Alla inlägg under mars 2019

Av from-som-ett-lamm - 7 mars 2019 22:38

Söndagens träning hjälpte ryggskottet på traven så att på måndagsmorgonen gick det knappt att ta sig upp i sängen.
Stannade hemma och knaprade smärtstillande och försökte få tid hos min naprapat, visade sig att han var bortrest så jag gjorde ett tappert försök att få bort krampen själv.
Gick bättre än förväntat så tisdagen slapp jag rulla upp ur sängen och kunde med hjälp av ett gäng piller ta mig till jobbet.
Jobbet, föresten, där är många missnöjda men som överallt annars snackas det skit istället för att ta upp saken med ledningen direkt, well, inte alla, jag kan ju inte hålla min käft ;)

Har inte kunnat träna denna vecka så tiden har gått extra sakta vilket inneburit att jag haft extra tråkigt vilket är likamed för mkt socker..blä!
Fast inte idag för idag kom tjejerna över på vad som först skulle vara en fika i centrum men istället blev en middag på O?Learys :))))
Super mysig kväll och jag blev glatt påmind om att tjejerna är med mig denna helg eftersom dom åker på semester med sin pappa nästa helg då jag har dom.
Vilken bonus <3


Av from-som-ett-lamm - 4 mars 2019 23:03

Jag har tränat crossfit på samma ställe i fyra år.
Många härliga människor har slutat och många lika härliga har börjat.
Vi är numera en rätt så liten skara kvar av de ?gamla? gänget och dom tillhör alla min crossfit familj.
Jag har nu beslutat mig för att lämna min crossfit familj och gå tillbaka till gymmet.
Anledningarna är många och övervägande för mitt beslut.
Boxen är inte densamma, inga gemensamma fester eller happenings längre, stämningen inte densamma, och i programmeringen saknas de olympiska lyften,( ärligt, så suger programmeringen, jag tror fan jag kommer kunna göra den bättre själv ;)
För mig ska crossfit vara en community och i programmeringen skall det innehålla tre delar, gymnastik, hit och olympiska lyft, just nu saknas den sista.
Jag har dragit på mig skador jag inte haft förut och den största anledningen till det är att jag faktiskt blivit svagare.
Jag är helt enkelt inte villig att betala närmare 900kr i månaden för att göra egen programmering i ett hörn, då kan jag lika gärna göra det på ett gym för 500kr i månaden.
Och helt ärligt ska det bli lite kul att göra något annat ett tag, vem vet jag kanske provar några klasser också ;)
Det här kommer bli bra


Av from-som-ett-lamm - 2 mars 2019 14:26

Ännu ett lov har swichat förbi.
Tur för mig så hade jag barnen hos mig :)
Vi har försökt göra lite grejer både ihop och isär.
Vi avverkade armé-museet, lunchade på Vapiano och hängde med La Familia <3
Tjejerna har hängt lite med vänner och jag har tränat och vinat med mina vänninor :)
Hejat på starka atleter i boxen som kört Open, även jag Brände 19.2 bara för att testa, 106 reps , inte så tokigt för en tant som jag ;)
En mkt trevlig och lat vecka, precis som ett lov ska vara


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards