Alla inlägg under september 2018

Av from-som-ett-lamm - 4 september 2018 21:56

Skön, lugn och somrig helg blev det.
Lite festival, lite fotboll, kortspel, träning och mysigt häng med mina hjärtan <3


Veckan so far har varit relativt lugn och idag hade skolan elevens val så jag och en annan lärare tog med oss 30 nioåringar och drog till Vasa museet :)


I morgon är det på?t igen med vanlig undervisning och allt vad det innebär.

Tränade i måndags men kände mig trött i kroppen så jag stod över och romwodade istället, nödvändigt ont ;)
I morgon tränar jag men tänker vara där i tid för att rolla och lite annat som en stel snart 50-åring behöver :)

Godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 1 september 2018 00:06

Den här veckan var precis som den förra, UTMATTANDE!
Att undervisa nästan dubbelt så mkt som förra terminen känns verkligen och schemat det här året är inge vidare, jag undervisar två timmar på måndag och tisdag, tisdag är dessutom en kort dag då jag går hem 14;15, MEN onsdag, torsdag och fredagar undervisar jag minst 4 timmar och som mest fem timmar på en dag, sista timmen på fredag är jag inte den bästa läraren direkt, i dag kunde jag knappt prata ordentligt, snacka om slut!

Har fått ett jobb erbjudande på annan skola men som assistent, och även om lönen kommer gå upp och arbetsbördan inte kommer vara densamma så är det ju lärare jag vill vara, iaf för nu...mhmmm, får fundera lite.

Åkte ner till boxen idag trots att kroppen kändes trött och tung och såklart gick träningen åt helvete och jag kände mig värdelös, suck, måste bli bättre på att lyssna på kroppen

Kvällen hemma blev super mysig med mina tjejer, vi tittade lite på idol och lekte ?gissa slanget? (jag gissar nutidens och dom gissar 80-talets) <3

Nu hoppas jag på sovmorgon och en bra dag i morgon...godnatt

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards