Alla inlägg under juli 2010

Av from-som-ett-lamm - 30 juli 2010 13:39

Allt känns trassligt just nu.......varken köket eller lekrummet e färdigt o på måndag börjar jag jobba, jag o M har en massa missförstånd o konflikter just nu, barnen är rastlösa och tjatiga, blir galen på röran här hemma, känner mig orolig och humörpendlar och som grädde på moset så är mensen snart en vecka försenad....blääää!

Ska köpa gravtest i dag och utesluta graviditet, tror bara det handlar om stress och oro för att allt e ofärdigt.

Just nu skulle jag bara vilja åka ut till arland med T och ta första bästa flyg tillbaka till Pr, solen, festen, alla slappa och lata dagar i solen, skratten och friheten....och hade det varit för några år sen så hade jag gjort det.....

tur att man numera är en förståndig och vuxen kvinna ;)







Av from-som-ett-lamm - 26 juli 2010 11:44

Nu är vi nästan färdiga med renoveringen av köket och hallen....börjar se slutet på allt byggande,borrande, målande och allt jvla byggdamm....ÄNTLIGEN!

Det tar lite på krafterna och orken och tålamodet, jag och M har tjafsat lite denna vecka, missförståt och blivit irriterade på varandra...men nu kan vi börja njuta av att bara vara med varandra och våra barn :)


I morse åkte han iväg och hämtade sin son, dom ska fixa lite grejer och sova hemma så vi ses först i morgon......det känns lite dubbelt, får lite separationsångest när han går samtidigt som jag tycker att det e lite skönt att sakna honom och att vara lite ensam med tjejerna...


Har hamnat i någon slags villintegöranånting svacka, skulle helst av allt vilja slippa gå ut överhuvetaget....vill bara vara hemma, plocka och boa in mig i mitt (vårt) nya kök...


Saknar T och blir lite sentimental när jag tänker på allt kul vi haft...

berätta det inte för någon, men skulle jag få chansen skulle jag åka tillbaka idag och göra Harleys med henne redan i kväll :)


Nu ska jag och tjejerna gå och handla den sista färgen och ikväll ska jag måla det sista :)


Ciao


Av from-som-ett-lamm - 24 juli 2010 12:59

Hemma igen, med en kopp kaffe, ensamhet och suget att blogga igen är stort....har mycket att vetilera....


Kom hem för ett par dagar sen och har sedan dess inte haft möjlighet att skriva av mig, har jobbat och slitit i köket som ska vara färdigt tom den 2 augusti...mitt hjärta har sliteit livet ur sig den veckan jag var borta.....han e bäst!


Så...vart ska jag börja.....

Hade T inte varit med i pr hade jag mått skit, längtade och saknade M så så mycket, det blev mkt missförstånd, lite svartsjuka och en hel del diskussioner när jag var borta, dessa diskussioner har fortgått sedna jag kom hem och det handlar mest om svartsjuka......jag försöker släppa det och se framåt, släppa det som varit, att han inte svarade i telefonen under en hel fredagnatt, att han sen berättade att han avböjde att följa med en tjej hem, att jag var helt övertygad om att han den natten var med någon annan....eller att jag är..eller jag vet inte, en del av mig tänker att han är ju kär i mig varför skulle han vilja ha någon annan den andra halvan av mig tänker...han e man!!!!

Men jag har valt att lägga det bakom mig och han försöker och jobbar stenhårt på sin svartsjuka han med.......

Vi är sjukt lika och jag Är säker på att vårt förhållande kommer vara stormigt, passionerat och emellanåt turbullent.....men jag skulle inte vilja ha det på nåt annat sätt......han e perfekt för mig och jag för honom....soulmates   !


Hade en helt underbar vecka, vi solade, slappade, dansade, festade, pratade, flamsade, skojade och skrattade som jag aldrig skrattat förut :)

Nästa gång jag åker utomlands med någon vännina så ska det utan tvekan vara med T, vi synkade och funkade perfekt.

Veckan hade utan henne varit katastrof, hon fick mig att må bra och ojojoj vad vi "jobbade" med våra issues under veckan...thihi

Tack darling för en oförglömmlig semester, du e bäst!

den här är till dig......




Av from-som-ett-lamm - 8 juli 2010 20:33

I morgon åker jag till pr, till solen, partyt och umgås med mina härliga vänninor men långt från min stora kärlek.....kommer sakna honom massor....men han är kvar här när jag kommer hem och ibland kan det vara bra att känna saknad....kärlek växer ju då ;)

Ser iaf fram till att komma bort från allt ett tag, bara vara, slappa, inte känna nåt ansvar för ngn annan än mig själv, göra saker jag vill och orkar, hänga med T, skratta, diskutera och skvallra :)


Jag och M har haft rätt så livliga diskusioner om framförallt svartsjuka, båda min och hans, känns skönt att han kan och vill diskutera och ventilera saker, har ju levt ihop med en man som aldrig ville göra det.

Ju mer jag lär känna M, ju mer ser jag framför allt våra likheter men också våra olikheter......han är en spännande människa att lära känna och jag blir bara mer och mer kär för varje minut som går.......love him big time    


Av from-som-ett-lamm - 4 juli 2010 23:21

Nu är det bara några dagar kvar tills jag åker.....jag ser verkligen fram emot det, ska bli skönt att komma bort och bara vara :) men jag kommer sakna M mycket....

men han finns kvar när jag kommer hem och då har vi fem hela dagar bara han och jag   

jag är så kär och så säker på mina känslor för M och säker på vad jag vill med honom....han gör mig lycklig, glad och jag känner mig så sedd och älskad......

vill inte ha någon annan....det e honom jag väntat på..........love love love!

Nu ska det hängas tvätt och plockas lite sen måste jag nanna kudde.....har en liten femåring att fira i morgon :)



Av from-som-ett-lamm - 2 juli 2010 11:05

Rev halva köket i går, eller rättare sagt, M rev, jag tog hand om barnen och slängde skräp :)

Det ser dubbelt så stort ut och mkt ljusare, kommer bli så så fint när det e färdigt :)

Men så klart ska det hända nåt som gör att allt går långsammare, i morse när vi gick upp och skulle äta frukost rann det nästan ur smörpaketet...KYLEN TRASIG   

Så i stället för att fortsätta i köket i dag blir det till att åka och köpa ny kyl...suck!



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards