Alla inlägg under oktober 2017

Av from-som-ett-lamm - 22 oktober 2017 10:05

Följde med "bästis" till tatueraren efter frukost framför tv-nyheterna.


Hon tatuerade fingrarna, så snyggt, som smycken nästan.
Bokade en tid nästa vecka, vill också ha nåt på fingrarna :)


Lunch på ett tapasställe på söder och sen lite fönstershopping och ett glas vin på mysigt ställe :)

Tog bussen hem och avslutade sen kvällen hos S och M, middag och S mycket bättre :)
Härlig lördag

Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2017 00:02


Så här ser den ut, MIN lägenhet :)
Från balkongen går det en lite trappa ner till uteplatsen som går längst med hela den sidan.
Där ska byggas trall i sommar :)
Förrådet är mer som ett rum som dom delat upp som en klädkammdel och en förrådsdel typ, i den andra lägenheten vi tittade på hade dom tagit ner den lilla väggen och gjort om det till ett rum vilket nog vi gör på sikt.
Tjejerna får ett sovrum var och eftersom vardagsrummet e superstort och välplanerat ställer vi min säng där till en början med en Skärmvägg framför, längre fram när tiden finns så flyttar jag in i "förrådet" och istället köper jag matsalsmöbler att ha i en del av vardagsrummet.
Köket är relativt litet och där får bara ett mindre köksbord plats och vi har ju ofta folk hemma så det passar bra.
En ny bokhylla ska köpas och en ny TV-bänk, den gamla får flytta in i S rum.
Funderar på något sånt här till vardagsrummet sen, supersnyggt tycker jag.




Nä hörni nu måste jag försöka sova, ska ju upp i skaplig tid i morgon, natti natt :)


Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2017 20:50

Fasiken va uttråkad man blir när man e hemma i två hela dagar.
Först tänkte jag åka till en vän men ändrade mig när jag insåg att det blir en bit att ta sig hemma därifrån, taxi blir för dyrt och sova över är inte att rekommendera, kan ju knappt sova här hemma ;)
Fast å andra sidan har min sömn blivit betydligt mycket bättre än den var förut, jag sover hela nätter iaf varannan dag.
Apropå bättre så känner jag mig mycket bättre så i morgon tänkte jag följa med en av mina bästa när hon ska tatuera sig.
Vilket jag verkligen också skulle vilja göra, har ju kvar färg som ska nålas in på min sleve och sen vill jag också tatuera in två fjärilar på mina lår :)
Mina lår ja, dom kommer bli helt svampiga om jag inte kommer igång med träningen igen ;)
Som jag saknar träningen, boxen och alla vackra i den.
Och mina barn, vad jag saknar dom idag, oändlig kärlek <3



Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2017 14:46

Tog bort ett inlägg, för att slippa allt jävla drama som det skulle orsaka, men vi närmare eftertanke skulle jag gett fan i det, drama blev det iaf, mhmmmm, undrar vad det beror på, förmodligen nån som läst mitt inlägg innan jag tog bort det och sen ringt som en annan fjortis till M och berättat, vad ska man säga, vissa människor blir man liksom aldrig av med även om man verkligen anstränger sig för att bli det ;)
Sorgligt egentligen att det finns människor som inte fattar att dom inte kan ge andra människor direktiv om vilka dom ska prata med eller inte, eller människor som är sjukligt angelägna om att andra människor ska gilla dom så dom säger och gör precis vad som helst, patetiskt faktiskt!
Och, for the record, det var jag som lämnade M och för uppenbara orsaker så står jag för det till 100%, sen vad jag tror om vissa saker är min ensak och bara min ensak.
Och kom ihåg alla, var källkritiska, blir galet pinsamt annars ;)

Vänder blad och går vidare.
Jag mår inge vidare och stannade hemma från jobbet i dag också, hostar snart sönder lungorna och har nog haft feber i natt.
Måste dock masa mig ner till centrum någon gång idag, handla ingefära, middag och lite annat gott, kuckelimuck medicin Mao :)
Helgen är ett oskrivet blad men jag lär ju jobba igen lite och försöka bli frisk.
Nästa vecka är sista veckan innan ledigheten och det kommer firas halloween på jobbet, temat för vår department kommer bli pirater, hade ju en hel del hemma så vi kommer använda det :) blir ett roligt avslut på veckan :)
Nu ska jag försöka städa lite här hemma utan att lungorna trillar ut

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2017 09:08

Gick från jobbet igår för att jag kände mig dålig, idag är det nästan värre.
Raspar och rosslar i bröstet, blä!
Har hittills varit borta från träningen i två veckor lär ju bli ännu en till
Saknar't :(
Och "gänget" från jobbet skulle äta och dricka ngr öl efter jobbet, knappast att jag kommer orka det :((
Det suger att vara sjuk

Av from-som-ett-lamm - 19 oktober 2017 19:48


Anyway, har ju varit på visning på en lägenhet som jag var en av flera på att eventuellt få hyra i första hand.
Det var jag, en barnfamilj och en kvinna i min ålder som kom på visningen.
Barnfamiljen gick efter bara fem minuter medans vi andra stannade längre, lägenheten var en 3a på 80 kvm och låg på andra våningen var nyrenoverad och jättefin.
Efter en stund berättade kvinnan som visade lägenheten att det fanns en till lägenhet som dom inte lagt ut på nätet än och nu undrade hon om vi ville se den.
Såklart vi ville :) och vilken lägenhet sen, också en trea men något större, den låg på 1a våningen och hade en STOR uteplats, nyrenoverad och hade dessutom tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin, wow!
Självklart ville vi båda ha den lägenheten (jag tackade ja även till den andra.)
Kvinnan från fastighetsbolaget lovade att hon skulle höra av sig de närmaste dagarna gällande båda lägenheterna.
I går ringde hon och vet ni vad, i december flyttar vi till lägenheten vi ville ha, den med uteplats......UTEPLATS :)))) jag är så glad och tacksam för att vi fick just den lägenheten men mest för att vi äntligen har fått ett tryggare och mer permanent boende, jag och flickorna :)

Av from-som-ett-lamm - 18 oktober 2017 20:46

Så det fanns en man på mitt jobb som var rätt så attraktiv och trevlig, liksom lite intressant.
Notera fanns, inte så att han inte jobbar kvar men förra veckan pratade han med en kollega om hur elak hans ex var (buhuuuu) om hur synd det är om honom (buhuuuu) om att ALLT dåligt i hans liv är hennes fel (buhuuu) och han som varit så snäll (vadå har hon var elak under hela deras förhållande då eller? Säger ju i såna fall mer om honom än om henne) och han som har ställt upp och fixat och grejat...blablablabla.....buhuuuu!!!
Han känns numera som en rätt så ointressant människa.
Feta offerkoftan och helt oförmögen att se sin egen del i det hela.
Börjar jag ana en manlig ådra i det här beteendet...eller?
Drar mig till minnes i mina unga år då jag emellanåt sprang på nyseparerade eller bara ensamma bittra män som gnällde om sina ex som ville att man skulle lyssna på gnället och sen trösta dom.....HA HA HA....patetiskt!
Då var man ju ung och dum så man tröstade samtidigt som man tänkte....om du pratar så om ditt ex, hur kommer du då prata om mig???
Nu, äldre och klokare får sånt jävla trams mig nästan att kräkas lite i munnen, sjukt oattraktivt och osexigt!
Kanske något mammor gör som får män att gnälla, tjata och sura när dom inte får som dom vill eller när något inte går deras väg, tror fan att det ligger något i det.....tänk på det ni som uppfostrar söner.
Era söner behöver inte daltas med och/eller bli räddade av mamma så fort nåt går emot dom eller dom inte får som dom vill, lite mer "upp och hoppa mentalitet tror jag skulle göra susen.......
Som dom här jävla dumskallarna som stör sig på Metoo kampanjen, vad i helvete liksom........ghaaaaa....
Näe, jag måste bryta här och äta lite glass, tänka lite glada tankar annars är det fan risk att mitt huvud exploderar....

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 14 oktober 2017 23:37

Nu är den här, den här mörka, gråa och kalla årstiden.
Samma årstid som varje år tynger ner mig, får mig att känna mig lite låg och energilös.
Jag är trött jämt och galet omotiverad till både träning och annat.
Två veckor kvar till en veckas ledighet och mini resan med tjejena, kämpa, kämpa!
Och såklart försöka ta till vara på och glädjas över dagar som den idag <3




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards