Alla inlägg under december 2016

Av from-som-ett-lamm - 4 december 2016 10:13

Jag har varit där två ggr och trivts kanonbra båda gångerna.
Vi har "vunnit" en stor del på husförsäljningen vilket gör att vår lånedel är rätt så låg och ändå har vi pengar kvar, vi har varit på väg förut men inte kännt att vi haft råd men nu har vi ju faktiskt det, så kanske blir det en lägenhet eller radhus i Torrevieja.
Har kikat lite på olika fastigheter och fastighetsbyråer, det finns en hel del och i olika prisklasser allt beroende på vart det ligger, pool på området, nybygge osv osv
Här är några av favoriterna :)

När vi var sist i Torrevieja etablerade vi en kontakt med ett stort svenskt fastighetsbolag som berättade hur allt går till när man köper hus/lägenhet utomlands, vad man ska titta efter och vad man ska akta sig för osv.
Det man får göra när man ska köpa fastighet utomlands är att man åker på en så kallad visningsresa, antingen med en av fastighetsbolagen eller på en "egen".
Vi kommer nog åka på en egen hand, eftersom vi är intresserade av objekt hos olika fastighetsförmedlingar.
Det lutar dock åt en fastighetsfirma som är svenska, etablerad och som har ett gott och seriöst rykte.
Men det här ligger så klart lite längre fram, tidigast i Mars skulle jag kunna tänka mig, spännande ska det bli iaf :))))

Av from-som-ett-lamm - 3 december 2016 19:23

Inne på vecka två med halsont, hosta och snuva och veckan har varit så lååååååång och tung!
Min kropp bara spritter av tristess, saknar träningen och alla härliga människor :( samtidigt som skallen inte har orkat nånting, har bara jobbat, ätit och sen somnat framför tvn och bara vaknat för att snabbt borstat tänderna och sen fortsätta sova i sängen, knappt kommit upp på morgonen och behövt stressa i väg till jobbet för att komma i tid.
Men nu är jag nog på bättringsvägen känns det som, i morse vaknade jag och kände mig pigg och nu är klockan halv åtta och jag har inte somnat än ;)
Skulle vilja träna i morgon men ska nog vara smart och avvakta tills på måndag och bara köra styrkedelen då :)

I dag har jag städat medan M har snickrat det sista på friggan, i morgon står packning på schemat....

Btw; jag har nog blivit beroende av "brun-utan-sol" "spraytan"

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards