Alla inlägg under maj 2018

Av from-som-ett-lamm - 20 maj 2018 23:16

I lördags gick jag upp tidigt för att skämma bort bonusdottern ihop med frugan (Vår födelsedagspresent till henne).
Vi började med Ellen vonunweart utställning och lunch på fotografiska.


Promenerade bort mot öfre Östermalm, gjorde ett och ett annat dryckes-stopp på vägen och landade till slut på ett nyöppnat Glashuset, där fick vi sällskap av vår fjärde familjemedlem <3


Så rolig och härlig dag och em som vi avslutade med en kväll hos boxkompis.
Jag åkte hem lite tidigare än de andra, var ju en dag i morgon också ;))

Av from-som-ett-lamm - 19 maj 2018 00:02

Ni vet den där känslan när man missat sömntåget och man inte längre är trött :/
Men ska försöka lägga mig om en stund och iaf försöka somna.

I dag har jag jobbat med stort J, vet inte hur mkt jag har rättat och betygsatt, så jäkla skönt att få det gjort :)))
Efter jobbet möte jag upp frugan och vi körde igenom event 1 och 2 inför tävlingen vi ska vara med i på onsdag nästa vecka. Gick rätt så bra, sen tänder man ju alltid till lite extra när det är tävling ;)






Helgen är fullbokad.
I morgon ska jag, frugan och bonusdottern först på fotografiska sen vidare på nån premiär-öppning av nåt nytt ställe där bonusdottern känner dom som har stället, blir en drink eller två och sen vidare till boxkompis som ska ha grillfest :)
På söndag är det familje-dag med Ts spanska utbyteskompis som är här nu.
Vi ska först åka och titta på S match, spela minigolf och sen grilla hemma hos tjejernas pappa och hans tjej, kommer bli super mysigt :)

Nä, nu lär jag försöka, godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 17 maj 2018 22:30

Vila idag och hann städa innan trollis kom.

Vi pratade igenom det som hänt under cupen (hon och några andra har betett sig lite illa) om vilken möjlighet att utvecklas det är att spela i ett akademilag och att om man inte tar det på allvar så kan platsen gå till någon annan, om vikten av att dra sig undan när andra gör tokiga saker och erkänna och stå för något fel man själv gjort osv osv.
Fint samtal och jag hoppas hon förstod, det verkade som det, hon sa en hel del kloka ord under samtalet <3

Vi fixade kycklingsallad och pratade om allt drama i hennes klass (jösses)
Sen avslutade vi kvällen med ett avsnitt Robinson smaskandes på nötter.
Supermysig kväll med min älskade trollunge och hur tacksam är inte jag för att hon kommer till mig och pratar och anförtror sig, hur stort är inte det liksom <3


Av from-som-ett-lamm - 16 maj 2018 22:08

Efter en hel dag i ett varmt kök ville jag mest bara hem, men jag lyckades bli övertalad att träna och efteråt kändes super bra :)

E4M 7 Rounds
30 Air Squats
200m rodd
15 Burpees

Såg lättare ut på pappret (helt slut nu)


Direkt efter träningen tog vi oss ut i solen, mötte upp några från boxen, åt och drack gott, en skön kväll i goda vänners lag :)

Av from-som-ett-lamm - 16 maj 2018 08:10

Tjejerna åkte till sin pappa i går så för mig blev det träning efter en tuff dag på jobbet.

12min AHAFA
1 rep Clean

12min AHAFA
1 rep PushJerk

?Double Crossed?
For Time:
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1:
Clean and Jerks 35/50
30 Double Unders After Each Set

Jag älskar verkligen Cleans och nu börjar tekniken sitta också, kul :)
Lyfte som mest 45kg men hade kunnat lägga på betydligt mkt mer men skynda långsamt så jag inte skadar mig igen :)


Av from-som-ett-lamm - 14 maj 2018 22:21

Måste ha varit något slags värmerekord i dag :))))
Tråkigt att hälften av dagen spenderades inomhus (blä) men lite tur att jag fick PE-cover med en nia, vi gick ut och körde fotboll och brännboll i solen, toppen :)


Skippade träningen och fixade lite ute på baksidan i sällskap av mina älsklingar som inte åker till sin pappa förens i morgon <3
När solen försvann från baksidan (rätt så sent) gick vi in och måndagsmös lite :)


Kom i säng ovanligt tidigt och ska försöka somna innan elva, önska mig lycka till ;)

Av from-som-ett-lamm - 13 maj 2018 20:35

Ännu en sovmorgon :)
Första frukosten i solen på baksidan :)
Ägnade hälften av dagen åt att göra färdigt kattskyddet på balkongen, blev lite snett och vint (inte helt rakt balkonggolv), jag e ju ingen snickare men det duger till ändamålet ;)
Trollis spelade efterlängtad match mot sitt gamla lag och även om motståndarna inte gjorde ett enda mål och Hammarby gjorde ett så vann hennes gamla lag på självmål.....attans otur kan man säga, men S var ändå glad efteråt men trött, vilket e förståligt efter en hel helg med fotboll ;)
Nu tv och glass

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 13 maj 2018 20:22


Fixade lite med altanen på andra sidan och troligtvis kommer jag fixa altan hela vägen, varför inte liksom ;)
Hade tänkt viga hel dagen åt baksidan men när T ringde och frågade om jag ville hänga med och se bla vår coach tävla i Haninge så sket jag i altanen och hängde med henne istället :)
Kul och träffa några gamlingar från boxen och hänga med mina boxpolare en halv dag i solen :)

Åkte in till centralen och hämtade trollis som varit på fotbollscup i Västerås hela helgen.
Fixade middag och snask och kollade mello, orkade inte se hela utan däckade redan klockan elva, skönt och mello levererade ändå inte så godnatt liksom ;)



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards