Alla inlägg under oktober 2016

Av from-som-ett-lamm - 14 oktober 2016 11:54

Inte van att stå och gå hela dagarna, kroppen e helt slut när arbetsdagen e slut....
I går ställde jag in träningen och hängde lite med mitt äldsta <3
Vi var och förhandkikade på ett radhus i går, det är en familj som är intresserad av vårt och deras ligger i ett bra område och har ett relativt bra pris.
Tyvärr var det enda vi gillade köket och nu när vi ska byta ner oss så lär vi vara kräsna så det radhuset blir det inte.
Men det ligger ute en hel del från samma område (3st) som vi ska titta på nästa vecka :)

Det här är det som är mest intressant och vi har varit i kontakt med mäklaren och bett om en förhandsvisning :))

Tummen, håll den ;)

Av from-som-ett-lamm - 13 oktober 2016 09:54

....är gjord
Jag var helt slut efter jobbet och det är igentligen för sent att träna 18;40 iaf för mig ;)
Den sista "for time" tog jag mig igenom på ren vilja eller va det pga den fläktande coachen ;))
Hade 35 kg på cleans men lyfte av till bara 25 kilo på stoh och fick böta med 15 burpees :0

Amrap 12 min
5 chop up power burpees
10 WallBalls
15 Kettlebell Swings 24/16

Vila 6 min

Amrap 6 min
1 Clean (power eller squat du väljer)
1 C2B
2 Cleans
2 C2B
3 Cleans
3 C2B
4 Cleans
4 C2B
. . . Osv

Vila 4 min

For Time!
40 STOH
Varje gång du släpper skivstången, 15 burpees
(Du får gärna sänka vikten mitt i passet om du vill, men då gör du 15 burpees först)

Av from-som-ett-lamm - 12 oktober 2016 13:20

Jobbet går bra och i går träffade jag chefen, nu väntar en löneförhandling, håll tummarna för att det blir en lön jag kan vara kvar för ;)

I går däckade jag redan halv tio och var ändå helt slut i morse.(dethärjävlaklimakteriet)
När allt annat e klart idag, ni vet middag, tvätt osv då ska här tränas, och det e ju onsdag (hjälp)
Lär ju somna redan i bilen på väg hem ;)


Av from-som-ett-lamm - 11 oktober 2016 14:33

Inte van att stå nästan en hel dag :0
Men det e roligt att jobba m ungdomar igen :)
Dagen är liksom uppdelad, morgonen är jag i caféet och under lunch i matsalen sen tillbaka i caféet.
Kände mig lite ringrostig första dan, var ju ett tag jag jobbade med stora kids, men när dom kommer in och spontant säger; åh, va mysigt du gjort, pratar så mkt med en så dom nästan missar lektionen och frågar efter en i matsalen då vet man att man är "back in business" :))))

(Den söta hatten har jag bara i köket...pheeew)


Trots trötta ben valde jag att ta mig till boxen i går kväll för lite benböj, fick massor med goda råd och pepp av coachen...Nice :))))


I dag har jag monsterträningsvärk och tänker vila och hänga med mina underbara barn <3

Tjing, tjong!

Av from-som-ett-lamm - 9 oktober 2016 09:19

Fredagskväll och jag somnade som en klubbad redan halv nio :0
Sov till åtta vilket blev en hel del timmars sömn, trist bara att jag kände mig mer trött än utvilad.
Mysfrukost med mannen min och hann med lite piff och fix inför kvällen innan det va dags för träning :)
Teamwod som alltid på lördagar, skillnaden var att min teammate hade annat för sig så jag körde själv (hade såklart kunnat teama med ngn annan, men med ojämt antal så körde jag själv)
Blev en aningens tyngre när man gjorde allt själv ;)

Karen-105 wallballs på typ 8;30 sen tyckte coachen jag skulle vila tills
Diana- genomförde hela och var klar 16;47 (55 kg)
Cindy 8 varv och hann sen 9 burpees

Lathund;
Karen: 150 wallballs
Diana: 21-15-9 DL, hsp (jag gjorde från kant)
Cindy: 5 pullups 10 pushups 15 airsquats 8 varv och sen resterande tid burpees


Hem och åt lunch och fixade det sista
Fem kom de första tjejerna och halv sju var alla på plats, blev en super mysig kväll och halv två stupade jag i säng :)


I dag står teamwod, fix på tomten och söndagsfilm på schemat :)
I morgon börjar jag på nya jobbet :)))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2016 09:25

I går jobbade jag på med att få iordning allt inför fotograferingen som är på onsdag.
Hann så långt så jag hann med att träna också, har missat måndagar under en längre period nu, älskar ju benböj så det var såklart superkul, dessutom satte jag ett PR, 76 kg....det ni :)



I dag står undervåningen, tomten och snatch på schemat :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 3 oktober 2016 22:43

Vi åkte tidigt i fredags och kom hem sent i går.
En helg med mycket skratt, flams, allvar, inspiration, lärdom, starka människor, snygga människor och en hel del människor att imponeras över, främst dom vi åkte för att heja på.
"Våra" herrar tävlade i masters klassen (män över 40 år) och "våra" tjejer tävlade i standard klassen.
Herrlaget kom 5a och tjejerna 9a.
Så bra jobbat och jag är mer än imponerad över hur starka, sega och duktiga dom och alla andra var.

Event 1 var på fredag mellan 18-20, efteråt åkte vi direkt till hotellet och åt sen middag och kraschade direkt i säng, alla trötta men av olika anledningar ;)

Event 1
3 lyft per övning, skulle lyfta så tungt som möjligt, dom fick dela upp det så en snatchade och den andra cleanade.

Snatch
Clean & jerk



Upp i ottan på lördag, härlig hotellfrukost och sen drog atleterna till arenan för att värma upp, vi andra tog det lugnt och tog sen en promenad till arenan lagom till tävlingarna började, lördagen bjöd på 4 event (hur orkade dom????)
Tillbaka till hotellet redan kl fem oh eftersom middagen inte började förens kl sex så passade vi som suttit mest hela dagen på att träna (så gott det nu gick i hotellet såkallade "gym")
Middag och sen hängde jag M och S lite i baren, snicksnackade och tog ett glas vin :)

Upp tidigt även på söndagen och iväg till arenan för de sista eventet och sen final eventet :)
Bilen rullade från arenan så sent som sex och även om helgen varit perfekt så kändes det inte kul att veta att vi skulle sitta i en trång bil i 6-7 timmar.....nästa gång blir det flyg ;)




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards