Alla inlägg under april 2018

Av from-som-ett-lamm - 16 april 2018 21:06

Barnfri vecka, inte hela men ändå tråkigt, det e fan inte meningen att man ska leva isär från sina barn, saknar dom samma sekund dom åker
härifrån.

Well, well, Jag får ägna mig åt träning och annat som jag inte hinner med/vill göra när jag har barnen här.
I dag var det Benböj och jag har inte lyft mer än 50 kg sedan min rygg pajade sist vilket är ngr månader sen, har liksom börjat lite från början, ett myrsteg i taget liksom.
I dag böjde jag 65 kg och det kändes faktiskt lätt, tjohoooo :)))

BackSquat
E2M 20min.
5 @65%
3 @ 75%
2 @ 80%
1 @85%
5 @75%
3 @80%
2 @85%
1 @ 90%
1 @ 90%+
Maxrep @ 75%
?Helen?
3 Rounds:
400 Meter Run
21 Kettlebell Swings 16/24
12 Pull-ups/ringrolls


På torsdag åker min teenie till Spanien med skolan,( kul för henne mindre roligt för mig :0) så i morgon kommer hon hem till mig och sover över så jag får pussa och klappa på henne ordentligt innan hon åker <3
Btw, försökte ringa familjen hon ska bo hos men, No habla ingles, så det får lösas med hjälp av spansktalande arbetskamrat i morgon :)

På onsdag ska håret klippas och resten av veckan ska det tränas och på fredag hoppas jag på en AT (aftertraining) :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 15 april 2018 12:54


Alltså jag har en STOR baksida och vill gärna ha altan på nästan hela vilket skulle innebära ungefär 9x3 meter, stort, mycket jobb och dyrt som fan :(
Men så googlade jag lite på altan med lastpallar, och hittade det här.....


Så om jag lägger en grund med sten och duk och sedan lastpallarna ovanpå ihop skruvade med varandra och sedan fyller i hålen så att säga med virke och sen avslutar med att olja den färdiga altanen så kommer det ju bli superfint, minimalt med jobb och billigt :))
Har ju redan byggt en stor soffa av lastpallar när vi bodde i huset så det ska nog gå bra :)


Hur som, helgen har varit mysig och lugn.
I fredags åkte jag direkt till boxen efter jobbet och körde nästan slut på mig själv.
Efter det hade vi middags-dejt med S pojkvän och hans mamma, roligt och supertrevligt :)


I går sov vi länge, lite för länge eftersom S skulle in på ett event med sitt fotbollslag och behövde hjälp med att hitta dit.
Eftersom solen sken så bestämde jag och T oss för att hitta på någonting i stan medans S var på sitt.
Efter vi lämnat av S promenerade vi runt och satte oss till slut på Gunnarssons för att äta frukost och för att bestämma vad vi skulle göra med resten av dagen.
Vi bestämde oss för en promenad ner till Fotografiska för att kolla utställningen och köpa lite nytt :)
Avslutade med ett glas rosé och cola i solen på Medis, bästa dagen på länge <3
Mysigt att få rå om teenisen innan hon åker till Spanien (nästa vecka....HJÄLP!!!)


I dag har vi mest slappat och funderat kring baksidan (jag) och snart åker vi på fotbolls match :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 12 april 2018 22:23

Tittar på film från när barnen var små.
Det är som att se oss utifrån, kan inte riktigt minnas hur det var men vi ser lyckliga ut, vi skrattar, leker, busar, sjunger, pratar och lever livet :)
När jag ser på filmerna så känns det som en kärleksfull och lycklig barndom för våra flickor och jag blir stolt som en tupp över mig och C, vi har gjort ett bra jobb.
Om jag tänker tillbaka på småbarnstiden så dedikerade vi verkligen all vår tid för och till våra barn, inte för att vi var tvungna utan för att vi verkligen ville.
<3

Av from-som-ett-lamm - 11 april 2018 22:52

Det har vilats en del denna vecka :)
Och umgåtts med mina fantastiska barn <3
Vi har spelat spel, pratat, glott lite på tv och ätit jordgubbar :)

I dag bestämde jag mig för att träna.
På tunga, trötta och stela ben sedan veckan på playitas stapplade jag mig igenom passet.
Rollade benen (AJSOMFAN) när jag kom hem och och nu känns det en aningens bättre, vi får se i morgon.


Ska försöka träna både torsdag och fredag och sen vila i helgen.
För övrigt har vi lite mys inplanerat i helgen, eller rättare sagt på fredag.
Då ska vår lilla familj äta middag med S pojkvän och hans mamma, Kommer bli super trevligt :)
Annars inget inplanerat i helgen....skönt!!

Over and out


Av from-som-ett-lamm - 8 april 2018 23:27

Den här dagen har bara passerat utan att jag fått speciellt mkt gjort.
Handlade ramar till mina nya fina planscher iaf :)


Alla kom inte upp på väggen, behöver borra så då lär jag snällt vänta på att ngn med borrmaskin kommer över och hjälper mig :)

Annars har jag mest hängt tvätt och plockat hemma lite.
Jobbet glömde jag helt bort och nu är det alldeles för sent, så sent så det e dags för skönhetssömn....
Godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 8 april 2018 11:34

Tror inte det finns någon tråkigare egenskap och jag är så glad att jag inte besitter den.
När jag jobbade som dagmamma hade jag rätt så gott om pengar, hade möjlighet att köpa lite finare och dyrare julklappar och presenter till släktingar och vänner, bla tv, iPad, telefon mm.
När jag fyllde år fick jag ett samtal med orden; grattis, du fyller ju inte jämt så det blir nåt nästa år istället, från en av de människor jag varit frikostig mot, alltid nåt och även om jag faktiskt inte förväntat mig någonting tillbaka så hade det kanske varit trevligt med en blomma eller ett fint kort iaf.
Nu har jag det inte så fett med pengar direkt, bor i en dyr lägenhet och underhåller två tonåringar (hjälp)
Har ansökt om bostadsbidrag och väntar med spänning (läs;oro) på hur dom ska besluta i frågan.
Har som tur är ärvt lite pengar men det känns ju inte så kul att de pengarna går åt till att leva.
Om jag någongång i framtiden har gott om pengar igen, då ska jag bli en snål jävel och sitta på pengarna och bara handla saker till mig och barnen, inte bjuda på någonting, det verkar ju funka för andra, så varför inte ;)
Och tänk hur mkt pengar jag sparat om jag inte varit frikostig med stålarna när jag väl hade dom....mhmmm.

Hur som helst och skit samma.
I dag måste jag få lite gjort här hemma, så det får bli en sväng till centrum (eftersom jag varken har bil eller körkort) och försöka hitta ramar till mina nya fina planscher mm.
Och sen måste jag, även om det tar emot galet mkt, jobba (blä)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 7 april 2018 21:03

Landade sent på torsdagenskvällen och var inte hemma förens miss i nassen.
T var uppe och väntade på mig, mysigt <3
Sov dåligt och men vaknade sent, alltid nåt ;)
Frukost och tonårsmys sen åkte hon hem till sin pappa och jag städade och drog och tränade.
Lite trött i kroppen men körde på ändå.
På kvällen kom S hem efter efterlängtad konsert i sällskap av hennes fantastiska pojkvän och hans lika fantastiska mamma :)
Stillade endorfinerna med lite att äta och en hel del babbel.
Sov 10 timmar utan att vakna (inte illa) och skickade iväg S på match och masade mig i väg till boxen för att ta mig ann Mr Miagi med min favvoteamy :)
Vid närmare efter tanke så borde jag vilat och återhämtat mig för det gick inte fort direkt ;)
Resten av kvällen har jag spenderat i soffan med lite uppehåll för lite hemmafix.
I morgon är det vila och lite arbete som måste bli gjort...

Tjing, tjing!



Av from-som-ett-lamm - 5 april 2018 01:59

Bästa dagen hittills :)
Vi har lapat sol, slappat och tränat i solen på stranden med vårt gäng :) <3
På em/kvällen samlades vi alla hos A som bor och jobbar här, drack cava och blev underhållna av hennes fantastiska granne (wow)
Hade så trevligt så vi var tvungna att skynda oss till middagen.
Därifrån drog vi ner till baren och festade loss med As kolleger tills baren stängde
En perfekt avslutning på denna roliga resa :) i morgon bär det av hem igen.


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards