och lite vila kröp det fram att det kanske inte va så farlig, utan bara en lätt huvudvärk och fredagströtthet <3
Vi åkte upp och lunchade med bästa bästisen <3
Efter god mat och mycket härligt babbel åkte bästis hem och jag och S fikade och njöt av kvalitetstid :)



M kom och hämtade oss och vi åkte hem, softade en stund och sen blev jag avsläppt på boxen medan en del av familjen, M, N och S åkte till centrum för hårfix :)


Min svacka är tyvärr bestående och efter tio varv fick jag andnöd....igen :(
När ska det vända???

Av from-som-ett-lamm - 2 september 2016 07:30

I går vaknade jag med lite halsont och eftersom det var sjukstuga här hemma så joinade jag bara resten av gänget.
Sov i omgångar under dan och mot kvällen kände jag (och alla andra) mig betydligt mkt bättre :)
I dag är halsontet helt borta (?)
Alla andra har åkt till jobb och skola, jag ska avnjuta en frukost framför Nyhetsmorgon, städa, luncha med bästis och träna.....

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards