Alla inlägg under november 2017

Av from-som-ett-lamm - 20 november 2017 07:22

Förutom att jobba lite hemma under veckan (det finns en del att göra då betygen snart ska vara klara)
Måndag, träna
Tisdag, packa och få iväg S till fotbollen
Onsdag, träna
Torsdag, träna
Fredag, rensa i källaren
Lördag,träna, kidnappa tjej från boxen sen fira henne (inte så långvarigt för mig) packa
Söndag, packa

PHEW!!!!

Av from-som-ett-lamm - 19 november 2017 18:02

Helgen har varit supermysig.
Lördagen började med sovmorgon! eller ja till åtta iaf, sen gav jag upp och gick upp ;)
Handlade frukost och väckte T, vi kollade ett avsnitt av vår nya favvoserie (jordskott) och sen drog hon på fest och jag ner till boxen.
Teamade med S, det var läääänge sen, skit kul WOD och jag var förhållandevis snabb för att bara tränat en och en halv vecka efter evighets förkylningen.

Pass 2 ? Team 2&2
Amrap 22min
2varv Cindy
2varv DT
20 MedBall
4varv Cindy
4varv DT
30medball Situps
6varv Cindy
6varv DT
40medball?. osv osv?


Efter träningen åkte jag med fina vänner från boxen och hämtade MASSOR med kartonger :)
AM kom över på em och vi åt middag, packade, snackade och drack vin :)
Hon åkte runt tio och jag stupade i säng, tröttsamt att packa ;)


Söndagsmorgonen vaknade jag redan halv åtta, frukost och lite hemmafix sen ner till boxen för ett mindre roligt pass....rörde iaf på mig, alltid nåt ;)
Utförde lite ärenden i centrum sen hem för lunch och ngr avsnitt av jordskott i väntan på S.
Nu sitter vi här, jag och S och spelar lite Playstation, mest hon såklart ;)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 17 november 2017 23:43

Jag och T drog till Ikea efter jobb och skola idag, tänkte att det skulle vara mindre folk där en fredag kväll än under helgen, och vi hade alldeles rätt i saken, aldrig sätt så lite folk på Ikea...någonsin :)
Det blev garderober till flickorna, "utbyggnad" till tv-bänken, förvaring till hallen och en soffa :)
Soffan var inte riktigt planerad att köpas där men vi blev alldeles till oss när vi såg den så det fick bli den istället för dom andra vi tittat på.
Vår gamla soffa ville tjejen som flyttar in i min nuvarande lägenhet ha, och jag fick bra betalt för den också :)))


Var hemma så sent som halv nio, middag och ny tv-serie som vi såg kanske trettio minuter av innan vi slocknade, det är tröttsamt att vara på Ikea ;)
Nu när jag varit vaken en stund efter powernappen så är det kanske dags att gå och lägga sig på riktgt, det är ju en dag i morgon också ;)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 13 november 2017 11:17

I går efter träningen hände nåt super skumt med mitt ena öga.
I utkanten av ögat blev det som ett blixtmönster oavsett om jag blundade eller hade ögat öppet, dessutom försvann delar av synfältet :(
Verkligen läskigt och först trodde jag att jag fått en stroke eller nåt.
Ringde sjukvårdsupplysningen som efter lite frågor kom fram till att det med all säkerhet var ögonmigrän.
Jag har googlat lite och ögonmigrän är, även om det är obehagligt, inte farligt så det känns ju skönt iaf. Man kan få det efter lång tids virusinfektion, högt blodtryck och/eller stress.
Och med tanke på att jag varit sjuk flera gånger sedan i somras så gissar jag att det är därför.
Hade i morse också så jag stannade hemma från jobbet.
Båda gångerna har det bara suttit i kanske 20 minuter och efteråt har jag blivit trött och fått lite huvudvärk.
Hur som, jag hade planer på att göra en hälsoundersökning ändå (eftersom jag varit sjuk så mkt på sista tiden) och nu finns det ju ännu en anledning, dessutom är jag i den åldern då man kanske borde kolla upp hälsan en anings, så som olika värden, kolesterol mm.

Allt annat i livet funkar bra, har kommit i gång med träningen igen och efter välförtjänt vila från skolan så är jobbet kul igen :)
Jag och tjejerna har nog aldrig varit tajtare och haft det bättre än nu <3
Och snart flyttar vi, tänkte först att vi skulle köpa en ny soffa men även om den vi har inte är ultimat så får den funka ett tag till, varför köpa nytt när vi redan har.
Däremot kommer det att bli lite bök med sängarna för min 180 säng lär ju inte få plats i vardagsrummet vilket innebär att T förmodligen får ta den och jag får ta hennes säng, ingen större fara, jag kan ju sova i hennes rum när hon är hos sin pappa ;)
I dag är det ca tre veckor kvar till flytt, som vi längtar :)))))

Av from-som-ett-lamm - 12 november 2017 18:42

Ingen coach på boxen och egentligen var den stängd, men vi samlades ett gäng (nästan bara nubbisar och jag:) och körde ett pass som coachen smsade mig i morse :)
Svinkul pass men eftersom vi var sju och det var team så offrade jag mig och var ensam, hade ju kunnat halvera repsen då men man är väl ingen mes (eller bara tillfälligt sinnesförvirrad;) så det blev ett ganska tufft pass som lär kännas i morgon, men kul hade vi :)))


Efter lite krångel med larm och dörren på boxen så kom jag iaf hem, käkade sen lunch med kidsen sen drog S på match med nya laget och jag och T slängde oss i soffan, åt godiset vi inte åt i går och kollade ny serie och snicksnackade :)

Nu har mina underbara flickor åkt hem och jag saknar dom redan <3
jag ska jobba nån timme och sen ska resten av godiset ätas upp, så det så :)



Av from-som-ett-lamm - 12 november 2017 11:17

Veckan verkligen flög förbi och jag har hunnit massor på jobbet :)
Förutom jobb har träning, läxläsning och mys med mina flickor varit på tapeten denna vecka.


Lördagen ägnade jag åt att heja på starka atleter som tävlade i Nynäshamn medans mina flickor mös hemma med film och pannkakor :)
På kvällen blev det hämtmat och middag hos S och M <3
Tidigt hem, film och babbel för att sedan stupa i säng, långa men härlig dag :)

Nu står teamwod och söndagsmys innan tjejerna åker till sin pappa på schemat

Av from-som-ett-lamm - 4 november 2017 17:45

Fredagsmys blev fredagsfest :)
Medbjuden på halloweenfest och middag hemma hos mig först för att sminka och piffa innan.
Frugan hängde med under middagen sen avvek hon, så en häxa , en vampyr och ett skelett gick på fest :)




Festen var så där men vi tre hade kul iaf, men roligast var nog innan ;)
Hemma relativt sent för att vara mig och trots att jag i te drack speciellt mycket så känner jag mig inte som människa förens nu, och klockan är sex.
Bjuden på ännu en fest ikväll men jag skippar det och stannar hemma och jobbar lite istället, inge vidare kul nöje en lördagkväll men det kommer vara så värt det på måndag ;)

Härlig lördag på er :))

Av from-som-ett-lamm - 2 november 2017 23:40

Btw, skrev kontrakt idag :))) så nu e den min, tjohooooo!!
Hamnar länge bort från boxen men närmre frugan, bara en sån sak :)


Efter kontraktsskrivningen mötte jag upp S för lunch och shopping på butterick då det stundar Halloween fest i morgon.
Jag fyndade en riktig maskerad dräkt som dom tidigare hyrt ut men nu sålde för en billig peng, verkligen fin och man kan vara så mycket i den, häxa, vampyr, pirat mm
Jag valde vampyr dels för att temat är skräck men också för att vampyr e mitt favvo att vara utklädd till.
Köpte röda linser och vampyr gaddar som man limmar fast och grå färg till håret :)
Det gäller att gå all in ;)

Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards