Direktlänk till inlägg 22 september 2017

Ensam är stark!

Av from-som-ett-lamm - 22 september 2017 21:28

Mitt ex har träffat och hunnit blir seriös med något.....oops, det gick fort...fast jag e inte förvånad, klarar man inte av att vara ensam så gör man inte....no moore words needed ;)

Vilket osökt leder in mig på min egen resa efter skilsmässan.
När jag skiljde mig från barnens pappa var jag livrädd för att vara ensam, osäker, och törstade onaturligt efter uppmärksamhet och bekräftelse. Jag betedde mig som en desperat ensam och livrädd kvinna.
I Denna skilsmässa är min känsla raka motsatsen.
Jag är inte längre rädd för att vara ensam tvärtom så njuter jag av att vara själv med tjejerna och ensam när dom inte är med mig, är varken desperat eller osäker och jag bryr mig inte ett skit om uppmärksamhet och bekräftelse.
Jag känner mig stark, orädd och trygg :)
Som jag känner just nu så vill jag inte träffa någon på mkt längre, men vem vet en dag kanske jag vill, MEN då ska det verkligen vara någon som är värd att ödsla tid på och det ska verkligen kännas RÄTT annars är det liksom inte värt det.
Att stressa in i någonting och/eller flytta ihop med någon kommer jag aldrig mer att göra och det känns skönt att känna så, faktiskt :)

Hur som helst, helgen står för dörren och i kväll njuter jag av mitt eget sällskap, ett glas vin, ostbågar och idol :)
I morgon är det inflyttningsfest hos en Box-kompis ihop med en hel del Box-vänner, kommer bli superkul, såklart :)

Tjing, tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards