Alla inlägg under april 2017

Av from-som-ett-lamm - 10 april 2017 22:08

I dag kännde jag mig stark, förmodligen berodde det på den fantastiska teknik coachningen jag fick idag :) älskar det här stället <3


Helgen var ju sorglig och tung.
Men mitt i allt det så valde vi (några från boxen) att gå på vår fina väns inflyttningsfest.
Mycket bra val, vi hade en superkul kväll med mycket skratt, så skönt att få skratta och prata om annat än allt det hemska en kväll <3
Och jag njöt så av kvällen och sällskapet så jag glömde helt bort att ta kort, tur då att coachen hittade min telefon och förevigade iaf ett ögonblick ;)))))


I söndags hängde jag med min yngsta stjärna, roligt och mysigt <3


I morse åkte jag tunnelbana för första gången sedan attentatet.
På Gullmarsplan var det så tyst, ansiktena jag mötte såg så allvarliga ut, alla tänkte vi samma sak. Jag vill inte känna mig otrygg men gör det ändå. Fan för er som dödar och skadar människor runt om i världen, må ni brinna i helvetet.....

Av from-som-ett-lamm - 9 april 2017 23:20

Jag ringde min dotter 20 min innan lastbilen körde in på Drottninggatan för att meja ner människor.
Hon var på väg till stan sa hon, till Drottninggatan.

Jag Tackar en högre makt, tackar ödet, hon ändrade sig och åkte istället till Farsta centrum där jag var.
Minuterna innan jag visste, innan jag fick tag på henne och fick veta att hon var på väg till mig, var en mardröm utan dess like.
När hon väl var på plats var hon skakad och rädd och mantrade; jag var på väg dit mamma...jag var på väg dit....
Jag ringde hennes lillasyster men fick inget svar, hjärtat bultade som en slägga i bröstet, hennes pappa ringde, ingen fara hon var med kompisar och spelade fotboll, trygg och skulle snart bli hämtad av honom.

Jag tänker på dom som inte fick tag i sina anhöriga, som i stället fick besked om död eller skadad anhörig
:(
Jag har gråtit, förbannat och varit rädd hela helgen.
Sådan jävla ondska det finns i världen och nu har den också slagit till i mitt trygga fantastiska Sverige.

I dag är jag mer arg än ledsen, mer bestämd än rädd.
Jag tänker inte låta ondskan ta över.
Jag tänker vägra att vara rädd, jag ska fan kunna känna mig trygg i min hemstad och ingen jävel ska få ta den känslan ifrån mig, då har dom ju vunnit, lyckats.....så fan heller!!!!

Polisen, sjukvården, ordningsvakter mm mm mm, ni är hjältar <3 och alla människor som öppnade upp era hem, delade ut frukt, manifesterade mm, ni är fantastiska <3

Nu är det dags för mig att sova och vet ni vad....jag e inte rädd, jag känner mig säker och trygg...det är en härlig känsla :)

Av from-som-ett-lamm - 6 april 2017 20:17

Åkte till jobbet men fick vända efter halva dagen...
Magsjuk och fick ta taxi från jobbet hem för att inte skita på mig eller spy på tunnelbanan :0
Är fan orolig för att jag ska bli av med jobbet :(
Har varit sjuk två ggr redan, vabbat en gång och sen dog ju Ms mamma och då åkte jag ju hem.
Mailade min chef angående min oro, fick tillbaka att dom är supernöjda med mig och verkligen vill ha kvar mig...sjuka kan alla bli.
Kändes så SKÖNT :)
Hur som, mår lite bättre nu efter 4 timmars sömn och några skorpor, verkar som att jag får behålla dom iaf ;)

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 5 april 2017 10:13

Kände mig extremt långsam och trött i går på crosscage passet, varför fattar jag idag - hemma med feber och huvudvärken från helvetet....

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 4 april 2017 21:45

........Träning har det blivit de sista fem dagarna.
I dag gästade jag Nordin wellnes och körde ett crosscage pass, roligt och lite likt crossfit.
Det känns att jag tränat fem dagar i rad, trött kropp är bara förnamnet :0
Nu sitter jag dessutom här med halsont, attans, blir till att knapra strepsils, alvedon och lägga sig i tid....håll tummar och tår för att jag vaknar frisk i morgon :)

Tjing, tjing!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards