Alla inlägg under december 2016

Av from-som-ett-lamm - 29 december 2016 07:55

Efter en lite kall men härlig vecka utan måsten är vi tillbaka i packhelvetet ;)
Vi landade sent men bestämde oss ändå för att fira en liten mini julafton innan vi la oss.
Te, mackor och julklappsutdelning...mysig avslutning på veckan :)




Dagen efter åkte barnen till sina andra föräldrar för att fira jul och nyår.
Vi tog en dag framför tvn, sedan dess har vi packat, rensat och tränat.
Så skönt att vara tillbaka på boxen och i går var det den värsta av wodar...Mr Miagi :0

Infamous ?Miagi? WOD
50 Deadlift 60/40
50 Dubbel ryska KB Swings 24/16
50 Pushups
50 Clean N Jerk 60/40
50 Pullups
50 Taters 24/16
50 Box Jumps 60/40
50 Wall Climbs
50 Knee to Elbows
50 Double Unders

Roligt pass men vi var verkligen HELT SLUT efter passet., Huvudvärk och lite illamående som vi rådde bot på med mat, mat och ännu mera mat och tidigt i säng. I morse vaknade jag med galen träningsvärk men pigg som en mört :)

I dag står packning på schemat :)

Av from-som-ett-lamm - 21 december 2016 22:27

Vilken dag vi haft <3
Stranden i PR, egentid med min teenis i form av minigolf medan resten var på AngryBird lekland.
Gofika, bad i poolen tills solen gick ner, tournedo med bea, glass m jordgubbar och mys på rummet.....
Bästa dagen :)))


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 20 december 2016 23:46

Häromdan firade vi min Man som fyllde 44 med presenter, flåsigt träningspass och när kvällen kom en tripp in till puerto rico för lite shopping och middag på en av de bästa indiska krogar jag någonsin ätit på :)

I dag har det blåst kallt och varit molnigt hela dan....men vi hittade annat att göra......


Efter middagen idag hade vi filmkväll med snacks på rummet, mysigt <3
Nu ere gonatt.......så GONATT

Av from-som-ett-lamm - 18 december 2016 22:55

Vi har det bra.
Solar, badar, äter och dricker gott, tränar, leker, spelar spel och/eller fotboll, parkour, tennis och dricker alkoholfria San Fransisko :)

Av from-som-ett-lamm - 16 december 2016 22:11

Sista dan på jobbet och jag hade köpt julklappar till mina fina arbetskamrater :)
Dom blev mkt glada, en av de bästa sakerna med julen är att få ge bort saker, visst?
Slutade tidigare och svängde in på hud & fotvård och till min stora glädje hade dom tid för en spraytan.
Dom hade fått en ny maskin med ny färg.......va ska man säga.....hjälp (hahaha)


Tur att hälften rinner av när man duschar ;)
Nästan hela kvällen gick åt till att packa och plocka undan till kattvakterna som kommer och ska bo här medan vi njuter av solen en vecka :))))
Nu är det dags för lite skönhetssömn, vi ska ju upp snart....

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 15 december 2016 07:51

I går efter jobbet var det dags att noppa och färga ögonbryn och fransar hos bästa C.
Kanske inte den bästa bilden, men det blev som vanligt kanonbra och stor skillnad :)


Nynoppad gick jag på "dejt" med bästis, vi har inte setts på snart fyra veckor :(
Jag har ju varit dålig och inte velat smitta och när jag inte tränar så ses vi ju inte naturligt....
Så härligt att få ta ett glas vin och snicksnacka lite med bästisfestis :)


Nu är det bara 2 dagar kvar sen drar vi.
I dag efter jobbet måste vi handla till dom som ska bo här och hus/katt vakta (bästis son och tjej) M städade i går så det slipper vi, sen börjar det väll bli dags att packa.....eller :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 12 december 2016 22:20

Jag är inne på vecka 4 av halsont, snuva och onaturlig trötthet...kul, verkligen :(
Känns som varenda muskel i kroppen förslappats avsevärt under dom här veckorna.
Saknar den hårda träningen, att lyfta, att ta ut mig, alla härliga människor på boxen, stämningen och peppen.
Saknar min extra familj <3
Jag behöver verkligen bli frisk nu.


Hur som, om sex dagar åker vi till solen, ska verkligen bli superskönt att få hänga med mina kära i värmen, äta, sola, bada, leka och mysa.....längtar <3

Men innan dess ska det jobbas, städas, tvättas, färgas hår, packas, noppa ögonbryn, handlas och målas naglar......lika bra man går och lägger sig så man orkar med allt ;)
GONATT!

Av from-som-ett-lamm - 7 december 2016 18:42

Sedan jag (ofrivilligt) slutade som dagmamma har jag haft två jobb.
Båda jobben har varit helt ok men cheferna.......hjälp!
Idag har jag haft en mardröms dag....
Först gör snålköket för lite mat så jag får trolla med knäna och ställa fram dagens soppa med rökt kalkon under den sista halvtimmen (typ 5 klasser) till rätt så ledsna elever och en rätt så irriterad rektor, pinsamt!
Sen ringer dom från barnens skolan och jag får dra hem till sjuk unge.
För en halvtimme sen smsade min högsta chef och frågade spydigt om hade tänkt komma till jobbet på torsdag och fredag :0
Och att han ville försäkra sig om att cafet håller öppet ordinarie tider ända fram tills att vi stänger för säsongen. Det har varit för mycket stängda dagar och min kund har inkommit med klagomål därom. Då räknar jag med att du jobbar tills sista dagen med elever i skolan.
WTF
Jag skrev och berättade om läget, hur jag varit sjuk snart 4 veckor och nu är både min man och dotter sjuk.
Vidare skrev jag att jag förstod det men att om personal är sjuk och det inte finns någon vikarie så är det inget jag ska belastas för.
Dessutom har jag informerat min närmsta chef om att jag är bortrest 19-21/12 och det har han vetat i månader, vilket är bra för då har han ju haft tid på sig att hitta en vikarie.
Någon jävla måtta får det fan vara!!!!!!!
Om allt går som planerat blir jag dagmamma i augusti, tills dess får jag försöka stå ut med packade chefer......suck!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards