Alla inlägg under november 2016

Av from-som-ett-lamm - 9 november 2016 23:26


Vi lär nog inte hinna färdigt hela event 3 innan det e dags för event 4 men vi kör på så gott vi kan :)
Idag gick vi igenom event för event ihop med S man M som har tränat crossfit i flera år och dessutom tävlat flera gånger.
Vi bestämde vem som ska göra vad, våra styrkor och svagheter och hur vi ska dela upp allt, sen övade vi på alla rörelser och fick skäll, tips och pepp av vår personliga coach ;)
Det ska bli sååååå ROLIGT
Tjohooooo!!!

Av from-som-ett-lamm - 8 november 2016 06:45

Kom ut i går kväll och jag fattat nada..?????
Är vikten avsedd för squat clean då blir det bara 40 kilo, varken jag eller S kan cleana mer, eller 50 är mitt Max och det har jag bara klarat 1 gång......hjälp!!

Av from-som-ett-lamm - 7 november 2016 13:11

Kom ut i morse, och det e ju faktiskt till min fördel :)


Vi har lagt upp det så att vi tränar som "vanligt" på måndag och tisdag sen kör vi wodarna på gymmet på onsdag, dels för att ha dom i kroppen men också för att känna av i vilket tempo man behöver ha för att orka jobba hela tiden :)
Det är så spännande och roligt :))

Av from-som-ett-lamm - 4 november 2016 22:56

Halsen känns lite öm och näsan lite halvsnorig, som att jag är på väg att bli sjuk men det stannar liksom där, håll tummen för att jag håller mig frisk till efter tävlingen :0
Pimplar ingefära dricka och sprayar svalget med coldzyme hela tiden.

I går var vi på Ikea och ritade kök, tog hela em/kvällen men det kommer verkligen att bli fint vårt nya kök :)
På vägen hem åkte vi förbi heron city och köpte den efterlängtade tempur madrassen vi bestämt oss att köpa för länge sen :)
I dag har jag förutom lite hemmafix mest slappat i soffan med sötaste Molly <3



Har beställt lite rabatterade tajts och linnen att tävla i, kan man inte vara bäst kan man iaf försöka se snygg ut ;)

Av from-som-ett-lamm - 3 november 2016 10:34

Bara 1 1/2 vecka kvar till tävling och jag känner mig faktiskt helt cool.
Precis när vi hade anmält oss var jag dundernervös men nu tänker jag mest att det kommer bli en kul grej och jag räknar med att vi kommer sist, vi är ju trots allt betydligt mkt äldre än de övriga tävlande ;)))
Men vi vill ju såklart göra vårt bästa så lite strategier har vi inför tävlingen.
Den här veckan har jag tränat måndag, tisdag och i går, nu blir det vila i två dagar, dels för att vi sen ska träna i fem dagar i rad och dels för att jag vill känna av hur två dagars återhämtning kan påverka mitt flås och min styrka.
Efter 2 dagars vila står två dagars teamwod med min fantastiska tävlingspartner på schemat, följande av ben på måndag, snatch på tisdag och HIT på onsdag och vila fram till tävlingen på söndag :))

I går var det en teamwod, perfekt för oss att öva på att teama, plus en förstås då vi skulle vara team om tre, förtjusande A var med oss :))

?Team Up?
3&3, 1 jobbar, 2 vilar
3 varv var
10 burpees
20 mountain climbers
30 DU?10 Front Squats 80/60 (från golvet)
Direkt efter??..
3 varv var
10 burpees
20 mountain climbers
30 DU?10 D.L 80/60
Direkt efter?..
3 varv var
10 Bar facing Burpees
10 Thrusters 50/35


GALET jobbigt och jag var helt skakis efteråt, åkte direkt hem och åt och somnade direkt....zzzzz

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards