Alla inlägg under februari 2018

Av from-som-ett-lamm - 10 februari 2018 09:16

Det har blivit en hel del träning den här veckan, torsdagen var som vanligt den bästa träningen med den bästa coachen, och det har verkligen hänt något med mina rygg och insida ben muskler, får bättre kontakt och dessutom får jag träningsvärk i dom, vilket innebär att jag har börjat använda dom på rätt sätt :)))))

I går var vi några från boxen som bokade bord på O?Learys och gick dit efter träningen.
Vi blev inte så många men lika trevligt som vanligt <3


Idag känner jag av ryggen så jag tänker vila och bara njuta av massagen jag bokat kl tre :)))

Trevlig helg

Av from-som-ett-lamm - 7 februari 2018 21:26


Samma tid varje år känner jag mig alltid lite låg, något mer i år än tidigare, tänker mkt på döden, på mormor och morfar, att livet är kort och att jag redan är 50 (snart).
Jag vet att det vänder, men veckorna utan barnen, ensam, känns olidliga :(
Jag vill INTE träffa någon, är verkligen inte där än, men vill samtidigt inte vara ensam, iaf inte hela tiden.
Vill ha sällskap samtidigt som jag behöver vara ensam.......vet varken ut eller in.
Lika bra att gå och lägga sig och slippa tänka så mkt....

Av from-som-ett-lamm - 6 februari 2018 22:13

Tung dag på jobbet, fick riktigt bita ihop för att inte tappa det.
Gick hem tidigare och bara låg i soffan och tänkte på de mina <3
Skippade träningen och bakade bröd och fixade lite annat istället.
Efter middan ringde det på dörren och där stod frugan med en tröstgåva, precis vad jag behövde <3

Av from-som-ett-lamm - 5 februari 2018 21:29

När jag blundar ser jag det framför mig, inte huset, eller jo det med, men mest lägenheten, och landet.
Mormor och morfars lägenhet och alla minnen.
Lukten, ljuset, klockans tickande på väggen, maten som mormor gjort, köttbullarna.......mhmmm, köttbullarna.
Morfars snurrande på fåtöljen och hans skämt, alltid desamma.
Deras vilja att hålla samman familjen, deras varma kärlek.

Huset, det stora vardagsrummet på nedervåningen med den stora tavlan, som jag minns alla julaftonar där, oändliga timmar med julklappsrim, fika, knäck och när jag till slut somnade på någons arm i soffan.
Morfar som tomte, mormors skratt.

Landet, sommar och varmt, mormor påtandes i trädgården, plockar vinbär och blommor som hon ställer på bordet.
Morfar klipper gräset och lär mig skjuta med luftgeväret, vi skjuter på kottar och spelar munspel i solen.
Vi åker till stranden, till vår grop, mormor har packat matsäck och morfar har med sig radion.
Värmen kärleken skratten
Mina allra finaste barndomsminnen har jag med dom, dom som gjorde allt minnesvärt och fint.
Saknar allt, saknar dom, önskade jag kunde åka tillbaka dit bara för en dag för att bevara minnet närmre mig, aldrig glömma, alltid minnas.
Tänk om jag kunde träffa dom en gång till, bara en gång till <3

Av from-som-ett-lamm - 5 februari 2018 20:58

I natt somnade min mormor in.
Jag har inte träffat henne på över ett år och hann inte riktigt ta farväl, det ångrar jag nu.
Jag minns henne med ömhet och kärlek.
Min fina mormor, så ödmjuk, omhändertagande, orolig, snäll och som hon älskade och tog hand om oss alla.

En gång när jag var ca 27 och hade nästan 40 graders feber bäddade hon ner mig i en extrasäng i deras kök, baddade min panna och tog hand om mig som om jag vore ett barn.
Den första jag ringde när jag som sjuttonåring blev gravid, var min mormor, hon skällde inte på mig utan tröstade och hjälpte mig.
Min älskade mormor som jag saknar dig <3



Av from-som-ett-lamm - 4 februari 2018 15:59

Helgen har gått lika fort som veckan....suck!
Men på måndag är det bara tre veckor kvar till sportlovet, sweet :)

Efter frukost framför morgonfyran tog jag mig ner till boxen och passade på att stuka foten på vägen men tur i oturen hade jag med mig frugan som tjatade på mig att gå på foten direkt, vilket är ju precis vad man ska göra och när passet väl började kändes det så pass bra så jag körde på ändå (minus alla hoppiga saker)
Rolig teamwod och bra att jag körde på trots stukningen för nu känns foten bara lite öm och stel :)



Efter omelett och dusch blir det kaffe och liggläge medans T är med bästis och S pluggar.
I kväll ska det mysas med tjejerna för sen ses vi inte på en vecka :(((((

Av from-som-ett-lamm - 3 februari 2018 23:57

Känns mycket nu.
Framför allt på jobbet men även hemma med allt som måste göras.
Jag har fortfarande inte slängt allt skräp, inte fått nyckel till grovsopsrummet än:( inte satt upp en enda tavla, inte lämnat tillbaka kartongerna mm mm mm .
Jag prioriterar tjejerna när jag har dom, träningen och att iaf hinna, tvätta, städa, diska och hålla någonsåndär ordning hemma, ändå känns det mycket.
Räknar ner till sportlovet som är om tre veckor och hoppas på att kunna beta av to-do listan då.
Fram tills dess får jag helt enkelt stå ut med ett kartongberg och kala väggar ;)


Av from-som-ett-lamm - 3 februari 2018 22:05

Fredagsfys i form av ett riktigt kräkpass :) och fredagsmys i form av huset fullt med ungar och bästis <3


I morse ringde klockan 9;30, frukost och lite piff sen iväg på fotbollsmatch.
Fika med teenie medans trollis värmde upp med sitt lag


Dessvärre förlust men nyskapat lag som e ovana att spela ihop får nog räkna med det i början.
Kommunalt hem kändes som en evighet, en kall evighet.
Väl hemma böt vi om till myskläder och la oss under ett gäng filtar och plöjde hungergames och mello , eller ska vi kalla det Bolibompa ;)

Tjing, tjing!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards